DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De har gjort det tilnærmet umulig å kontonummer til din aksjesparekonto når du ønsker å flytte din konto til annen bank.
Hei, Kristian! Det er ikke å legge skjul på at det har vært litt innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken etter påske. Aksjesparekonto har hatt litt utfodringer. Det eneste som betyr noe for oss og våre kolleger i Sbanken er å skape gode opplevelser, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til :) Her er en liten workaround-oppskrift for hvordan du finner kontonummeret til ASK: 1. Trykk på Sparing og investering -> Spareoversikt 2. Velg Sbanken ved "Vis investeringer." 3. Trykk på "fond" og "kjøp fond." 4. Legg til et fond som er godkjent for ASK i handlekurven 5. Trykk på handlekurven 6. I nedtrekksmenyen der belastningskonto velges vil ASK, som er skatteobjektet, (hovedkonto) vises med kontonummer. 7. I nedtrekksmenyen for delkonto vil alle delkonto tilhørende skatteobjektet (hovedkonto) vises med kontonummer. /Even
Dnb kontroll er verste som finnes dere lar folk sitte uker uten noe form for penger skam dere, dere burde så lang tid på å svare
Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, men vi har ikke tilgang til å gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. Ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du har spørsmål knyttet til dette. /Marthe
Jeg er egentlig Sbanken kunde, men den har jo DNB slukt og fjernet, så jeg skriver likegodt min omtale her da jeg i praksis er en ren DNB kunde. DNB lanserte "ny" app til sbanken, men dette er på ingen måte en ny app, men en blåkopi av DNB appen med andre farger. Nettbanken til Sbanken er fjernet, og en må bruke dnb sin nettbank som sannsynligvis er norges dårligste nettbank. Her er det ikke brukt en krone på oppgradering av UX siden 1995. Jeg skal heldigvis flytte til en moderne bank, men jeg vil ikke anbefale noen å bli kunde i DNB.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med ny app og DNB sin nettbank. Begge deler er stadig under utvikling, så vi setter stor pris på om du har konkrete innspill på ting du savner. /Marthe
Rett og slett forferdelig dårlig ... Styr unna om du kan. Oppkjøpet av Sbanken med fjerning av nettbank...dette er får dårlig DNB Etter et langt kundeforhold, har jeg mistet troen på dette de holder på med. Når en bank gjør hva den kan for å ødelegge gode konkurrenter og gi sine nye kunder dårligere og dyrere tjenester...nei takk..
Hei, Stig! Det er ikke å legge skjul på at det har vært innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken etter påske. Det kjenner vi selvfølgelig på, og vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg og alle andre bankkunder på beste måte. Det eneste som betyr noe for oss og våre kolleger i Sbanken er å skape gode opplevelser, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til og da tror vi dette blir kjempebra! :) /Even
Alle fond forsvunnet fra nettbank og app, Spare-app virker ikke og kundeservice svarer ikke grunnet overbelastning. Dette skjedde etter at de flyttet meg fra Sbanken til Dnb.
Hei Helge, det har dessverre vært en feil som jobber med å rettes opp i. Kundesenteret har hatt stor pågang, forsøk gjerne å ta kontakt med oss igjen. /Viktoria
I påsken "slaktet" DNB det som var igjen av SBanken, stengte nettbanken og kom med en mobilbank som lignet grisen. Kan slikt være lov ?
Hei Agnar. Kjedelig å høre at appen ikke falt i smak. Håper du vil gi oss en sjanse. /Thomas
Er inn i granskauen utdatert og uoversiktlig. Ingenting av dagens Interface som man forventer på et moderne nettside/nettbank er til stedet, ingen automatikk, alt må skrives og klikkes manuelt.
Takk for tilbakemelding, vi gjør stadig endringer og oppdateringer. Håper du kan bli fornøyd på et senere tidspunkt. /Viktoria
Ble tvunget over på DNB's nettbank da de tok over Sbanken. Det føles som å gå 14 år tilbake i tid ift grensesnitt og brukervennlighet på DNB's tjenester. En "dinosaur" som DNB burde ikke få lov til å begrense folks tilgang på intiutive og moderne bankløsninger.
Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa
Blei lurt opp i stry av en kunderådgiver når det gjaldt pensjonsparing/investering for noen år tilbake
Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Hvis det er noe vi kan hjelpe deg med kan du gjerne kontakte vår kundeservice, så håper jeg vi kan rette opp inntrykket du sitter med. /Lisa
Dnb har kjøpt op Sbanken og har ødelagt banken, appen osv Appen dekker ikke mine behov.. må inn på dnb nettbank for å forsøke å fikse dette Blant annet utenlandsk betaling er ikke mulig Styr unna
Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og det kommer mer :-) Håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa
Lite oversiktlig. Hadde to Ask konto men de er nå kun en. Dårlig oppsett på nettbank. Vanskelig å si opp visa kort.
Hei! Er litt usikker på hvilket problem du har med ASK. Gjerne kontakt kundeservice dersom du mener at det er noe som mangler, så kan de hjelpe deg med å sjekke opp i dette. Kundeservice kan også hjelpe deg med å avslutte visakort :-) /Lisa
Det var en gang en bank som var veldig populært. Denne banken het Skandiabanken. Etter hvert bytte banken navn til SBanken. Dette gjorde ikke noe med populariteten. Hver gang kundene ble spurt hvilken bank de likte best så sa de Skandiabanken eller senere SBanken. Lånene var billige, gebyrer hadde de ikke. Fondene var også billige og hadde et stort utvalg. Alle kunder ble behandlet likt og fikk like betingelser. Denne banken var så populært at andre banker var misunnelige. I Oslo var det en stor ond bank. Den er kalt for DnB. Kjent for å være først med å sette opp utlånsrenta og sist med å sette den ned. Masse gebyrer og de har til og med blitt dømt for å ha lurt spare kunder. Har du masse penger hjelper de deg gjerne med å gi deg bedre betingelser enn restene av de vanlige kundene. De vanlige kundene kan betale masse i både renter og gebyrer. Hver gang kundene ble spurt hvilken bank de liker minst var det akkurat denne banken her. I toppetasjen sitter den del folk som såper inn fete bonuser når dem skviser de vanlige kundene for mest mulig penger. Disse like selvsagt ikke at kundene våget å si at de likte DnB like godt som den gode gamle Skandiabanken. Dette ville de gjøre med. "Hva kan vi gjøre sånn at ikke SBanken er alltid den mest likte banken i hele riket?" Så drøftet de hva de kunne gjøre. Noen forslå: "Hva med om vi ikke alltid er først med å heve renta og sist med å sette den ned? Hva om vi slutter å lure sparekunder? Hva om alle får like gode betingelser? Hva om vi har, og bare la meg si det, kundeservice?" Latter oppstår i hele toppetasjen av DnB sitt bygg. Noen spyttet kaffen over bordet andre falt fra stolene sine. Så kom vekterne inn og fjernet mannen fra toppetasjen. Ryktene sier han ble satt til å vaske kundetoaletter. Når dem endelig klarte å snakke igjen uten å bryte ut i latter stakk dem hodene sammen igjen. Så gikk det et lys opp for noen. "Hva om vi, og vær så snill ikke kall vekterne på meg også, kjøper SBanken, tvinger dem til også å øke rentene først og sette den ned sist. Har forskjellsbehandling mellom kunder, øker fondprisene ,og etterhvert så legger vi den ned?" Stor applaus oppstå. Den slemmeste av de alle, administerende direktør selv hoppet på bordet og danset rund. Når den onde banken så gikk ut i mediene og sa at de skulle fjerne SBanken og kundene sa at de ikke ønsket dette sa den slemmeste bankdirektøren: "Kundene må gi oss en sjanse ellers så kan de alltid finne seg en annen bank." Og her er vi i dag. Bedriftskundene ble tvangsinnlemmet i DnB enten de ville eller ikke, barnekontoen tilhører fortiden, Applepay ville ikke DnB har noe av, renta går opp kjappere. Nettbanken er borte og appen er erstattet av en kopi av DnB sin App. Og Fondsparingen er blitt dyrere. Logoen og merkenavnet til SBanken henger i en tyn tråd og kommer til forsvinne om ikke alt for lenge. Og den slemmeste bankdirektøren sitter på kontoret sitt og er kjempefornøyd med seg selv.
Hei! Leit å høre at det er dette du tenker om oss. Du har full valgfrihet på hvilken merkevare du ønsker å bruke, men det vil bare ikke være mulig å bruke produkter og tjenester på tvers av merkevarene (Sbanken og DNB) samtidig. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Lisa
det trekkes ukjente beløp fra min konto helt vilt å gjerne til tider man har veldig lite penger på konto, satt av til mat!
Hei! Dersom det trekkes ukjente beløp fra kontoen din må du sperre kortet ditt i nett- eller mobilbanken. Der kan du også bestille nytt kort. Du kan kontakte kundeservice via innlogget chat eller telefon 91504800, så kan også de hjelpe deg med dette. /Lisa
Kun for de rike, og store bedrifter. Hvis man ikke kjenner noen i banken eller har en stor positiv formue, er ikke dette banken for deg. Betingelser på produktene er kun basert på trynefaktor og ingen likhet mellom kundene. Vanlige forbruker sponsor de rike kundene slik at de kan stå på VIP tribunene sammen med Dnb. Forferdelig nettbank og App som stort sett har driftsproblemer, og er en av de tregeste på markedet.
Hei, det er leit å høre dette er hva du tror om oss. Vi tar i mot alle som skulle ønske å bli kunde i DNB, uansett om de har mye eller ikke fult så mye på konto. Vi er ikke kjent med at vi har mye driftsproblemer, det kan selvfølgelig oppstå tekniske problemer her og der, men dette skjer heldigvis med store mellomrom. Om du personlig har opplevd mye problemer oppfordrer vi alltid våre kunder til å ta direkte kontakt via chat i nett- eller mobilbank eller ringe oss så vi kan feilmelde slik. Vi forventer at en feil som påvirker en individuell kunde, er fikset og løst innen 3 virkedager :) /Vinjar
Logg unna denne kundefiendtlige banken. De har ikke kunden i fokus, og har dyre tjenester. De siste årene har jeg hatt både privat og bedrifts-konto i SBanken, med lån, sparing, fond, mobilbetaling, barnekort mm. Først legger DnB ned bedriftsbanken, jeg blir tvunget ut (valgte Folio). Like etter fjerner de barnekort. Jeg flytter barnekonti til Sparebank1. Så fjerner de Apple Pay, jeg flytter lønnskonto og sparing til Bulder. Dessverre er SBanken, en gang beste banken i Norge, nå rasert under kontroll av DnB.
Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Det stemmer at noen tjenester/produkter nå kun vil være tilgjengelig hos en av merkevarene, som f.eks. kort til barn, men selv om barna flyttes til DNB kan du selv bruke Sbanken og ha oversikt der. Gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom det er noe som er uklart, så hjelper vi deg videre. /Lisa
Jeg hadde vært kunde i Sbanken og i DNB i over 20 år. Så kjøpte DNB Sbanken, og da kastet de meg ut. Å bli *kastet ut* av banken min er virkelig noe av det mest hårreisende, kundefiendlige, og absurde jeg noen gang har opplevd. Tenk om Kiwi hadde kastet meg ut av butikken sin og sagt at jeg ikke har lov til å komme inn der, jeg må gå på Rema lenger ned i gata. Og det er en bank! Det mest stabile som finnes. Det er en kundebehandling som er helt ufattelig! Det er ikke så mye mer å si egentlig. Hvordan banken fungerer er egentlig ganske irrelevant, for man må jo først kunne være kunde der. Og forbli kunde. Hvem vet hvem de kaster ut neste gang, det kan være deg. Jeg vil til slutt benytte muligheten til å kommentere på svarene som DNB har gitt til tidligere anmeldere som også har omtalt Sbanken/DNB-oppkjøpet. Svært mange av disse svarene går ut på å opplyse anmelderne om at de skal: 1) Gi dem en sjanse til å bli bedre. 2) Kontakte support for å se om det fins løsninger som gjør opplevelsen bedre, eller høre innspill. 3) At bankene er to ulike merkevarer og man står fritt til å velge hvilke av DNB og SBanken man vil benytte. Disse svarene viser en mangel på respekt for kunden, ettersom de unngår å belyse problemene som tas opp i anmeldelsene. 1) Om DNB kan bli bedre eller ikke har lite å si, ettersom det er Sbanken jeg er og forblir kastet ut av. Dette blir gjort enda verre av at *andre* får lov til å bruke den! Det føles som diskriminering. 2) Å høre på innspill er jo heller ikke noe de gjør, ettersom det er selvinnlysende at det som har skjedd er nøyaktig det folk fryktet, og advarte om, men de ble ikke hørt (personlig var min spådom at de skulle stenge Sbanken fullstendig, men dette er jo nesten det samme). Har DNB et overbevisende argument for hvorfor det skulle endre seg nå? 3) At man står fritt til å veldig hvilke banker (merkevarer som de kaller det) man vil benytte, er i beste fall misvisende, i verste fall uærlig. Det er ikke to ulike merkevarer man kan velge fritt mellom. Det er to *ekslusive* merkevarer, der man kan velge én, ikke begge. Og denne opplysningen, at du kan velge én av dem, kommer som et svar på kritikk av at... man bare kan velge én av dem..? Svaret er det samme som spørsmålet, når man først ser gjennom den misvisende fremstillingen. Hvis du er en DNB-representant, og er i ferd med å svare på denne anmeldelsen, se en gang til på det jeg har skrevet over, og prøv å ikke gå i samme fella. Husk at problemet her er ikke hva man kan foreta seg i den gjenværende banken. Problemet er hvorfor man har blitt kastet ut av den andre. Vær ærlig på hvorfor dette er blitt gjort, ellers så er det bedre å la være å svare. For å bruke butikk-analogien igjen: Samme hvor mye bedre dere gjør livet mitt på Rema, så kommer jeg fremdeles ikke inn på Kiwi, samtidig som jeg ser andre gå inn der. Det gir ikke en god kundefølelse.
Hei. Takker for tilbakemelding. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke, men det stemmer at du ikke kan bruke begge. S-banken er blitt et konsept av DNB, og du kan sammenligne S-banken med kundeprogrammene våre. Det er heller ikke mulig å ha flere enn et kundeprogram av gangen. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Mariell