Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Øystein W

Var i sin tid kunde i Postbanken, og ble med over til DnB. Har aktivt søkt etter andre banker og har også hatt (og har) kontoer i andre banker, men totalpakka i DnB er fortsatt den beste slik jeg ser det. DnB opererer med veilendende priser, så en må være aktiv i forhold til dette, men det er noe jeg foretrekker.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 21:25

Takk for flott anmeldelse av oss, vi håper selvfølgelig at ved forbedring av våre tjenester i fremtiden så vil vi fortsette å gjøre deg fornøyd og treffe dine behov og forventninger til oss! :D /Vinjar

Bare styr unna..

Omtale av  Roger H

Nettbanken er uoversiktlig og elendig bygd opp. Telefon appen like så, utrolig vanskelig å finne frem noe. Skandale frå ende til annen. Styr unna DnB og Sbanken i samme slengen.

Svar fra DNB Bank
09.04.2024 15:17

Hei! Leit at du ikke er fornøyd med verken nettbank eller app. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og oppdatere begge deler, så hvis det er noe spesifikt du savner vil vi gjerne høre om det. /Marthe

funker ikke fra utlandet

Omtale av  Kjetil

En nettbank som ikke funker fra utlandet. En kundeservice som påstår at det er "helt normalt". Et grensesnitt som minner om 90 tallet og funksjonalitet deretter, og all den driten er jeg påpakket fordi banken som hadde de beste tekniske løsningen ifølge samtlige spørreundersøkelser som har vært gjort ble kjøpt opp av den med de verste, og at glupingene i toppetasjen så bestemte seg for å legge ned de gode løsningene og bygge en ny nettbank på de verste. Er ikke "bare å bytte bank" for de av oss som bor i utlandet. 😭

Svar fra DNB Bank
11.04.2024 14:37

Hei. For de kundene som tilhører Sbanken så har ikke de lenger en egen nettbank, men nettbank til DNB fungerer for de inntil appen deres er ferdig utviklet. Både i appen til Sbanken og nettbanken til DNB kan du logge deg inn med kodebrikke eller BankIDapp + BankID (personlig passord). /Elisabeth

Dyrt, dårlig.

Omtale av  Jan T

dyrt og dårlig alternative med for alle som ikke har spesialavtale. Ødelagt skandiabanken, og den tekniske biten knyttet til dette fungerer absolutt ikke. Svartjenesten skylder på antall kunder, som om det er kundene som bestemmer hvor mange man skal ha til å svare på telefonen.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 21:23

Hei, vi kan ikke gjenkjenne oss igjen i "spesialavtale" da alle tjenester hos oss som er prislagte er like for alle våre kunder. Vi syns det er leit at slik informasjon om oss blir sagt da det ikke stemmer, det er veldig beklagelig at Sbanken har så mye kø som de har for tiden! Vi håper selvfølgelig at dette vil minske iløpet av måneden /Vinjar

God bank

Omtale av  Gabriel B. B

Jeg synes at denne banken er veldig grei for unge :)

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 13:28

Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, veldig kjekt å lese at du er fornøyd :) /Marthe

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DnB - Nettbank med elendig brukergrensesnitt

Omtale av  Svein

DnB sin bank app, har et brukergrensesnitt som minner om Windows 98. Når du har vært vant til å bruke Windows 11. Det finnes mange banker med mye bedre bank opplevelse. Enkle oppgaver slik som å betale en regning, eller overføre penger, er krevende, og unødvendig komplisert. I tillegg så bokføres ikke betalingene før etter opptil 3 dager, slik at saldoen din på kontoen er feil. Hold dere unna!

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 14:54

Hei! Leit å lese at du er misfornøyd med appen, men takker for tilbakemeldingen. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og oppdatere appen, så hvis det er noe spesifikt du savner vil vi gjerne høre om det. /Marthe

Sbanken er rasert

Omtale av  Svein R

Dnb har ødelagt Sbanken. Oversikten i appen har blitt dårlig, betalinger og overføringer er vsnskeligere og tar lengre tid og rammelån er plundrete å administrere. Nå er ikke banken kundevennlig i det hele tatt. Ønsker banken å kvitte seg med kundene?

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 15:02

Hei Svein. Tusen takk for tilbakemeldingen, men leit å lese at du er misfornøyd. Vi skal jobbe videre med å gjøre Sbanken-appen enda bedre og i tråd med det vi vet kundene våre ønsker seg. Vi har troen på at dette skal bli veldig bra og håper du vil gi oss en sjanse. /Marthe

Overgrep mot Sbanken

Omtale av  Ronny G

DnB har ødelagt SBanken. Mine fond er nå i DnB og jeg får ikke sett de engang. Appen til SBanken som fungerte så godt har de byttet ut med en DnB look-a-like som ikke fungerer i nærheten så godt som SBanken sin gjorde.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 14:59

Hei Ronny! Leit å lese at du er misfornøyd, men tusen takk for tilbakemeldingen. Appen er utviklet på samme teknologiske plattform som DNB, og derfor vil mye være likt, men du vil fortsatt kjenne igjen Sbanken. Vi skal jobbe videre med å gjøre Sbanken-appen enda bedre og i tråd med det vi vet kundene våre ønsker seg. Vi har troen på at dette skal bli veldig bra, og på sikt skal man få hele banken i lommen. Om du har forslag til forbedring kan du gjerne komme med innspill! Det har dessverre vært noe ustabilitet for aksjer og fond i appen som vi jobber på spreng med å løse, men i mellomtiden kan du logge inn på dnb.no for å få oversikt. Etter innlogging, velg "Sparing og investering", deretter "Spareoversikt", og til slutt velg "Sbanken". /Marthe

Sjokkerende dårlig overtakelse!

Omtale av  Elisabeth

Mistet en rekke funksjoner jeg tidligere hadde i DnB nettbank (kontotyper, kundeservice via chat) fordi jeg er "designert" til Sbanken, som DnB nå har ødelagt. Og hvis jeg heller velger å bli designert til DnB, mister jeg viktige funksjoner i Sbanken. Kundeservice er for tiden helt utilgjengelig.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 13:34

Hei! Beklager at du har slitt med å få tak i oss, vi opplever større pågang enn normalt som påvirker svartiden. Vi vil veldig gjerne hjelpe deg hvis du har spørsmål, så anbefaler å prøve å kontakte Sbanken sin kundeservice igjen for bistand, tlf 55 26 00 00. Kundeservice chat er midlertidig utilgjengelig, men vil snart komme tilbake. /Marthe

Nettbank stjelt - museum fortvilar over det forsvunne klenodiet!

Omtale av  Jens H

Blitt ufrivillig DNB kunde. Logga meg inn i nettbanken for å hente ut resten av pengane mine. Og akkurat då ringte 90-talet og ville ha tilbake nettbanken sin! Det er det tristaste eg har sett sidan eg var såvidt borti Nordea på 2000-talet.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 13:27

Hei! Leit at du er misfornøyd, men takk for tilbakemeldingen. /Marthe

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ligg unna

Omtale av  Lars C. J

Klønete nettbank som det er vanskelig å finne fram i. Feilmelding hvis du prøver å komme i kontakt med noen.

Svar fra DNB Bank
07.04.2024 16:58

Hei! Leit å høre at du har problemer med å finne frem i nettbanken. Hvis du får feilmelding når du forsøker å chatte med oss kan du prøve å logge inn via en annen nettleser. Gjerne ta kontakt med kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med å finne frem og bli kjent med nettbanken :-) /Lisa

Fraråder på det sterkeste å bruke DNB

Omtale av  Siri

Erfarer at DNB ikke forholder seg til gjengjende lovverk, blant annet den nye finansavtaleloven og dens forbrukervern. Dette kan potensielt sette kunden i en enorm økonomisk risiko som DNB tjener på, og kunden taper på. Dnb har utvist liten til ingen vilje til å ta noe ansvar for lovbrudd de har begått som har ført til store økonomiske tap. Jeg fraråde på det sterkeste rådgivning og inngåelse av avtaler med dnb. De handler kun utfra sine egne interesser og aldri kunden.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 21:27

Hei, det er leit å høre du har denne meningen om oss. Vi operer alltid innenfor lovens rammeverk, og kan derfor ikke helt svare på hva du sikter til... Vi har alltid våre kunder i fokus når vi driver kundebehandling, da det er våre kunder som gjør oss til den vi er i dag :) /Vinjar

Elendige greier

Omtale av  Per Å. E

Nå har de spist opp Sbanken som jeg har vært storfornøyd med og resultatet er verre enn fryktet. Brukeropplevelse og design er elendig i tillegg til at jeg ikke kommer inn på fonds modulen idet hele tatt. Nå på femte dagen. Vi har dessverre vært late og beholdt barnens kort og konto i DNB. Det blir det nå slutt på.

Svar fra DNB Bank
06.04.2024 21:49

Hei, vi har forståelse for at det er frustrerende når ting ikke fungerer slik det skal. Det har vært litt innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken den siste uken, men vi jobber med det og håper at alt snart er på plass. Vi har troen på at dette skal bli veldig bra, og håper du vil gi oss en sjanse! /Lisa

At det går å rasere Sbanken slik

Omtale av  Svein E. D

rasert skandia banken desverre, håper og jeg vet det blir flyttet masse kunder fra de nå

Svar fra DNB Bank
06.04.2024 21:54

Hei! Det er synd at du opplever det slik. Ta gjerne kontakt med kundesenteret dersom du har tilbakemeldinger eller innspill til oss. /Lisa

Ødelagt Sbanken

Omtale av  Christian

DNB har regelrett radbrekket Sbanken, og den nye appen til Sbanken er bare et skall over DNB. Alt av aksjer og fond har værte nede i over 2 døgn. Nettbanken til DNB (som nå også gjelder Sbanken-kundene) er et trist syn som minner om noe som har overlevd siden 2005.

Svar fra DNB Bank
06.04.2024 15:56

Hei! Appen er utviklet på samme teknologiske plattform som DNB, og derfor vil mye være likt, men du vil fortsatt kjenne igjen Sbanken. Vi skal jobbe videre med å gjøre Sbanken-appen enda bedre og i tråd med det vi vet kundene våre ønsker seg. Vi har troen på at dette skal bli veldig bra, og på sikt skal man få hele banken i lomma. Om du har forslag til forbedring kan du gjerne komme med innspill! Det har dessverre vært noe ustabilitet for aksjer og fond i appen. For deg med Android og den nyeste oppdateringen av Sbanken-appen, er spareløsningen delvis tilbake. For iOS-brukere jobber vi fortsatt med en løsning, men i mellomtiden kan du logge inn på dnb.no for å se oversikten over aksjer og fond. Etter innlogging, velg "Sparing og investering", deretter "Spareoversikt", og til slutt velg "Sbanken". /Lisa

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Et rent mareritt

Omtale av  Khf

Rett og slett helt elendig på alle nivå. Virker ikke mesteparten av tiden, og nettbanken ser ut som den er designet av apekatter. Imponerende hvordan de har tatt en av Norges beste banker og gjort det til et like dårlig produkt som resten av DNB-konseptet. Anbefaler alle å komme seg vekk så fort som mulig.

Svar fra DNB Bank
04.04.2024 16:14

Hei, KHF! Det er ikke å legge skjul på at det har vært litt innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken etter påske. Det kjenner vi selvfølgelig på, og vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg og alle andre bankkunder på beste måte. Det eneste som betyr noe for oss og våre kolleger i Sbanken er å skape gode opplevelser, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til :) /Even

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR