Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Bulder
1 948 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.3
Bra
1 948 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#3
Utmerket
Bulder er rangert
#3 av 116 dagligbanker
83%
Utmerket
83% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 948 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
1 229
344
118
89
168
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig fornød

Omtale av  Tom

Veldig flinke til å følge med og gi rapporter, eneste banken som setter renten ned uten å be om det :-)

Svar fra Bulder
30.08.2023 15:04

Hei Tom Herlig å høre at du er fornøyd og ikke minst - at du har spart penger på å få lavere rente uten å be om det. Vi digger å sette kundene våre ned i rente. 🙌 Hilsen alle oss i Bulder :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

2 måneder som Bulder kunde innfrir ikke helt

Omtale av  Terje A

Har nå vært Bulder kunde i vel 2 måneder, etter at Sbanken avvikler Apple payment. Bulder var noenlunde raske med overføring av låneavtaler etc, men det er likevel noen store svakheter som gjør at man kan syned dette er optimalt. 1. Når man tar seg bryet med ETAKST, og betaler for det, så oppdaterer Bulder veriden manuelt. Det går noen uker, så endrer systemet taksten dramatisk ned igjen, pga "algoritmer". Så å spandere på seg Etakst som Bulder kunde, er som å pisse i buksa for å holde varmen, kortvarrig glede. Dette tok jeg opp med Bulder på Support, enda ikke besvart siste melding. 2. Valuta gebyr er 2% som en av de dyreste ved bruk av kort. 3. Straksbetaling ikke mulig, noe som også er sørgelig når mange kom fra Sbank og verdsatte denne muligheten. 4. Utenlandsbetaling ikke mulig. Konklusjon: små justeringer vil tippe Bulder langt oppover på fornøyd skalaen. Etakst problematikken må løses ved å låse takst minimum 12 mnd etter den er brukt penger på.

Svar fra Bulder
05.09.2023 12:44

Hei Terje Den automatiske verdisettingen av boligen din er det som gjør det mulig å flytte lånet til Bulder uten å måtte hente inn takst, og som gjør det mulig å gi deg lavere rente når belåningsgraden synker. Denne verdien er det ikke vi som setter, men vi henter den inn fra en underleverandør som kartlegger boligverdiene i hele Norge. Dersom en kunde mener boligverdien ikke er presis nok kan kunden levere en e-takst, slik du har gjort. Erfaringsmessig har vel de fleste fått oppleve at boligverdier sjelden står stille et helt år. Noe vi blir påminnet månedlig når Eiendom Norge legger frem månedlig utvikling i boligprisene. Vi kan derfor ikke låse en boligverdien til samme nivå i 12 måneder. Det vil reflektere den faktiske verdien på en dårlig måte. Det vil komme kunden til ulempe om boligverdien faktisk stiger det året, og banken til ulempe om den faktisk synker. Derfor fungerer det slik at en e-takst kan brukes for å justere verdien av boligen, men over tid vil den automatiske verdisettingen fases inn igjen. Husk at dersom du har nådd et lavere rentetrinn på grunn av at boligen din har steget i verdi, så vil du aldri bli flyttet opp igjen på et høyere rentetrinn selv om boligen skulle synke i verdi igjen. Vi tar kun utgangspunkt i boligverdiens påvirkning på renten når det er til fordel for kunden. Det stemmer at vi ikke har straks- eller utenlandsbetaling per dags dato. Hilsen alle oss i Bulder :)

Konkuransedyktig-enkel-oversiktelig

Omtale av  Rune N

De er gode på boliglånsrenter- enkel opp/ned justering av verdien av bolig.

Svar fra Bulder
05.09.2023 12:46

Hei Rune! Det stemmer. Den automatiske oppdateringen av boligverdi gjør det mulig for oss å gi deg lavere rente automatisk dersom du treffer et nytt rentetrinn. Husk at vi aldri setter deg opp igjen på et høyere rentetrinn dersom boligverdien synker. Vi bruker bare endringer i boligverdien når det kommer kunden til gode. Hilsen alle oss i Bulder:)

Bulder er for såvidt en grei bank om du bare bruker nettbrett eller mobiltelefon

Omtale av  Harald

Må vel snart komme seg til og bli en nettbank da vi som er eldre og trenger større skjerm og lese fra, om ikke må jeg bytte bank!

Svar fra Bulder
05.09.2023 12:47

Hei Harald Vi må nok skuffe deg. Vi har ingen planer om å bygge en tradisjonell nettbank. Det er et strategisk valg vi har tatt for å gjøre oss selv i stand til å bygge verdens beste bankapp. Har du en nyere Mac eller Chromebook er det mulig å laste ned og kjøre Bulder-appen på den. Det er også mulig å kjøre Bulder-appen på en iPad. Hilsen alle oss i Bulder:)

Bulder har sin egen metode for definisjon av belåningsgrad

Omtale av  Paul S

Bytt.no sier jeg har 38%, men Bulder sier 65%, så jeg vil aldri kunne komme inn under lavere rente enn ved 60%. Attpåtil justere de ned verdien på eiendommen uten grunn, så skal du opprette verdi må du ha ny eTakst til 5000,- kr hvert halvår. Erfaring etter kontakt med Eiendomsmegler i kommune

Svar fra Bulder
05.09.2023 12:53

Hei Paul Belåningsgraden er størrelsen på lånet delt på verdien av boligen. Så vidt jeg kan se så må man selv legge inn boligverdi og lånesum på bytt.no. De beregner en belåningsgrad på verdiene du har lagt inn. Vi henter boligverdien din automatisk, ved å se på estimater fra vår underleverandør som kartlegger og overvåker alle eiendommer i Norge. Du vil som alle andre kunne komme lavere i belåning. Enten ved at du betaler ned lånestørrelsen, eller ved at boligen din øker i verdi. Vi justerer ikke ned verdien av en eiendom uten grunn. Dersom den blir nedjustert er det fordi vår underleverandør mener at det er negativ prisutviklingen for boligen din. Noe som ikke er uvanlig i Norge for øyeblikket. Husk at det er store regionale forskjeller. Selv om boligprisverdiene kan øke i snitt på nasjonalt nivå, kan de fortsatt ha negativ utvikling regionale steder. Husk at vi aldri setter deg opp igjen på et høyere rentetrinn som følge av at boligverdien synker. Har du først nådd for eksempel 60 % belåningsgrad, vil du alltid beholde dette rentetrinnet selv om boligverdien din skulle falle. Det eneste som vil flytte deg opp igjen i rentetrinn er dersom du skulle øke lånesummen din ved en opplåning. Håper dette var oppklarende Hilsen alle oss i Bulder :)

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Usakelig

Omtale av  Skuffet

Søknad om refinansiering innenfor 60% avslått uten grunn og uten videre kommunikasjon

Svar fra Bulder
05.09.2023 13:00

Hei Skuffet Skjønner at det er skuffende å få avslag. Vi skulle i utgangspunktet gjerne flyttet lånene til alle som søker lån hos oss, det er det vi tjener penger på. Så avslag er like kjedelig for oss som for deg. Men vi må forholde oss til reglene som gjelder for utlån. For eksempel at man ikke kan låne mer enn 5 ganger inntekten osv. Bankene må også ta høyde for at renten kan stige til mye høyere nivå enn dagens. Når dagens nivå er relativt høyt betyr det at det er vanskeligere å få lån nå, enn når renten er lav. Det vil kreve en høyere inntekt for å betjene et lån på for eksempel 3 millioner i dag, enn det ville gjort for to år siden da renten var lav. Vi vet at vi kan bli bedre på å forklare avslagene vi gir. Det er frustrerende for deg som søker å ikke forstå hvorfor du får et avslag. Dette skal vi derfor bli bedre på. I mange tilfeller gir vi bedre forklaringer enn det du har fått. Vi skal sørge for at enda flere får en god forklaring. Hilsen oss i Bulder:)

Kun bra på papiret

Omtale av  Bulderkunde

Var fornøyd kunde en stund, og syntes Bulder var en morsom utfordrer i en konservativ bransje og et friskt pust. Men etterhvert kom en rekke svakheter frem. For det første mangler en del viktige funksjoner, som at de ikke tilbyr noen muligheter for utlandsbetaling. Det lot seg ikke gjøre å overføre en helt enkel liten sum til en venn i Danmark. Deretter dukker problemer med andre tjenester som Vipps og Apple pay opp. Når jeg tok kontakt med kundeservice for hjelp, foreslo de å prøve ting som jeg allerde hadde skrevet i e-posten at jeg hadde prøvd uten hell, og de ønsket at jeg heller tok kontakt med Vipps, selv om kortene mindre fra andre bakker fungerte uten problem og det kun var kortet fra Bulder det var problem med. Deretter slettet plutselig kundeservice uten forvarsel kortet mitt, så jeg plutselig stod en fredag ettermiddag og skulle betale i butikk og deretter ut og reise, uten et fungerende kort, vipps eller Apple pay. Jeg var helt lammet og kundeservice nektet å svare på hva som hadde skjedd og satte meg stadig på lange hold-pauser uten at det førte til noen løsning og jeg til slutt ga opp. Boliglånsrenten er heller ikke noe lavere enn hos konkurrenten, så jeg ser ingen fordeler med å gå for Bulder, med mindre man synes det er helt utrolig gøy og viktig med en bank som bruker masse emojis og disser andre banker i markedsføringen sin...

Svar fra Bulder
05.09.2023 13:07

Hei Bulderkunde Det er kjedelig å høre at du har gått fra fornøyd til misfornøyd kunde. Det stemmer at vi ikke har prioritert å bygge utenlandsbetaling enda. De fleste av våre kunder har et kundeforhold i en annen bank som de kan bruke til utenlandsbetaling selv om de bruker Bulder til resten. Kundeservice skal ikke kunne slette kortet ditt uten at du har bedt om det. Her høres det ut som noe kan være misforstått mellom deg og kundeservice. Når det er sagt så forstår jeg veldig godt at det må ha vært fortvilende å ikke kunne betale når du skulle ut å reise. Vi beklager om vi på noen måte har vært skyld i det. Om du sender en epost til [email protected] kan vi finne ut hva som skjedde i ditt tilfelle. Vipps skal fungere helt fint med våre kort. Håper vi får sjansen til å vinne tilbake tilliten og fornøydheten din en gang. Hilsen alle oss i Bulder:)

Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener
Har tilegnet profilen
Bulder deltar på Bytt.no

Bulder har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Bulder besvarer omtaler

Bulder har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Bulder henter ikke inn tilbakemeldinger

Bulder benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR