Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stort sett fornøyd - men DnB er ikke konkurransedyktige på innskuddsrenter

Omtale av  Berit

Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:26

Hei Berit! Takk for meldingen din! Det har vært en del endringer på renten den siste tiden og vi har økt innskuddsrenten enda en gang etter dette. Dersom du enda vurderer bytte av bank grunnet sparingen så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en av våre sparerådgivere for en uforpliktende prat om sparing før du tar det endelige valget. Våre sparerådgivere er tilgjengelige på telefon 915 04800 mellom 08:00 og 16:00 på hverdager. Send oss eventuelt en melding i nettbanken eller start en chat der så får vi noen til å kontakte deg. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkel app, grei oppetid, god kundeservice

Omtale av  Tommy

Alt fungerer som det skal for det meste. Er av og til nedetid, men det er ikke ofte. Appen er enkel å bruke. Kundeservice har alltid hjulpet meg med det jeg lurer på og det jeg har problemer med. Jeg er ganske fornøyd med DNB. Skjønner ikke helt hvordan de andre her har daglige problemer..

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:26

Hei Tommy! Takk for hyggelig tilbakemelding! Skulle du noen gang oppleve problemer så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Elendig nettbank, verste kunderservice!!!

Omtale av  Walid

For å kunne se "de siste transaksjoner" i bedriftsnettbank, må man velge: kontonummer (selv om man har KUN 1 kontonummer!), velge måned, velge uke, og klikke på "vis oversikt". Hvorfor kan ikke DNB vise "de siste transaksjoner" som jeg ba om? Vel, DNBs sin jobb er å gjøre livet vanskelig, derfor! Jeg tok kontakt med kundeservice i dag og da hun dronningen fra kundeservice leste min klage, avsluttet chatten med en gang! Wow! Tviler på at DNB gir disse folka opplæring. Tror de fleste blir plukket fra gata og satt opp på kundeservice med en slik oppførsel! Jeg søkte på DNBs sin nettside å klage på dette, men det fins ingen sted å skrive til dem! Diktatorskap på det beste!! Jeg kommer til å bytte banken uansett. Bare et lite råd til DNB: Det hjelper ikke å skrive til folk "beklager". Jobb med å forbedre deres kundeservice!

Kunder er helt uinteressante

Omtale av  Anne

Jeg tok kontakt med DNB da det nye bankkortet de hadde sendt meg, ikke fungerte. De sendte meg et nytt, og det var akkurat samme problem med dette. Jeg tok kontakt igjen. De innrømmet da at det var problemer med alle kort som ble produsert i fjor høst, men foretok seg ingenting. Da jeg ikke hørte noe, sendte jeg et brev og etterlyste informasjon og en løsning på problemet. Dette er snart to måneder siden, og de har fortsatt ikke svart. Telefonsamtaler hjelper heller ikke. De lover og lover at de skal ordne opp, men ingenting skjer. Jeg har vært kunde i 31 år. Nå bytter jeg bank.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:25

Hei Anne! Så ergerlig å høre at kort du har mottatt ikke virker som de skal. Jeg kjenner ikke til at det skal ha vært problemer med alle kort som blir produsert i fjor høst, men du skal selvfølgelig få nytt kort med en gang dersom du opplever problem med tilsendt kort. Våre kort produseres etter standard og vil ikke være noe annerledes enn kort i andre banker. Når det er sagt kan det selvfølgelig skje produksjonsfeil som gjør at et kort ikke virker. Opplever du at kortet ikke blir lest i terminal kan du når som helst erstatte kortet i mobil eller nettbank (dette er selvfølgelig helt gratis). Jeg er usikker på hva du mener med å ha sendt brev, men dersom du ikke har fått hjelp så logg inn i nettbanken og start en chat der, eventuelt send en melding fra postkassen der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så undersøker vi hva som har skjedd med en gang. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Dårlig kundeservice

Omtale av  Sofie

Dårlig kundeservice. Dyr brukskonto med dårlig rente. Vært kunde i mange år men flytter nå.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:43

Hei Sofie! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Når det kommer til rente på brukskonto så vil jeg nok heller anbefale deg å ha pengene dine på en sparekonto. Vi har flere gode spareprodukter som vil sørge for god avkastning på sparepengene dine. Ellers er alle de vanligsta banktjenestene våre helt gratis. Dersom du opplever at du betaler for mye eller er misfornøyd med avkastning så er det supert om du starter en chat i nettbanken eller slår på tråden til oss på 915 04800 så får vi tatt en gjennomgang med deg! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Fornøyd med DnB

Omtale av  Mona A

Banken fungerer optimalt for meg. Nettbanken er veldig bra

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:43

Hei Mona! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd :) /Jørgen

Gode vilkår for unge

Omtale av  Eivind M

DNB er et godt valg om du er ung og smart eller gammel og dum. Dette kan også være banken for deg som ønsker deg variasjon og frustrasjon i hverdagen. Så snart man runder 34 år, og mister de relativt konkurransedyktige lånevilkårene, begynner irritasjonen over DNB inntreffe for de fleste. Før den tid rekker man nok å stifte kontakt med noen av de få vettuge kundebehandlere som er å oppdrive i konsernet – var selv så heldig å møte på minst en håndfull av dem de 20 årene jeg var kunde. Har du problemer med å betale med ditt DNB-kort når du står i kebab-kø kl. 04:00 er det for all del gode muligheter for at 04800 hjelper deg. Eller kanskje ikke. Det er hit and miss med DNB. Ønsker du å komme i kontakt med banken ved boligkjøp, pris deg lykkelig om du har kommet i kontakt med en ansatt som er tilgjengelig før budrunden er over. Søk kreditt eller lån, og kryss fingrene for at du kommer i kontakt med en kundebehandler som vet forskjell mellom inntekt og lønn. Alderdom, behov for bedre kunnskap om tjenestene banken tilbyr, og gjennomgående forutsigbar kvalitet på kundeservice trakk meg etterhvert i retning av en mye bedre bank.

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR