DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg vurderer nå å skifte bank etter totalt 60 år i postbanken og senere DnB. Hvorfor kan det ikke lages en mulighet for alltid å komme til fullversjonen på nettbanken slik man gjøre før? Det er ikke bare på mobil, men også vanlig data, enten umulig å finne eller svært tidkrevende. Den nye versjonen er preget av å promotere alle tilbudene DnB har og virker mer som en salgssiden, enn praktisk for oss som skal utføre oppgaver og få oversikt på nettbanken. Den tidligere lette tilgjengelighet og oversikt i fullversjonen, var nettopp det som gjorde at jeg opplevde DnB som en god bank. Reserverer meg for at dere bruker e mail adressen min I mitt kundeforhold;
Hei Liv! Takk for klar og tydelig tilbakemelding. Det stemmer at dersom du forsøker å logge inn på mobilen din så vil du først og fremst bli sendt til mobile sider. Går du til dnb.no i nettleser på mobil kan du bytte til fullversjon av nettbanken etter du har trykket Logg inn og tastet personnummer. Forsøker du å logge inn i nettbanken vi PC, men sendes til mobile sider, så tyder det på at det er selve nettleseren din som forårsaker dette. Forsøk da gjerne å slett midlertidige filer i nettleseren din før du går til dnb.no på nytt. Når det gjelder utsendelse av informasjon om produkter på epost kan du ta kontakt med oss på 915 04800 dersom du ønsker å reservere deg mot dette :) /Ann-Kristin
Jeg har hatt DNB hele tiden. Og er strålende fornøyd med både banken/nettbanken og kundeservicen. Det er et minus: - Ikke Apple Pay
Hei Erlend, Takk for hyggelig anmeldelse :) /Maren
Impossible to talk to anyone about anything. I have requested three times for a meeting with the Sandvika branch and have not been contacted. I did manage to get through to someone a couple of weeks ago regarding some pension advice. I had to wait 45 minutes before the call was answered only to be told that I had called the wrong number as the banks themselves didn't really have much knowledge about their own pension products and I should have rung a different number in Trondheim. They then hung up!!
Hi Alex and thank you for your feedback, we appreciate it. I am sorry to hear that we have not yet been able to assist you with your inquiry. Our bank offices are restricted now due to the pandemic, and we are aware that this can cause complications. Our branch office in Sandvika mainly provides assistance surrounding loans/insurance at this time, where the majority of the inquiries are solved digitally. If you want to speak with someone regarding your pension, I would advise you to get in touch with DNB Liv, this is our pension department. They will be able to assist you with whatever you need and are available monday-friday between 08.00-16.00. You can call us at 915 04800 so that one of our advisors are able to forward you to the correct department, or write us from your net bank. Please send us a message from your mailbox if you haven't done this already, and one of our colleagues at DNB Liv will answer as soon as possible. I understand that it might be frustrating not recieving assistance with your inquiry when contacting our general customer service line, however, we do not have insight in DNB Liv aside from general questions. This department handles questions and need for assistance surrounding our pension product and services. In regards to our bank offices, you can find information about them here: https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html . If you have already requested an appointment, you will have to wait until they are processed by the branch offices themselves. There is an increase in demand for phsycial meetings as of now, and with restrictions due to the Pandemic, this also increases our processing time. We apologize for this and thank you for your patience. Have a nice day. /Stian
Hade egentlig gitt DNB sparken for en stund siden, så flynet min arbeidsgiver pesjon sparingen til DNB. Det gikk ett helt år uten at det bles endt ut en eneste oppdatering om spareprofil eller avkastning. faktisk ingen kommunikasjon overhodet! Det bekrefter bare min tidligere erfaring at de gir fullstendig faen! De greier ike å ta kontakt selv om man ber om det. Brukte sikkert en halv time på chat med de uten at mennesket der kunne formidle noenting til DNB liv,som forvalter pensjon... Hadde det vert mulig så hadde jeg gitt null stjerner. Men bare slapp av DNB Jeg har allerede satt i gang prosessen med å flytte pensjons sparingen og jeg kommer til å anbefale mine kolleger til å gjøre det samme! Og ja vi er ganske mange, flere hundre faktisk. Ha en god dag Frode
Hei Frode og takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Leit å høre at du ikke har fått tilstrekkelig informasjon rundt din pensjonssparing, her har vi nemlig selvbetjente løsninger som gjør det mulig for deg å holde oversikt raskt og enkelt. Ved å laste ned Spare applikasjonen vår, får du totaloversikt over all din sparing, her inkludert pensjonssparing. Her kan du se Innskuddspensjon fra arbeidsgiver og man får mulighet til å administrere denne, ved eksempelvis endring av risikoprofil. Dette er også mulig å se under nettbanken ved å gå til Pensjon og forsikring, som er et av menyvalgene i nettbanken. Det krever at du har en gyldig nettbankavtale hos oss for å benytte deg av disse løsningene, dette kan enkelt opprettes ved bruk av BankID fra annen bank. Årsaken til at du ikke har fått bistand fra kunderådgiver på chat skyldes at Kundesenteret ikke har innsyn i DNB Liv, dette er en egen avdeling som skal håndtere henvendelser selv. Vi oppgir gjerne kontaktinformasjon og åpningstider i samtale med deg på Chat, men vi får ikke veiledet utover generelle spørsmål, dessverre. Har du behov for å komme i kontakt med DNB Liv, må du selv ringe på 915 04800, slik at vi får satt deg over til riktig avdeling. Alternativt kan du sende en skriftlig nettbankmelding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. DNB Liv er åpent mandag-fredag mellom 08.00-16.00. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse og at du forsøker å ta i bruk Spare applikasjonen til gjøremål rundt din pensjonssparing. Ha en fin dag videre.
Det er ganske utrolig hvordan Norges største og rikeste bank også har Norges dårligste nettbank. Som en mobilbruker er det en haug av funksjoner som ikke er tilgjengelig, som andre banker har hatt integrert i sine apper i mange år. Noe så enkelt som å sjekke meldinger fra banken. Vil du sjekke postkassen? Da må du på fullversjon via PC. Det finnes en mulighet for å komme til fullversjon fra mobilen, men denne linken har de klart å gjemme fra oss som er avhengig av den. Det er rart da den lå nederst på de fleste mobilsidene tidligere. Linken til fullversjon som ligger på loginsidene fungerer ikke 9 av 10 ganger. «En feil har oppstått» blir en gjenganger. Tips til deg som skal bytte bank: Om du bruker mobil og forventer en ok brukeropplevelse anbefales du å se et annet sted :-) Kan virkelig lure på hva alle disse produktutviklerne i DNB bruker tiden sin på.. Ihvertfall ikke å undersøke hva brukerene trenger og savner i dagens løsning.
Hei Thomas. Vi jobber med å utvikle en ny nettbank som vil gjøre det enklere å integrere slike løsninger i mobilbanken. Håper du kan gi oss en ny sjanse til å bevise deg at vi er gode nok :-) For å logge inn i fullversjonen fra mobil: "Logg inn" - "Gå til fullversjon" - "Logg inn". Så vil du kunne logge inn i fullversjonen. Ønsker deg en fin dag! /Thomas
Ventetiden på kundeservice telefonen, jeg var heldig om jeg kom gjennom etter én time, har sittet opp til tre timer i kø. Måtte ringe inn 2 ganger før de fikset problemet med bankkortet mitt. Fikk nytt bankkort, måtte ringe inn 5 ganger til fordi dette funket heller ikke. Umulig å få lån selv med penger på konto og fast lønn, uansett om det var billån eller huslån. Servicemedarbeiderne er også ganske krasse og uhyggelige. Har ved to anledninger møtt hyggelige folk i andre enden, en dame og en mann, kunne ønske jeg husket navnet på disse så jeg kunne gitt den skryten de fortjente. Ellers veldig god mobilbank og spare app. Tiltak til forbedring: Ansett hyggeligere, og flere!! servicemedarbeidere. Takk for 10+ år, byttet bank.
Hei. Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Det er dessverre lengre kø på telefon for tiden. Køen avtar som regel utover dagen. Minner også om at vi er tilgjengelig på chat og nettbankmelding. Det er beklagelig om du ikke fikk hjelpen du trengte første gang du ringte til oss. Vi takker for tilbakemeldingen og prøver stadig å forbedre oss. /Thomas
Var kunde i 20 år. Fikk plutselig melding om å dokumentere transaksjoner for siste år. Har gjort lignendne transaksjoner i 15 år uten noe problem. Var skeptisk til å sende inn dokumentasjon om transaksjoner på grunn av perosnvern. Plutselig får jeg beskjed om at banken sier opp kundeforholdet med grunnalg i KYC. Sender da inn dokumentasjon som de har spurt om og regner med at alt skal være greit, siden avgjørelsen ble grunnlagt i Kyc. Får beskjed om at "Banken ikke vil vurdere dokumentasjon som ble sendt inn etter fristen". For en måte å behandle lojale kunder på. Ser her at de har svart tidligere at det bare er å sende inn dokumentasjon så vil man åpne konto, men tydeligvis bare løgn og PR fra de som skriver her. DNB er jo norges dyreste bank så anbefaler alle å bytte. Plutselig kaster de deg uten grunnlag og de er ikke til å stole på.
Hei Ola. Vi er som bank pliktig til å innhente opplysninger fordi vi må vite at kundene våre er den de sier de er, og vi må vite hvor pengene deres kommer fra. Opplysningene skal sikre at vi har god kunnskap om kundene våre og at tjenestene vi tilbyr brukes slik kunden har opplyst. Disse pliktene følger av hvitvaskingsreglene, som gjelder for hele finansnæringen. Kundene det gjelder har fått brev både i posten og i nettbanken. Vi har også ringt kunder og sendt sms. Det er også sendt ut en rekke purringer og varsel om at kundeforholdet kan opphøre hvis vi ikke får de opplysningene vi trenger. Hvis man svarer på seint for dette blir kundeforholdet avviklet. Du er velkommen til å opprette et nytt kundeforhold ved en senere anledning. /Thomas