Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fryst konto

Omtale av  Geir J

Min datter fikk innløst sine fond og beløpet er overført til Norges bank pga manglende legitimering. Hun sendte inn dokumentasjon og skjema som ble tilsendt. Så fikk hun en ny purring så hin gikk innom DNBs kontor der hun fikk bekreftet at alt var ok. I dag kom brevet om at fondene var innløst og overført til Norges bank. Er iallfall takk og farvel til alt som har med DnB å gjøre. Har kontoer i flere banker og har ikke hatt noe problem andre steder. Nå blir det mye styr for å få midlene ut og må sikkert betales skatt pga innløsning. Utrolig tungvint av DnB.

Svar fra DNB Bank
14.11.2022 13:23

Hei Geir! Takk for tilbakemelding og beklager at dere har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis vi har gitt feil informasjon må vi selvfølgelig beklage for det og vil gjerne se nærmere på saken hvis hun har anledning til å ta kontakt med kundeservice. /Marthe

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd😊

Omtale av  Agnes

Etter å ha ringt kundeservice igjen fikk jeg faktisk hjelp. Takk for tolmodigheten 😊

Svar fra DNB Bank
11.11.2022 14:31

Hei! Takk for tilbakemelding, godt du fikk hjelp til å løse problemet :) /Elisabeth

Elendig kundeservice

Omtale av  Svein L. P

Banken er blitt helt elendig og er nærmest ubrukelig etter omleggingen. Den lokale banken er nedlagt, kan ikke utføre vanlige banktjenester i Åsane. Henvist til banken i Bergen sentrum. Elendig.

Svar fra DNB Bank
08.11.2022 09:55

Hei Svein! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på kontor. Nå vet jeg ikke hvilken banktjeneste du forsøkte å utføre i Åsane hvor du ble henvist videre til annen filial, men vi har laget en oversikt over hvilke tjenester som er tilgjengelig i de ulike filialene på hjemmesiden vår. I Åsane så tilbys de fleste tjenester, utenom myntrullveksler /Lars

Fortsatt ingen Apple pay !

Omtale av  Maria

Vi er i 2022 og dere er en av de største bankene i norge men har fortsatt ikke Apple pay som er så extremt trist med tanke på at dette er så mangen som informere og klager om. Trist at dere etter 4 år fortsatt ikke gjør noe med det kundene deres ber om når så mangen andre klarer og ha Apple pay i sin bank.

Svar fra DNB Bank
28.10.2022 14:59

Hei Maria. Det stemmer at DNB pt ikke noen avtale med Apple Pay Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. DNB støtter derimot kontaktløs betaling via andre leverandører som Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Betina

Svarer ikke på kundetelefon

Omtale av  Ajais

Det var dårlig kundeservice, der jeg brukte over 45 minutter i kø. De svarer aldri på kundetelefonen, det er helt håpløst.

Svar fra DNB Bank
25.10.2022 18:43

Hei. Det er dessverre en del kø på telefon på dagtid. Anbefaler å ringe inn tidligere på dagen eller utover ettermiddagen når det er mindre kø. Det er mange som ønsker å nå oss, og da blir det dessverre litt ventetid av og til. Vi har også chat som er åpen fra 07:00-23:00 hver dag hvor du kan få kontakt med oss. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Bra bank men følger ikke med i tida

Omtale av  Geir

Vi er snart ferdig med 2022, og DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay. Årsaken de oppgir er at de mener å støtte apple pay hindrer teknologisk utvikling - mens det i virkeligheten er motsatt! Våkn opp DNB, dere er størst og nå må dere oppføre dere som storebror!

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 15:49

Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Ola J. H

Ekstremt dårlig kundebehandling ved dødsbo. Veldig dårlig og lite kunnskap.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 16:19

Hei. Dette var trist å lese. Vi har en egen avdeling som kan hjelpe til med spørsmål rundt dødsbo. Om du har mulighet til å ta kontakt med kundesenteret deres på telefon 24062080 en annen dag (mandag-fredag mellom 08:00-16:00) vil du komme i kontakt med en rådgiver med god kunnskap. Du kan også sende en melding via nettbanken: Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR