Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyr og dårlig bank

Omtale av  Tore

Høye gebyrer og dårlig kundeservice. Dårlige rentebetingelser på lån. Bedre betingelser å få i andre banker.

Svar fra DNB Bank
20.06.2021 21:02

Hei Tore! Takker for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. Ønsker deg en fin helg! /Betina

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oppkjøp for å eliminere konkurranse og øke priser

Omtale av  Andreas

Kjipt at DNB skal overta Sbanken og dermed gjøre den økonomiske situasjonen til flere tusen verre. Selv om vi bor i Norge er det ikke alle som råd til gebyrer og avgifter, bare det å få lån og komme seg inn på boligmarkede, er en seier for mange. Man skal tross alt ikke bli straffet for å ha penger i en bank, det er kundene som driver og holder banken gående.

Svar fra DNB Bank
21.06.2021 13:47

Hei Andreas! Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNBs kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann-Kristin

Dårlig kundeservice

Omtale av  Clemens

Ta langt tid til å få svar. Har ikke egen kundebehandler og rådgiver. Det ta lang tid til å få refinansiert noe hos DnB. Er bedre å velge ant bank.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Clemens! Kjedelig å se at det er slik din opplevelse med vår kundeservice har vært. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Vår kundeservice har åpent 07-23 hver dag på telefon og chat. Det er normalt mest kø på dagtid, mens på ettermiddag/kveld ofte har mindre/ingen kø. På chat via innlogget nettbank har vi også normalt mye mindre ventetid enn på telefon når det er størst pågang. Dersom du skulle ønske egen kundeansvarlig kan du ta kontakt med vårt kundesenter, så skal vi sjekke opp i mulighetene for dette. Refinansiering har normalt et par dager behandlingstid. Dersom du har ventet lengre enn dette er det fint om du kontakte oss, slik vi kan sjekke nærmere opp i det. Håper du får en fin dag! /Betina

Grådig og lite kundevennlig

Omtale av  Elisabeth V

De prakker på folk dyre produkter, er dyre og dårlige. Kjenner personlig folk som har tapt penger på såkalte garanterte spareprodukter. Nå er de i ferd med å knuse konkurransen med å kjøpe opp sin tøffeste konkurrent.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Elisabeth! Takk for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. På teknologi har vi utviklet oss svært mye de siste årene, hvor blant annet vår mobilbank nylig ble kåret til en av landets beste. Vi tar også gjerne i mot innspill fra kunder på ting man savner eller som kunne vært bedre. Når det kommer til oppkjøp av SBanken, så er det ikke avgjort noe der enda. Vi håper likevel at eventuelle nye kunder i DNB vil gi oss en sjanse for å bevise at det ikke blir en dårlig opplevelse dersom oppkjøpet skulle gå gjennom. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina

Ikke velg denne banken!

Omtale av  Jeanette

Høye gebyrer og renter, dårlig nettbank, arrogant bank. Er ikke en bank for folk flest. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Jeanette! Takk for tilbakemelding. Det er trist å se at det er slik du opplever oss som bank, slik skal det ikke være. Vi skal være en bank for alle. Vi ønsker gjerne å ordne opp dersom du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Ta da gjerne kontakt med vårt kundesenter, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Grisk dinosaurbank

Omtale av  Sindre

Elendig nettbank med teknologi som henger 10-15år etter Sbanken. Grisk gebyrbank med dårlige betingelser. Helt grusomt at de sluker og ødelegger norges beste bank (Sbanken). Har tømt dnb kontoene mine, skal bytte bedriftsbank og vil bruke vipps minimalt. Er så sint på dnb at jeg vil fly i flint!

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Sindre! Vi jobber fortløpende med endringer i vår nettbank og mobilbank slik at det skal bli best mulig og brukervennlig for våre kunder. Dersom du har konkrete innspill på hva som kunne vær bedre ønsker vi gjerne å høre om disse! Send oss gjerne innspill via postkassen i nettbanken, så ser vi på det. Når det kommer til oppkjøp av Sbanken, så er ikke dette noe som er bestemt enda. Men vi håper og tror at eventuelle nye kunder i DNB vil bli fornøyd med endringen og håper vi kan få en sjanse til å bevise dette. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Ikke bruk DnB

Omtale av  Kenth

En bank hvor de ansatte tror de kan bestemme hva du som kunde skal bruke dine penger. Og som samtidig flår deg med gebyrer.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Kenth! I DNB er det ikke slik at vi ønsker å overstyre hva våre kunder skal bruke pengene sine på. Dersom du har opplevd dette håper jeg du tar kontakt med vårt kundesenter slik vi kan se nærmere på saken. /Betina

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR