Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Må vel snart komme seg til og bli en nettbank da vi som er eldre og trenger større skjerm og lese fra, om ikke må jeg bytte bank!
Hei Harald Vi må nok skuffe deg. Vi har ingen planer om å bygge en tradisjonell nettbank. Det er et strategisk valg vi har tatt for å gjøre oss selv i stand til å bygge verdens beste bankapp. Har du en nyere Mac eller Chromebook er det mulig å laste ned og kjøre Bulder-appen på den. Det er også mulig å kjøre Bulder-appen på en iPad. Hilsen alle oss i Bulder:)
Bytt.no sier jeg har 38%, men Bulder sier 65%, så jeg vil aldri kunne komme inn under lavere rente enn ved 60%. Attpåtil justere de ned verdien på eiendommen uten grunn, så skal du opprette verdi må du ha ny eTakst til 5000,- kr hvert halvår. Erfaring etter kontakt med Eiendomsmegler i kommune
Hei Paul Belåningsgraden er størrelsen på lånet delt på verdien av boligen. Så vidt jeg kan se så må man selv legge inn boligverdi og lånesum på bytt.no. De beregner en belåningsgrad på verdiene du har lagt inn. Vi henter boligverdien din automatisk, ved å se på estimater fra vår underleverandør som kartlegger og overvåker alle eiendommer i Norge. Du vil som alle andre kunne komme lavere i belåning. Enten ved at du betaler ned lånestørrelsen, eller ved at boligen din øker i verdi. Vi justerer ikke ned verdien av en eiendom uten grunn. Dersom den blir nedjustert er det fordi vår underleverandør mener at det er negativ prisutviklingen for boligen din. Noe som ikke er uvanlig i Norge for øyeblikket. Husk at det er store regionale forskjeller. Selv om boligprisverdiene kan øke i snitt på nasjonalt nivå, kan de fortsatt ha negativ utvikling regionale steder. Husk at vi aldri setter deg opp igjen på et høyere rentetrinn som følge av at boligverdien synker. Har du først nådd for eksempel 60 % belåningsgrad, vil du alltid beholde dette rentetrinnet selv om boligverdien din skulle falle. Det eneste som vil flytte deg opp igjen i rentetrinn er dersom du skulle øke lånesummen din ved en opplåning. Håper dette var oppklarende Hilsen alle oss i Bulder :)
Søknad om refinansiering innenfor 60% avslått uten grunn og uten videre kommunikasjon
Hei Skuffet Skjønner at det er skuffende å få avslag. Vi skulle i utgangspunktet gjerne flyttet lånene til alle som søker lån hos oss, det er det vi tjener penger på. Så avslag er like kjedelig for oss som for deg. Men vi må forholde oss til reglene som gjelder for utlån. For eksempel at man ikke kan låne mer enn 5 ganger inntekten osv. Bankene må også ta høyde for at renten kan stige til mye høyere nivå enn dagens. Når dagens nivå er relativt høyt betyr det at det er vanskeligere å få lån nå, enn når renten er lav. Det vil kreve en høyere inntekt for å betjene et lån på for eksempel 3 millioner i dag, enn det ville gjort for to år siden da renten var lav. Vi vet at vi kan bli bedre på å forklare avslagene vi gir. Det er frustrerende for deg som søker å ikke forstå hvorfor du får et avslag. Dette skal vi derfor bli bedre på. I mange tilfeller gir vi bedre forklaringer enn det du har fått. Vi skal sørge for at enda flere får en god forklaring. Hilsen oss i Bulder:)
Var fornøyd kunde en stund, og syntes Bulder var en morsom utfordrer i en konservativ bransje og et friskt pust. Men etterhvert kom en rekke svakheter frem. For det første mangler en del viktige funksjoner, som at de ikke tilbyr noen muligheter for utlandsbetaling. Det lot seg ikke gjøre å overføre en helt enkel liten sum til en venn i Danmark. Deretter dukker problemer med andre tjenester som Vipps og Apple pay opp. Når jeg tok kontakt med kundeservice for hjelp, foreslo de å prøve ting som jeg allerde hadde skrevet i e-posten at jeg hadde prøvd uten hell, og de ønsket at jeg heller tok kontakt med Vipps, selv om kortene mindre fra andre bakker fungerte uten problem og det kun var kortet fra Bulder det var problem med. Deretter slettet plutselig kundeservice uten forvarsel kortet mitt, så jeg plutselig stod en fredag ettermiddag og skulle betale i butikk og deretter ut og reise, uten et fungerende kort, vipps eller Apple pay. Jeg var helt lammet og kundeservice nektet å svare på hva som hadde skjedd og satte meg stadig på lange hold-pauser uten at det førte til noen løsning og jeg til slutt ga opp. Boliglånsrenten er heller ikke noe lavere enn hos konkurrenten, så jeg ser ingen fordeler med å gå for Bulder, med mindre man synes det er helt utrolig gøy og viktig med en bank som bruker masse emojis og disser andre banker i markedsføringen sin...
Hei Bulderkunde Det er kjedelig å høre at du har gått fra fornøyd til misfornøyd kunde. Det stemmer at vi ikke har prioritert å bygge utenlandsbetaling enda. De fleste av våre kunder har et kundeforhold i en annen bank som de kan bruke til utenlandsbetaling selv om de bruker Bulder til resten. Kundeservice skal ikke kunne slette kortet ditt uten at du har bedt om det. Her høres det ut som noe kan være misforstått mellom deg og kundeservice. Når det er sagt så forstår jeg veldig godt at det må ha vært fortvilende å ikke kunne betale når du skulle ut å reise. Vi beklager om vi på noen måte har vært skyld i det. Om du sender en epost til [email protected] kan vi finne ut hva som skjedde i ditt tilfelle. Vipps skal fungere helt fint med våre kort. Håper vi får sjansen til å vinne tilbake tilliten og fornøydheten din en gang. Hilsen alle oss i Bulder:)
Alt fungerer veldig bra. Veldig fin og intuitiv app. Beste bankappen jeg har vært borti. Litt irriterende at man ikke har nettbank på PC, men alt det andre positive gjør opp for det.
Har vært kunde en god stund og egentlig veldig fornøyd. Men ser dessverre en tendens til at de ikke er så konkurransedyktige på renter som da jeg byttet.
Synd at Bulder ikke har bank på Internett. Hva skjer om man f.eks mister mobilen??