DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forferdelig erfaring, lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger.
Har vert kunde i DNB siden lenge før jeg var født. Hele min familie ja hele slekta, alle har vert kunde i DNB. Å jeg sier vert fordi jeg er den siste som forlater ett synkende skip. Grunnen til at jeg er missfornøyd med DNB er deres holdning mot meg som kunde. Jeg er en pensjonert mann som skulle kjøpe en bolig. Jeg har 800 000 kr i banken og ba om ett finansierings bevis på 600 000. Men da kunderådgiver skjønte at det dreide seg om uføretrygd avslo han dette med en gang, men hadde en ufin holdning til meg fra jeg kom inn døren. Jeg spurte da om de kunne låne meg noe som helst men da ble svaret at han måtte snakke med sjefen og at hun var på ett annet kontor og jeg måtte være snill og gå så skulle han heller ringe meg. Da han ringte fikk jeg til svar at jeg lå ikke innenfor rammene for kunder de ville låne til så de ville ikke gi meg en krone i lån. Jeg sa da hva jeg mente om behandlingen jeg hadde fått og takket for alle de år de har behandlet meg dårlig. Jeg kan jo tilføye at jeg aldrig har hatt en betalingsanmerkning og de lånene som jeg har hatt har jeg hatt i DNB, og alt er betalt til punkt og prikke, så skulle tro at jeg var en super kunde, men den gang ei. Jeg gikk så i den Danske Bank hvor jeg fikk lån med en gang og hvor jeg nå skal være kunde. Jeg anbefaler ingen til og være kunde i DNB med mindre du har noen hundre millioner på konto. Det ser ut som at det nye mottoet er KUNDER ER NOE DRITT som vi skal bli kvitt. Lykke til med deres nye rammer hva det en nå måtte bety Hva som er bra er vell egentlig bare at pengene mine står der når jeg sjekker kontoen, ellers så er det jo ikke mye og si. Fordi skal du ta ut penger så er det jo så mye gebyrer at man har ikke stort og bruke når alle gebyrene er betalt. Får vell ikke handlet mye for bare kvitteringen på uttaket
Har vært kunde i 30 år uten og få hjelp når det trengs. Selv om du eier 90% av egen eiendom. 100% av bil og båt får du fortsatt nei selv om det dreier seg om mindre beløp. Selv en refinansiering fra en dyrere hytte som vi eier 100% til en billigere hytte i Sverige ble nei ?
1.times venting for at noen tok telefon på skadeservice avdelingen. Dette er signal om at man er så store at man regner med at kunden er avhengig av dem og ikke omvendt
Hei Bjørn! En time ventetid på telefonlinjene er selvfølgelig ikke akseptabelt. Vi er klare over at ventetiden var lang i sommer og dette er absolutt noe vi tar til oss og vil jobbe med for å unngå slike ventetider i fremtiden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Jeg har ikke hatt lån på mange år og har hatt god økonomi og ei en rekke eiendommer. Etter en skillsmisse og et brutt samboerforhold som har kostet ønsker jeg å bygge opp igjen min økonomi ved å kjøpe et utleieobjekt til. Jeg hadde ikke annen gjeld en andel av fellesgjeld i borettslag. Men hadde ca. 1 million i egenkapital stående i banken. Jeg er uføretrygdet, men har fortsatt god økonomi både i form av trygd og leieinntekter på eiendommer. Men ved vurdering av evne til å betjene et lån fikk jeg beskjed om at store deler av mine inntekter ikke kunne legges til grunn. Dette gjaldt leieinntekter. Det ble gitt div. forklaringer, men jeg fikk det aldri dokumentert. Jeg har levd etter evne og relativt nøkternt sett i forhold til mine inntekter det meste av livet. Det er også grunnen til at jeg sitter med noen verdier. Først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få låne ei krone pga at jeg hadde en andel i fellesgjeld på kr 860 000. Så fikk jeg lånetilsagn på 960 000 og et mellomfinansieringslån på kr 1 700 000 til 5 % rente inntil at jeg fikk solgt leiligheten med fellesgjeld. Det ble slengt frem potensielle utgifter på mange områder som jeg egentlig styrer selv om jeg vil ha eller ikke. Det er ikke noe jeg trenger. Jeg spurte da om hva de gjorde med folk som hadde dyre vaner. Hva ble lagt til grunn for en låntaker som både røykte og drakk for mer i måneden enn hva jeg brukte til livets opphold for å bo. Jeg fikk aldri noe direkte svar på det. Bakgrunnen er at jeg kjenner noen som lever slik og har i tillegg mindre inntekter enn meg og dårligere panteobjekt. Var jeg i banken på feil tidspunkt og at det er det som er grunnen for avslaget og alle merkelige utgiftsposter de ville legge til grunn?
Raskt svar når jeg ringer kundeservice, ryddig nettbank og greie betingelser
Var på tur i utland og plutselig fikk minus i konto på grunn visa hadde dobbelt tatt penger!!! Etter halv time venter på kundeservice... få beklager og penger tilbake etter 2 dager :(
Hei Janis! Takk for meldingen din. Vi får dessverre ikke sett nøyaktig hva som har skjedd her, men sånn jeg forstår det så har et beløp blitt reservert på kontoen din to ganger. Noen ganger kan transaksjoner bli avbrutt. Det kan skyldes flere ting, men som regel feil på terminal eller nettverksbrudd. Er man uheldig da kan man få det vi kaller en dobbeltreservasjon. Hvor lenge en reservasjon ligger på konto avhenger av betalingsmottakeren og deres avtaler, men som regel forsvinner disse i løpet av noen virkedager. Dessverre er det ikke så mye man kan gjøre med en slik reservasjon annet enn å vente til den slettes. Skulle man se at en transaksjon ikke blir slettet så vil vi selvfølgelig være behjelpelige med reklamasjon på disse. Håper det oppklarte litt. Ta gjerne kontakt på chat eller telefon dersom du har spørsmål. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen