Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fornøyd kunde

Omtale av  Asbjørn S

Totalt sett veldig fornøyd! Aldi noen problemer og veldig oversiktelig.

Svar fra DNB Bank
25.01.2024 11:22

Hei. Så hyggelig å lese! Takk for fin tilbakemelding. /Elisabeth

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Jens

Byttet nylig til DnB. De er raske til å svare på mine henvendelser og jeg føler meg godt ivaretatt som kunde. Liker nettbank appen og spare appen, de er gode og oversiktlige.

Svar fra DNB Bank
24.01.2024 13:38

Tusen takk for fin tilbakemelding. Så kjekt å lese :) Velkommen til oss. /Mariell

Dyrest og dårligst bank i Norge, er det nok?

Omtale av  Balazs B

Dyrest og dårligst bank i Norge, er det nok? Dyrest lån, senest a sette ned lanerentene men forst a sette opp

Svar fra DNB Bank
24.01.2024 13:43

Takk for tilbakemelding. Anbefaler deg å ta kontakt med vårt kundesenter på 04800, dersom du ønsker en prat angående dette. /Mariell

Burde vært beste bank

Omtale av  Thomas

Storbank som kun er ute etter å tjene penger på kundens bekostning. Oppererer også med gode luretilbud som gradvis blir dårligere om du ikke følger med i timen. Burde vært beste bank med alle sine storbanksfordeler, men kunden er desverre ikke i fokus…

Svar fra DNB Bank
24.01.2024 13:41

Takk for melding. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 04800, så kan vi undersøke saken. /Mariell

Ser ingen god grunn til å bruke denne banken

Omtale av  996cab

Overraskende dårlig betingelser på lån og en nettbank som er overmoden for oppgradering mtp. brukervennlighet. Irtiterende politisk korrekte reklamekampanjer der de ønsker å trekke bort fokus på eget innhold.

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:09

Hei. Trist å høre at du synes det om oss. Vi mener vi er konkurransedyktig på de fleste områder. Nettbanken vil bli oppdatert snart, og vil få flere funksjoner. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Verdens dårligste nettbank!

Omtale av  Magnus

Det finnes noe bra med DNB, og det er supertilbud 13 ganger i året. Men det er ikke lenger nok for meg for å bli som kunde. De skal ha for at i 2009 da jeg søkte om førstegangslån, tok de meg som kunde i motsetning til mange andre banker. Rådgiveren ble dog litt frustrert da jeg sa jeg heller ville ha lønnskonto i Sbanken siden nettsidene til DNB var så dårlige. Hun prøvde å spille inn at da kan jeg bidra med tilbakemelding og kunnskap. (Nettsidene er fortsatt dårlige) I en periode i ca 2012 lå jeg 16.000,- bak i gjeld på et annet kredittkort og ringte banken om råd. Rådet var å øke grensen på Mastercardet så jeg kunne bruke det til å nedbetale det andre kortet. Er dette vanlig praksis? Nå har DNB gjort det ultimate og kjøpt opp sin flinkeste konkurrent Sbanken for så å virkelig kjøre de gjennom kverna, og det er slike ting som gjør verden til et dårligere sted å leve for 500.000 kunder, men bedre for de få på toppen. Det er heller ikke så lett å finne "Avslutte kundeforhold" på nettsidene , av grunner man ikke trenger å forklare :D Om jeg får svar her er det vel "Ring kundestøtte så får du hjelp" Så da får jeg vel vente noen timer på svar der!

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:06

Hei. Leit å lese at du ikke er fornøyd. Vi håper at de løsningene vi finner sammen med Sbanken vil føre til et godt resultat. Nå er vi helt i startfasen, men vi jobber for at kunder skal bli fornøyd. Avslutning av kundeforhold kan ikke gjøres selvbetjent. Dette med tanke på ulike avtaler (lån, depositumskonto, BankID etc) en kan ha hvor vi trenger ytterligere informasjon før avslutning. /Elisabeth

Umyndiggjøring av gamle

Omtale av  Trude E. E. B

Min mor på 89 år er umyndiggjort av DnB. De stengte hennes id brikke fordi jeg betalte regninger for i nettbanken. Hun kommer ikke inn på nav helsenorge skatteetaten. Hun får ikke engang ut det hun har spart på trumf. Hvorfor i all verden skal dnb diskriminere henne? Holder det virkelig ikke at hun bekrefter at jeg kan styre på hennes konto? Vi sendte inn bekreftelse på at jeg kan disponere hennes konto og det gjør jeg nå for det ordna dnb. Men hun får ikke tilbake kode brikka hennes. Snakker om å diskriminere en gammel dame på 89 år. Har ikke ord

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:15

Hei. Jeg har forståelse for at det er en frustrerende situasjon, men på grunn av sikkerhet så må vi sperre kodebrikke og BankID dersom dette benyttes av andre. BankID skal kun brukes av eier da dette er en personlig ID, signatur og innloggingsinstrument. Dette er svært sensitiv i forhold til omfang av bruksområder (skatt, helseopplysninger, NAV, søknad om lån og kreditter mm). BankID er like juridisk bindende som en skriftlig signatur. Alle offentlige portaler skal tilby alternativ innlogging for BankID dersom en selv ikke har mulighet til å logge inn. Som disponent skal en logge inn i ens egen nettbank for å utføre betalinger på vegne av andre. Dersom det er behov for tilgang til flere funksjoner til en annen person, så er en løsning å bli økonomisk verge via Statsforvalter. /Elisabeth

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR