Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt BulderBank det siste halvåret cirka, og er veldig fornøyd med boliglånstjenesten og kundeservicen de yter. Appen mangler dessverre flere elementære funksjoner for daglig bankbruk som faste overføringer, forbruksanalyse og Apple Pay. Ser meget frem til de (forhåpentligvis) blir konkurransedyktige med Revolut.
Hei Axel, Tusen takk for hyggelig omtale😎 Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært å få på plass boliglånet. I neste fase skal vi legge all vår kraft i å lage en bank-app som er bedre enn noen andre har klart før. Vi satser på at du vil like appen enda bedre etter hvert🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Bulderbank er innovativ, framoverretta og lyttar til nye forslag. I tillegg så er renta svært konkurransedyktig. Banken er kjapt ute med å justere renta også når den går ned. Anbefales👍🏼😊
Hei Harald, Så kult at du er fornøyd med oss😎 Tusen takk for en strålende omtale! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Det var enkelt å legge inn annen takst enn det som automatisk ble kalkulert, la inn etakst og det var det. Også enkelt å legge inn inntekt for utleie av det ene rommet her hjemme. Vi fikk drastisk redusert våre månedlige kostnader, fra en av de mest kostbare med ikke så god service, til den rimligste som også har vist seg å ha god service. Veldig glad for at Sparebank Vest laget Bulder bank, og lar en oslobeboer nyte godt av lav rente og null gebyr.
Hei, Takk for fantastisk tilbakemelding, Roger😎 Enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Kult at du sparte mye penger på å flytte til oss🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kjapt og enkelt flytting av lån utført med bankid på få minutter. Her tok det ikke lang tid fra du sendte søknad til et tilbud forelå. Rentene er de laveste så dette er et godt produkt. Med tiden håper jeg flere tjenester og produkter blir mere tilgjengelig på Bulder sin app! Har virkelig tro på denne typen bank!
Hei, Dette digger vi å høre, Ingar!🤩 Tusen takk for en strålende omtale. Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært boliglånet. I neste fase skal vi legge all vår kraft i å lage en bank-app som er bedre enn noen har klart tidligere. Vi håper du vil like den enda bedre etter hvert😀 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Jeg valgte Bulder bank fordi de hadde veldig god rente på boliglån, og derfor har de allerede en god karakter fra meg. Når det kommer til praktisk nettbank er jeg veldig pragmatisk. Følgende er viktig for meg (sortert viktigst først): 1. Den må virke 100% av tiden. "down for maintenance" er ikke lenger akseptabelt i 2020 der alt er microservices på kubernetes. Så langt har Bulder mange funksjoner i appen som er merket med "kommer snart" uten en dato. Jeg tenker show don't tell hadde fungert mye bedre her. Vis det du har, og legg til funksjoner når de er ferdige og klar til bruk heller enn å "love og lyge". 2. Innlogging/sikkerhets tiltak må ikke komme i veien. Hvis jeg må skrive mer enn 4 siffer pin for å åpne appen er den allerede på andreplass. Bulder har støtte for biometrisk som er ok. 4-siffer pin som i s-banken er min favoritt fordi da slipper jeg å bekymre meg for at tyvene vil skjære av meg fingrene for å komme inn i nettbanken. 3. Alle funksjonene må være intuitive. Jeg har jobbet som utvikler i 30 år, og jeg kan si med sikkerhet at dette er EKSTREMT vanskelig å få til. Det er her de fleste nettbankene feiler totalt. I min erfaring er den beste tilnærmingen å bruker-teste appen ihel slik Amazon, Apple og Google gjør det. Fjern ALT unødvendig rask, start fra basics og sørg for at alle brukerene "tar det" med en gang. Drit i fancy design og gimick. Jeg anbefaler ALLE på utviklingsteamet å lese "Don't make me think" av Steve Krug, da den er like relevant i dag som når den kom ut (https://www.amazon.com/Dont-Make-Me-Think-Usability/dp/0321344758). Uansett, jeg føler 90% av skjermarealet i Bulder app en er dedikert til gimick bulls#%t "AI som finner ut CO2 footprint av mitt forbruk" i stedet for det jeg faktisk bryr meg om; betaling, overføring, se hva jeg har på konto, oversikt over efaktura/autogiro, status for kort etc. Det er nok kompleksitet allerede, gjør det som er essensielt i nettbanken enkelt heller enn å legge til mer komplekse ting. 3. De viktigste funksjonene i nettbanken må være lett tilgjengelig (maks 2 tapp unna uansett hvilken skjerm du er på). 4. Man skal ikke vente på at funksjoner fullfører mer enn noen millisekunder. Jeg har ikke brukt bulder nok til å få et intrykk av dette, men så langt har jeg godt intrykk. 3. Alle funksjonene må være tilgjengelig i appen, m.a.o. man skal ikke behøve å logge inn fra en PC for å gjøre noen avanserte funksjoner. Her tror jeg Buldre har skjønt det. 4. Flest mulig funksjoner skal være automatiserte. Her har bulder en del kule funksjoner jeg ikke hadde forventet, m.t.p. lånesøknad, scanning av faktura m.m. Mitt forslag til nytt brukergrensesnitt er som følger: Putt et søkefelt øverst som oppdaterer seg mens man skriver. Litt som start menyen i Windows. Skal du se kort skriver du "ko" så kommer allerede alle kort funksjoner opp sortert etter hvor ofte du bruker dem, eller hvor vanlige de er i appen. Dette ser stygt ut, men det gjør alle super-brukerene glade. Det tar liten plass og løser masse problemer. Nest put de 5 valgene som ble sist brukt i en liste så man kan bare tappe for å kommme til gitt funksjon. La den utvide for å vise mest brukte 30 funksjoner. Nest lag en liste over hendelser i banken som faktisk trenger din oppmerksomhet. For eksempel utestående betalinger, betalinger som ikke har gått igjennom etc. De er i listen til det har blitt løst. Alle svada ting som meldinger om rente-endringer, overføringer som gikk bra etc. skal IKKE vises her. Du skal føle at denne listen er til å stole på som din venn... den viser deg tingene som brenner kun når noe brenner. Nye varsel i listen og varsel som fjernes fra listen pga det er fikset skal gi en notification i appen så du vet du har kontroll.
Hei Leo! Takk for en utrolig utfyllende kommentar. Jeg tror egentlig at vi er veldig enig når det gjelder utviklingsfilosofi - vi jobber alltid for å gjøre tjenester så enkle som mulig (KISS). Så er det ikke alltid vi treffer, men kundene våre gir oss god tilbakemelding på det som ikke fungerer, og da justerer vi. Samtidig har vi også som uttalt mål å utfordre det som bank har blitt, småtraust og kjedelig, ved å endre bankopplevelsen til noe som er nyttig for deg. Derfor eksperimenterer vi mye - for eksempel med å være relevant for deg som kunde ved å vise deg hva vi tror kommer til å skje de neste 30 dagene. Da kan du selv se om økonomien går opp denne måneden også. Noen har innebygget regnskap i hodet, andre har veldig god nytte av å ha en bankløsning som hjelper deg i dagliglivet. Vårt mål er å være relevant, når du trenger det. Nye eksperimenter kommer fortløpende, og alltid med et mål om å gjøre bank stadig bedre. Vi itererer hyppig basert på feedback for å kontinuerlig forbedre tjenestene våre. Som du sier - det er utfordrende å lage intuitive løsninger, derfor er vi helt avhengig av feedback for å forbedre oss. At appen er 90% gimmick vet jeg ikke, men om du tenker på noe spesifikt må du bare gi meg en lyd :). For pålogging støtter vi foreløpig kun biometri, fordi mobilens hardware sikkerhetskomponent er en viktig del av vår sikkerhetsarkitektur. Vi vurderer å støtte PIN på et tidspunkt, men kan ikke love noe tid for det. Forøvrig kjører Bulder på en asynkron, eventbasert plattform med microservices på kubernetes. Når det er sagt, så er det i enkelte tilfeller standard banktjenester som ligger bak våre microservices - som for alle Norske banker. Arkitekturen vår er bygget nettop for å skjule den kompleksiteten for deg, og appen skal derfor "aldri" være nede. Vi ruller nye funksjoner fortløpende og helt sømløst for deg som kunde. Asynkroniteten gjør også at appen er superrask, uansett hva du gjør. Ingen spinnere eller loadere som tar opp tiden din, betaler du en regning, så legger du den inn og så fikser vi det videre. Om noe spesielt skulle oppstå som gjør at vi trenger din input, får du melding om det. Takk for din feedback Leo! Markus Nordstrønen CTO Bulder Bank
Søknad om boliglån gikk hurtig og smidig, noe det bør gjøre om man har all dokumentasjon klar. Umiddelbar rentenedgang etter styringsrente går ned er også et kjempepluss! Appen er ikke like fullkommen som det man kan forvente av en nettbank, men starten er såpass bra, at det bare kan bli enda bedre!
Hei, Tusen takk for en strålende review!😎 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber for å levere. Vi er et bankkonsept under utvikling, og første etappe har vært å få på plass boliglånet. Fremover legger vi all vår kraft i å lage en bank-app som skal bli bedre enn noen andre har klart tidligere. Satser på at du vil like den enda bedre etter hvert👊 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Svært fornøyd med å ha boliglånet i Bulder. Nettbankløsningen har en vei og gå enda men det er det verdt.
Hei Anne, Tusen takk for hyggelig omtale😎 Vi jobber knallhardt med å få på plass enda flere funksjoner i appen, og satser på at du vil like den bedre etter hvert😉 Hilsen gjengen i Bulder Bank