Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Mangler fortsatt Apple Pay

Omtale av  Adrian

Har vært kunde med DNB i mange år og ting har komt seg i forhold til apper og slikt. Jeg synes likevel det er mye vedlikehold, ofte når jeg skal føre over penger eller bruke appen. Men det største minuset er at de ikke støtter Apple Pay når de støtter Garmin Pay, Fitbit Pay og Google Pay. Da er grunnen til at dere vil satse på Vipps helt meningsløs. Det er bare irriterende at dere ikke er ærlig med kundene deres. Vipps er bra men det kan ikke måle seg med Apple Pay og støtten over hele verden.

Svar fra DNB Bank
09.02.2022 15:25

Hei Adrian! Vi vurderer alle relevante betalingsløsninger forløpende, også Apple Pay. Selv om kontaktløs betaling med kort har blitt den dominerende betalingsmåten for folk i fysisk butikk ser vi selvsagt også at noen ønsker å betale med mobilen, så vi vurderer løpende om vi også skal tilby Apple Pay på et tidspunkt, men vi har ikke konkludert på dette enda /Lars

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice

Omtale av  Moa

De sa de skulle ta med saken min videre og ringe meg tilbake innen samme dag, vært 10 dager nå og jeg har ikke blitt kontakta. Elendig kundeservice

Svar fra DNB Bank
08.02.2022 09:17

Hei Moa, Her virker det dessverre som om det har skjedd en feil som har gjort at din sak ikke er fulgt opp og det beklager jeg. Jeg får dessverre ikke sett på saken din herfra, og av sikkerhetshensyn vil jeg ikke be deg om kontaktinformasjon. Har du sjans stil å ringe oss på 915 04800 eller å starte en chat fra nett eller mobilbank så skal vi sørge for at saken din blir fulgt opp. /Daniel

Kynisk

Omtale av  Ivar

Fikk ikke ta ut kontanter, jeg hadde behov for kontanter fordi jeg hadde mista kortet og var i annen by enn hjemme. Selv om jeg forklarte situasjonen ble jeg blankt avvist..

Svar fra DNB Bank
08.02.2022 09:17

Hei Ivar, Beklager at du hadde en dårlig opplevelse på ett av våre kontorer, skjønner godt at det er fortvilende når kortet er borte - spesielt når du er i en annen by. Dessverre er det slik at kontorene ikke lenger håndterer kontanter og ved kontantuttak gjennom bank i butikk-tjenesten vi har med Vipps må du bruke kort og PIN for å få ut kontanter. Dette kreves av sikkerhetshensyn. Håper du klarte å løse kontantbehovet på en annen måte. /Daniel

Umulig med full bank på mobil

Omtale av  Vilde

Ingen ting er som når man skal få noe gjort i banken, men kan ikke siden man har ikke får tilgang til det man trenger.

Svar fra DNB Bank
08.02.2022 09:17

Hei Vilde, Forstår det slik at du ikke når fullversjonen på mobilen - stemmer dette? Dersom du forsøker å logge inn på mobilen din så vil du først og fremst bli sendt til mobile sider. Går du til dnb.no i nettleser på mobil kan du bytte til fullversjon av nettbanken etter du har trykket Logg inn og tastet personnummer. /Daniel

Ble svindlet for over 25 000,-kr i DnB.

Omtale av  Kristin W

Fikk såkalt «pishing» fra DnB om aktivering av bedriftskort. Fikk verste kundebehandling, og ikke en krone refundert. Advarer alle mot DnB!

Svar fra DNB Bank
02.02.2022 10:24

Hei Kristin. Leit å høre at du har opplevd phishing. Vi har gode rutiner for å hjelpe våre kunder som er utsatt for dette. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, så jeg håper du vil sende oss en melding hvor du forklarer saken via postkassen i nettbanken, så kan vi se nærmere på saken din! Ønsker deg en fin dag. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

En bank for folk flest

Omtale av  Roy L

Hatt DnB i mange år og finner ingenting negativt. Kun positivt både med oppfølging, kontaktperson og nettbank

Svar fra DNB Bank
01.02.2022 15:10

Hei Roy! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) veldig kjekt at du er fornøyd og takk for at du velger å være kunde hos oss! /Marthe

Håpløst tidkrevende og vanskelig å komme til fullversjonen i nettbanken.

Omtale av  Liv

Jeg vurderer nå å skifte bank etter totalt 60 år i postbanken og senere DnB. Hvorfor kan det ikke lages en mulighet for alltid å komme til fullversjonen på nettbanken slik man gjøre før? Det er ikke bare på mobil, men også vanlig data, enten umulig å finne eller svært tidkrevende. Den nye versjonen er preget av å promotere alle tilbudene DnB har og virker mer som en salgssiden, enn praktisk for oss som skal utføre oppgaver og få oversikt på nettbanken. Den tidligere lette tilgjengelighet og oversikt i fullversjonen, var nettopp det som gjorde at jeg opplevde DnB som en god bank. Reserverer meg for at dere bruker e mail adressen min I mitt kundeforhold;

Svar fra DNB Bank
31.01.2022 12:04

Hei Liv! Takk for klar og tydelig tilbakemelding. Det stemmer at dersom du forsøker å logge inn på mobilen din så vil du først og fremst bli sendt til mobile sider. Går du til dnb.no i nettleser på mobil kan du bytte til fullversjon av nettbanken etter du har trykket Logg inn og tastet personnummer. Forsøker du å logge inn i nettbanken vi PC, men sendes til mobile sider, så tyder det på at det er selve nettleseren din som forårsaker dette. Forsøk da gjerne å slett midlertidige filer i nettleseren din før du går til dnb.no på nytt. Når det gjelder utsendelse av informasjon om produkter på epost kan du ta kontakt med oss på 915 04800 dersom du ønsker å reservere deg mot dette :) /Ann-Kristin

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR