Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig bank får personkunder

Omtale av  James

Jeg søkte om bolig nytt boliglån i dnb. De kunne ikke svare meg på hvorfor jeg ikke fikk nytt boliglån..! :( Hva er dette får noe tull jeg har hvert kunde i denne banken siden 2013 fram til nå...pga jeg går på uføretrygd er grunnen til jeg ikke får hjelp til kunne kjøpe meg annen bolig dette...! Jeg har god egenkapital mer en 15 % va er problemet med ikke få finansiering av dnb.! :(

Svar fra DNB Bank
16.09.2021 10:44

Hei James. I henhold til finansavtaleloven baseres kredittvurdering på en totalvurdering av betjeningsevne, betalingsvilje og tilbudt sikkerhet. Det er altså flere faktorer som spiller inn når vi gjør vurderinger av boliglånssøknader. I tillegg er det et krav fra myndighetene om at man kun kan låne 5 ganger inntekt. Alle vurderinger vi gjør er individuelle, og alle har krav på svar hvorfor vi ikke kan tilby et lån dersom man får avslag. Ta gjerne kontakt med boliglånsavdelingen vår på 915 04800 eller ved å skrive en melding fra postkassen i nettbanken din dersom du ønsker mer utdypende svar på hvorfor du fikk avslag. /Nina

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kjempe uoversiktlig nettbanken. Jeg liker bedre fullversjonen på PC enn på mobilen.

Omtale av  Ingrida M

Jeg liker ikke I det hele tatt,jeg finner ikke det jeg trenger på nettbanken på mobilen. Det er helt uoversiktlig. Jeg liker mye mye bedre fullversjonen på PC,der kan jeg finne både innboksen min på meldinger,avtaler osv. Som sagt mobil sin versjon er helt elendig.

Svar fra DNB Bank
16.09.2021 10:10

Hei Ingrida, leit å høre at mobilbanken ikke falt i smak. Appen er stadig under utvikling, og flere funksjoner vil legges til etterhvert. Postkassen er et eksempel på en av funksjonene det jobbes med å få på plass, så vi håper at du vil ha bedre nytte og glede av mobilbank appen vår i fremtiden. /Nina

Unngå Dnb/Fremtind/Hodepine

Omtale av  Rævadnb

Uprofesjonelle saksbehandlere som gir deg feil informasjon, tre ganger! Fremtind/Dnb forsikring er det mest ræva forsikringa jeg har vært borti.

Svar fra DNB Bank
13.09.2021 09:42

Hei. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med DNB og Fremtind. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar. /Nina

Veldig bra!

Omtale av  Jensemann

Overraskende mange negative kommentarer. Vært kunde i mange år og har ingen problemer og veldig godt fornøyd med tjenestene og servicen. Noen savner Apple Pay. Har selv en Garmin klokke og fungerer utmerket med Garmin Pay.

Svar fra DNB Bank
13.09.2021 09:42

Hei! Tusen takk for flott omtale, supert at d er fornøyd med tjenestene og servicen. Vi skal jobbe hardt for at du fortsatt vil være like fornøyd i fremtiden! :) /Nina

Problemer med å registrer mobil ID, og vanskelig å få bestilt ny kodebrikke

Omtale av  Charles

Jeg har tilbrakt en dag med å forsøke å bestille ny kodebrikke via Chat, det fungerte ikke, deretter prøvde jeg å registre mobilen min for mobil ID, det fungerte heller ikke. Så forsøkte jeg over telefon å bestille møte med kundebehandler på Karl Johan, da ble jeg bedt om å orden alt selv i nettbanken. Deretter fant jeg ut at Dnb i Drøbak er lagt ned. Vurderer nå å skifte bank.

Svar fra DNB Bank
13.09.2021 09:41

Hei. Takk for at du deler din opplevelse med oss. Leit å høre at du har hatt problemer med å få bestilt en kodebrikke, og BankID mobil. Vi får ikke sjekket opp hva som har gått galt via denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket. Vi håper derfor at du enten vil ringe oss på 915 04800 eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din, så vi kan undersøke saken for deg. Vil også bare nevne at DNB Drøbak ikke er stengt, men det er blitt rådgivningskontor som kun er åpent for forhåndsavtalte møter. /Nina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Id brikke

Omtale av  Lisabeth

Ordna id brikke i banken. Den kom aldri. Måtte ringe flere ganger å purre. Så viste det seg att banken har rota bort signerte papirer å vi må gjøre alt på nytt igjen😣 .nr 50 i kø hver gang en ringer. Makan til rot. DnB har ikke filial i byen heller så vi måtte reise til nabobyen

Svar fra DNB Bank
13.09.2021 09:41

Hei. Kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse med oss, og at du i tillegg har hatt problemer med å komme igjennom til oss på telefon. Vårt kundesenter er åpent hver dag hele uken fra 07-23, og vi prøver å planlegge bemanningen etter forventet innkommende trafikk, men dessverre så treffer vi ikke alltid, og det kan medføre kø. Det er ofte mindre kø på telefon i helgene og på ettermiddag/kveld. Alternativt kan du også starte en chat med oss fra nettbanken din, eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. /Nina

Enkelt og greit

Omtale av  Christoffer H

Bra nettbank og teknologi med apper og digitale the ester som fungerer utmerket.

Svar fra DNB Bank
13.09.2021 09:41

Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss, vi setter stor pris på din gode omtale! /Nina

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR