Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Søknad om refinansiering innenfor 60% avslått uten grunn og uten videre kommunikasjon
Hei Skuffet Skjønner at det er skuffende å få avslag. Vi skulle i utgangspunktet gjerne flyttet lånene til alle som søker lån hos oss, det er det vi tjener penger på. Så avslag er like kjedelig for oss som for deg. Men vi må forholde oss til reglene som gjelder for utlån. For eksempel at man ikke kan låne mer enn 5 ganger inntekten osv. Bankene må også ta høyde for at renten kan stige til mye høyere nivå enn dagens. Når dagens nivå er relativt høyt betyr det at det er vanskeligere å få lån nå, enn når renten er lav. Det vil kreve en høyere inntekt for å betjene et lån på for eksempel 3 millioner i dag, enn det ville gjort for to år siden da renten var lav. Vi vet at vi kan bli bedre på å forklare avslagene vi gir. Det er frustrerende for deg som søker å ikke forstå hvorfor du får et avslag. Dette skal vi derfor bli bedre på. I mange tilfeller gir vi bedre forklaringer enn det du har fått. Vi skal sørge for at enda flere får en god forklaring. Hilsen oss i Bulder:)
Var fornøyd kunde en stund, og syntes Bulder var en morsom utfordrer i en konservativ bransje og et friskt pust. Men etterhvert kom en rekke svakheter frem. For det første mangler en del viktige funksjoner, som at de ikke tilbyr noen muligheter for utlandsbetaling. Det lot seg ikke gjøre å overføre en helt enkel liten sum til en venn i Danmark. Deretter dukker problemer med andre tjenester som Vipps og Apple pay opp. Når jeg tok kontakt med kundeservice for hjelp, foreslo de å prøve ting som jeg allerde hadde skrevet i e-posten at jeg hadde prøvd uten hell, og de ønsket at jeg heller tok kontakt med Vipps, selv om kortene mindre fra andre bakker fungerte uten problem og det kun var kortet fra Bulder det var problem med. Deretter slettet plutselig kundeservice uten forvarsel kortet mitt, så jeg plutselig stod en fredag ettermiddag og skulle betale i butikk og deretter ut og reise, uten et fungerende kort, vipps eller Apple pay. Jeg var helt lammet og kundeservice nektet å svare på hva som hadde skjedd og satte meg stadig på lange hold-pauser uten at det førte til noen løsning og jeg til slutt ga opp. Boliglånsrenten er heller ikke noe lavere enn hos konkurrenten, så jeg ser ingen fordeler med å gå for Bulder, med mindre man synes det er helt utrolig gøy og viktig med en bank som bruker masse emojis og disser andre banker i markedsføringen sin...
Hei Bulderkunde Det er kjedelig å høre at du har gått fra fornøyd til misfornøyd kunde. Det stemmer at vi ikke har prioritert å bygge utenlandsbetaling enda. De fleste av våre kunder har et kundeforhold i en annen bank som de kan bruke til utenlandsbetaling selv om de bruker Bulder til resten. Kundeservice skal ikke kunne slette kortet ditt uten at du har bedt om det. Her høres det ut som noe kan være misforstått mellom deg og kundeservice. Når det er sagt så forstår jeg veldig godt at det må ha vært fortvilende å ikke kunne betale når du skulle ut å reise. Vi beklager om vi på noen måte har vært skyld i det. Om du sender en epost til [email protected] kan vi finne ut hva som skjedde i ditt tilfelle. Vipps skal fungere helt fint med våre kort. Håper vi får sjansen til å vinne tilbake tilliten og fornøydheten din en gang. Hilsen alle oss i Bulder:)
Alt fungerer veldig bra. Veldig fin og intuitiv app. Beste bankappen jeg har vært borti. Litt irriterende at man ikke har nettbank på PC, men alt det andre positive gjør opp for det.
Har vært kunde en god stund og egentlig veldig fornøyd. Men ser dessverre en tendens til at de ikke er så konkurransedyktige på renter som da jeg byttet.
Synd at Bulder ikke har bank på Internett. Hva skjer om man f.eks mister mobilen??
In July, I switched to Bulder from DNB after several years of growing frustration - but that's for another review. I was attracted to Bulder for two primary reasons. The first was their attractive interest rates, the second was their promise of self-service on pretty much everything. The good side is that they do offer attractive interest rates (at least, for savings - I haven't looked into the home loan side of things). Their app is nice too. On the other hand, self-service shouldn't necessarily mean bad support, but unfortunately, it seems to mean that... I was denied for a credit card when in the process of switching. I understand this isn't entirely Bulder's fault - I had a large outstanding credit card balance at another bank. This is the fault of the debt register. However, I paid that off (and closed it), and have still been trying to open a credit card nearly two weeks later. I've been told versions of things like "try again tomorrow", "try again next week", to the latest version today of "try again in 30 days". None of this has told me what the problem actually is - which to me looks like something has completely broken for my data in their system. I'm not sure what the point of support like this is, is when it can basically be replaced by an autoresponder that repeatedly answers "try again later", like some kind of demented 8-ball, but here we are... I now have zero debt in gjeldsregisteret, and as I am pretty well off, I have personal savings of over 600k in Bulder itself, yet apparently that isn't enough to get someone from Bulder to press the button that says "yeah, actually, this guy can probably have a credit card", which is really quite annoying, because I hate having to constantly move money over to pay for things on a debit card. So I'd advise steering clear if you actually value getting sensible responses out of a human being when you fall through the cracks in their automation and need help. In my case, hopefully, sometime before the heat death of the universe, I might actually get a credit card from Bulder. Or perhaps I'll just move to another bank rather than wait that long to find out.
Har nylig blitt Bulderkunde og opplever det som enkelt og problemfritt. Hele flyttingen som bankkunde har gått på skinner. Appen er oversiktlig og enkel å bruke og så langt har jeg ikke opplevd noen utfordringer. Veldig godt fornøyd med banken så langt. Anbefales