Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hei, jeg kan bare si at Nordea har vært med meg siste 9 åra, ingen megatif å nevne, serviceinnstilt personale!! Igjen takk Nordea🤗
Vurderer å skifte bank, over lengere tid har det vært ventetid på 30 til 60 minutt eller mer enn 15 minutt på chat. Dette er ikke brukbart.
Styr unna for enhver pris. Tungrodd system, arrogante, de tror visst de er guds gave til lånekunder. De har enda ikke forstått de er de som bank som skal takke for att nettopp du evt. er kunde. Dårlig rente, med klar forskjellsbehandling. De vil ikke høre på bla. seriøse nettsteder som renteradar.no, en meget bra nettside som gir oversikt over beste lånerente, samt hva andre kunder i samme bank med like vilkår har. Nordea lyver og åler seg unna alt de klarer. Har ikke vært borti liknende , helt sykt. En skam de for lov til å holde på sånn. Jeg bytter bank i dag og sparer ca.9000,- året på dette.
Hei Johnny. Det er virkelig leit å høre at du har dårlig erfaring med oss. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Uansett utfall skal du selvfølgelig kunne forvente å bli behandlet med en hyggelig tone, og jeg beklager at du har opplevd det annerledes. Vit at din tilbakemelding blir tatt videre, og jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning. /Silje
Etter å ha blitt tvangsflyttett til Nordea da de kjøpte Gjensidige, som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år... søkte jeg i forige uke om billån innenfor 65% av kjøpesum (lånebeløp hele 70000). I dag kom ett underlig avslag fra navnløs saksbehandler i Nordea: Hei Vi må be om medsøker på lånet. Dersom du har personnumeret på medsøker kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan vurdere søknaden videre. Kreditt Bilfinansiering Nordea Finans Jeg er pensjonert, har eget hus, nesten 300K i inntekt, har &så ca 5x lånebeløpet på konto hos Nordea, men allikevell ble det avslag eller trolig sier de at jeg kan låne halvparten,. De tilbød ikke en gang forbrukslån som andre gribber tilbyr når de avslår søknader, så det kan jo være ett positivt trekk? Hvis du kan tror jeg at du bør unngå Nordea, virker som du må ha veldig god økonomi for å få finansiering der. I dag trenger jeg egentlig ikke lånet, men det kan være ett varsel på hva som kan skje når jeg en gang virkelig trenger å låne....... Ikke velg Nordea, hvis du er kunde fra før bør du prøve å finne en bedre bank, det skal i alle fall jeg gjøre.
Hei Marc! Dette var absolutt ikke hyggelig å lese. Du skal selvfølgelig få en god begrunnelse på avslaget ditt, men jeg får dessverre ikke undersøkt saken din uten at du kontakter Nordea Finans direkte. Jeg håper at du ved en senere anledning er villig til å gi både oss og Nordea Finans en ny sjanse, og at vi da kan imøtekomme deg på en bedre måte. /Silje
Skyhøy rente og ubehagelig kundeservice. Dyre og oversiktlige sparingsordninger, selv om man ikke tjener mer på fondsparing i Nordea enn i andre banker, snarere tvert imot. Banken er lite villig å komme sine kunder i møte og alt bærer en ubehagelig preg av grådighet. Jeg er premium kunde men likevel har jeg dårligere vilkår i Nordea enn jeg får i andre banker. Snart er jeg ex-kunde. Anbefales ikke!
Hei Anne Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, samtidig som vi skal oppleves som konkurransedyktige på pris. I den sammenhengen vil vi på noen områder være blant de beste, og i noen tilfeller litt lavere nede på listene. Men vi føler oss trygg på at vi leverer et godt totaltilbud til våre kunder. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Hadde billån i gjensidige bank, ingen problem. Nordea overtar. I løpet av ett år er lånet flyttet til tre forskjellige avdelinger i Nordea. Lånet har aldri vært mulig å få tilgang til. Ingen lånedokumenter, nedbetalingsplan, lånevilkår tilgjengelig i nettbank. Dette jobber de med en løsning på. Det har de sagt i 14 måneder. Lyver, svarer ikke på e-post. Viser forakt for kunde.
Hei Lemmy. Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvfølgelig ikke å fremstå på denne måten. Da lånet ditt ble flyttet fra Gjensidige ble det overført til Nordea Finans som administrerer alle billån for Nordea. For deg som tidligere hadde dette lånet i Gjensidige så er direkte kontakt info: Tlf. 232 06021. epost: [email protected] Det er forståelig at du ikke er fornøyd med at det pr dags dato ikke eksisterer noen elektronisk løsning for å få en oversikt til lånet ditt, det er vi heller selvsagt ikke fornøyd med. Når det er sagt så jeg kan love deg at dette er noe vi jobber med uten at jeg har en nøyaktig dato for når det er på plass. Jeg tar uansett din tilbakemelding videre til våre utviklere, og håper du er villig til å ha litt is i magen. Du skal selvsagt få svar på dine henvendelser vedr lånet ditt enten du ringer eller sender epost. Dersom du har opplevd å ikke få svar ved epost henvendelse må jeg bare beklage på det sterkeste, det skal ikke forekomme. Jeg tar og med denne tilbakemeldingen videre. /Cathrine
Opplever ofte problemer med innlogging , ikke oppdatert saldo etter gjennomføring en betaling heller ikke noe straksbetaling .holder me å bytte banken
Hei Fouad. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår og at du nå velger å bytte bank pga av dette, det er jo ikke noe vi ønsker. Dersom du ofte opplever problemer med innlogging I nettbanken vil jeg råde deg til at du kontakter kundeservice direkte når dette oppstår slik at vi kan finne ut hva som kan være årsaken til dette, det kan hende det er en enkel løsning til problemet ditt. Du treffer oss da på telefon 232 06001. Betalinger i nettbanken følger faste avregningstidspunkter som er 5 ganger om dagen: 08:30, 10:30, 12:00 og 14:00 og 00:30 (påfølgende virkedag). Dersom du ønsker at disponibelt beløp på kontoen din skal oppdateres umiddelbart etter at du har lagt inn betalinger gjør du ved å gå til "Innstillinger" og "Betalingsinnstillinger" nettbanken din. Her velger du da "Betalinger utføres umiddelbart" /Cathrine