DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Så kjipt og dumt at DNB har sperret min bank ID fordi jeg ikke har Norsk pass! Hvordan skal de som venter på Norsk pass betale regningene sine uten bank ID?? Er det ikke reisebevis, ID kort eller norsk førerkort gyldig for identifisering?? Skam!!!
Hei Iman! Nå er jeg litt usikker på hva du mener her. Dersom du har fått kundeforhold sperret i påvente av legitimering, så er det også gyldig med nasjonalt id-kort, norsk førerkort utstedt etter 1.1.1998 samt bankkort med bilde fa annen bank. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter som vil kunne bistå i den forbindelse så vi får oppdatert legitimasjon på deg hos oss. Dersom du derimot mener å få utstedt BankID uten norsk personnummer så tilbyr vi ikke det per i dag. Det er fortsatt fullt mulig å betale regninger uten å ha Bankid tilknyttet kodebrikken fra oss. Da logger man inn med alternativet "Uten bankid" og så kan man legge til og bekrefte betalinger med kodebrikken. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du opplever problemer i den forbindelse så vil de kunne bistå med dette. Ønsker deg en fin dag! /Lars
Måtte ha et personlig møte med DNB på Lillehammer i går, møtte stengte dører. Prøvde å ringe (kun et tlf.nr. tilgjengelig uansett tjenester) Gjelder hele landet fikk beskjed at ventediden var 40 minutter!!!!! etter ca 30 min. kutter banken forbindelsen. Dette er rett og slett dritt oppførsel. Jeg og mine venner og bekjente fjerner alle konti fra DNB for alltid. Anbefaler alle å oppsøke sparebanker med personlig service.
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og kom til et stengt bankkontor. Vi har møtebooking på de fleste bankkontorene nå, så det vil dessverre ikke være alle som har åpent for drop-in. Om du ønsker hjelp via nettbank kan du gjerne starte en chat med oss der eller sende en melding via postkassen i nettbanken, så slipper du å ringe inn. Vi er tilgjengelige på chat hver dag mellom kl 07-23. Ønsker deg en fin dag! /Frida
En velfungerende bedrift? Nei, det kan jeg ikke påstå er et inntrykk jeg sitter igjen med etter interaksjonen jeg har hatt med DNB. DNB har ingen spesiell interesse i å ta vare på sine kunder. Henvendelser som blir stående ubesvart, selv med direkte telefonkontakt. Kundebehandlere som faktisk ikke kan gi et svar og finne en løsning på enkle spørsmål. Hvilke valg står man igjen med da? Jo, komme seg ut av kundeforholdet så fort som mulig. De fleste bedrifter ville ha slitt med å skaffe seg oppdrag og kunder med slikt virke. Stiller meg litt undrende på hvordan DNB likevel greier å holde det gående som tilbyder i det private segment. DNB viser få tegn til endringsvilje, dessverre.
Hei Knut! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no for kundeforholdet ditt, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt det du måtte trenge hjelp med. Vi gir svar i første kontakt der det lar seg gjøre, men avhengig av spørsmålet kan det variere om vi må konferere med annen avdeling for å få et svar på det man spør om. Det er vanskelig for meg å svare på her hva du eventuelt mener du ikke har fått svar på fra rådgiver du har vært i dialog med, men normalt sett pleier vi å gi svar på det man spør om når man tar kontakt med oss. Dersom rådgiver må konferere med annen avdeling først for å finne ut svar på det man lurer på så pleier rådgiver å ringe opp eller å sende svar via postkassen i nettbanken når hen har fått svar. Ønsker deg en fin helg! /Lars
Umulig å komme i kontakt med banken. Telefon er jo helt umulig. Oppgir en grunn for at jeg tar kontakt. En bruker alt for lang tid for å finne ut hvor en skal gå inn. Så finner en omsider noe som kanskje kan passe, men nei feil! Sitter igjen med en masse som skal leses. Alle disse opplysningene som ramses opp er ikke lett å ta inn for en som er over sin første ungdom. Jeg tilhører generasjonen som liker kontakt med mennesker. Om noe er uklart har man mulighet å spørre omigjen, og får så et svar man forstår! Jeg får hive meg i bilen og dra til banken med mine spørsmål. En ting er sikkert: DnB er ikke den som er lett å kontakte på noe vis. Føler det som om dere ikke vil ha personlig kontakt eller telefon kontakt. DnB
Hei Karl! Leit å høre at du synes det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Når man ringer til oss så blir man spurt av roboten hva man lurer på og hvor man så blir koblet videre til riktig avdeling som vil kunne bistå med det man lurer på. Vi er også tilgjengelig i flere kanaler og kan også nås via innlogget chat i nettbanken samt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) – og vi er også tilgjengelig via kontor om man vil møte oss fysisk. Vi har stort fokus på å være tilgjengelig for våre kunder og har derfor åpningstider 07-23 hver eneste dag (inkludert lørdager og søndager) på chat, telefon og nettbankmelding. Ønsker deg en fin dag! /Lars
Etter mye om og men fikk jeg den 18 mai bekreftelse på at min Id var ok og registrert i Dnb sine systemer. 30 august mottok jeg brev fra Dnb at mine kontoer er oppsagt pga manglende Id. At Dnb er en bank uten kontroll på systemene sine er lite tillitsvekkende og meget urovekkende, med utgangspunkt i å ivareta kundenes midler/finanser
Hei Rune! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dersom du mener at kundeforholdet ditt er feilaktig oppsagt anbefaler jeg deg å ringe oss på telefon 91504800 slik at vi kan se på det. /Tonje
Begynte som kunde i DNB da Kreditkassen «forsvant» for rundt 30 år siden. Fungerte greit nok, men jeg gikk etterhvert over til annen bank da lånebetingelser og innskuddsrenter ikke var de beste. Beholdt imidlertid brukskontoen, som har vært ok og oversiktlig. I november eller desember 2021 fikk jeg sms om at nytt bankkort var sendt meg. Da dette ikke var mottatt etter noen uker, ringte jeg DNB, som skulle sende nytt. Måtte da identifisere meg med fødselsår og inf fra utgått kort. Spurte kundeservice om dette var tilstrekkelig identifikasjon iht nytt generelt utsendt krav fra banken, fikk til svar at alt var i orden. Deretter rant det inn stadig nye sms fra banken med anmodninger om identifikasjon. Ringte derfor kundeservice i begynnelsen av mai, og fikk nok engang beskjed om at alt var i orden, at jeg ikke måtte identifisere meg på nytt, som jeg da heller ikke gjorde. Deretter begynte «trussel“ sms‘ene å komme. Pluss brev om stenging av konto. Jeg overførte største innestående beløp til annen bank. Kontoen ble stengt, men hva jeg ikke visste var at den fortsatt var åpen for innskudd. Som jeg altså ikke kan overføre til egen bank. Jeg har forøvrig ellers aldri hatt noe å utsette på DNB, men når KUNDESERVICE - 2 GANGER - har feilinformert meg om identifikasjon er dette ikke greit. Det er helt klart at en bank må kreve identifikasjon iht bestemmelser fra myndighetene, men det er også helt klart at en bank må ha en velfungerende kundeservice. Banken har sperret min konto for uttak, men ikke for innskudd fra andre. Som jeg altså p.t. ikke uten videre kan motta. Antar at det vil fungere best å si opp kontoen.
Hei Anne! Det er veldig beklagelig at du har opplevd å bli feilinformert flere ganger. Slik skal det ikke være. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, så anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon 91504800 slik at vi kan undersøke nærmere hva som har skjedd her. /Tonje
DNB nekter kunder å få kontakt i alle kanaler. Uansett hvordan du prøver å komme i kontakt med dem er det ventetid herfra til evigheten. Dette er respektløst ovenfor oss som kunder.
Hei, Lars! Jeg kan love deg at vi har veldig lyst til å snakke med deg og å løse eventuelle problemer :-) Det er mulig at du har vært uheldig og truffet kø-toppen på telefon, som gjerne er mellom kl. 11-16 i ukedagene. Kundeservice er åpen helt til 23:00 hver dag og ventetiden er vesentlig kortere på kvelden om du har mulighet til å ta kontakt da. Vi har også flinke folk på chat som sitter klare for å hjelpe. Der er ventetiden som regel maks et par minutter. /Hilsen Even