DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gjelder ikke lenger bare Kundeservice men DNB generelt. Styr unna denne banken og unngå unødvendig trøbbel. Min konto i DNB ble altså sperret for overføring til egen konto i annen norsk bank. Ref tidligere omtale. Men den var fortsatt åpen for innskudd. Som jeg ikke kjente til, og som jeg iht sperringen altså ikke kunne motta!! På spørsmål til DNB fikk jeg beskjed om at de jo ikke kunne sperre for pensjoner o.l. Har den siste tiden kontaktet banken flere ganger, snakket for 3 dager siden med en tilsynelatende normal og hyggelig person. Han ba om mitt kontonummer i annen bank, han kunne deretter overføre innestående beløp fra min DNB konto. Jeg regnet med at alt nå ville ordne seg. Men så enkelt skulle det ikke bli… intet skjedde… Den 16.d.m. fikk jeg 2 x beskjed fra dame (vet ikke om det var samme) at kontoen ville være åpen 1 time for overføring fra meg. Men ingen hadde sagt noe om at jeg først måtte slette forutgående forsøk på overføring (samme beløp). Det ble jeg etterhvert fortalt av «kontoen». Har sjekket idag, søndag 18.09, beløpet står fortsatt på min konto i DNB. !!!!!
Hei. Det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Vanskelig å si hvorfor det har vært en del frem og tilbake i dialogen, men ta gjerne kontakt på telefon eller på chat (når du er innlogget i nettbanken) så kan vi se om overføringen går i orden. /Elisabeth
DnB støtter kun kontaktløs betaling telefon/klokke på Android enheter. DnB vil bare satse på Vipps, men som de fleste vet er Vipps en middelmådig løsning sammenlignet med Google wallet/Apple pay på butikk og lignende. Og ikke minst, en tryggere måte å betale på i innlandet og utlandet sammenlignet med gamle fysiske kredittkort. Var nettopp i kontakt med DnB kundestøtte, og de sa at det er mange som etterspør Apple pay. Selv er planen nå å bytte bank, selv om jeg ellers var fornøyd med DnB.
Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar
DNB har fortsatt ikke støtte for Apple Pay. Norges største bank burde gå foran som et godt eksempel når det kommer til teknologi. Det at markedet ikke er modent nok, og at det ikke er nok etterspørsel etter Apple Pay er dårlige unnskyldninger. Når Norges største bank ikke kan tilby tjenesten, så blir jo etterspørselen og modenheten holdt tilbake naturlig nok. Apple / iOS-enheter er de mest populære mobilenhetene i landet, men på tross av dette er det ikke noe problem å tilby både Google, Fitblt og Garmin Pay… Nettbanken er også rotete og fremstår som utdatert. Det er også frustrerende at mobilbank-appen og nettbanken har forskjellige funksjoner som ikke kan benyttes om hverandre.
Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. Nettbanken vår gjennomgår for øyeblikket mye endringer som vi håper å kunne lansere snart, men vi er ikke uenig i at den trenger en oppdatering. Endringene vi jobber med skal ikke bare endre utsende, men også effektiviteten på våre tjenester, og derfor trengs det noe lengre tid enn vi hadde ønsket! :) /Vinjar
Bidrar med aii informasjon og service jeg trenger som kunde i DNB Private Banking
Tusen takk for fin tilbakemelding! :) \Maren
Elendig service de er mest kjendt for å ødelegge kunder og sperre kort blir nok en anmeldelse på dnb
Kjedelig at du føler det slik. Hvis du kontakter kundesenteret så kan de hjelpe deg med en løsning på problemet. \Maren
Hvorfor i alverden er det ikke mulig å bruke Apple Pay med DNB... helt forferdelig...
Hei! Vi vurderer alle betalingsløsninger forløpende, men har foreløpig ikke konkludert på noe ang Apple Pay. Takker for tilbakemelding og engasjement. /Marthe
Møttet opp idag på DNB hovedkontor i Oslo. Hadde avtalt å komme for å tolke for en kunde som hverken kan snakke norsk eller engelsk. Kunden ventet på meg inne i banken. Når jeg møtte opp så ble jeg stoppet av en dørrvakt med asiatisk utseende som nektet meg å komme inn. Ikke for at jeg har noe problem med å stille meg i kø men i dette tilfelle skulle jeg tolke for en kunde til DNB. Jeg prøvde å forklare på en hyggelig måte men det ikke noe respons å få. Han var rett og slett uhyggelig og frekk. Lurer på hvor i alle dager ansatter DNB folk som ikke kan oppføre seg normalt. Det var rett å slett en diskriminerende dørrvakt. Etter dagens hendelse har jeg mistet all respekt og tillitt.
Hei. Takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på kontoret vårt og jeg skal ta det med videre. Det er ikke slik det skal være. /Elisabeth