Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du oppfatter det på denne måten men jeg skal forsøke å forklare. Ved endringer på eksisterende lån genererer dette endringsgebyr. Dette gjelder endringer som for eksempel: Endring av nedbetalingsplan eller søknad om avdragsfrihet. I starten av Corona utbruddet i Norge ble lånerenten senket hos samtlige banker i mars og unntak for endringsgebyr ble innført en periode. Det er dog ikke lenger unntak for dette gebyret så det vil dermed påløpe ved søknad om avdragsfrihet. Dette står også opplyst når du sender inn søknad om avdragsfrihet. Se info på skjema om avdragsfrihet på: www.nordea.no/skjema /Cathrine
Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.
Hei Missfornøyd P. For det første er det ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd så lang behandlingstid fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet eller at saken trenger nøyere gjennomgang, som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Normalt vil det ikke ta 1 mnd å få svar på lånesøknad, så det må jeg virkelig beklage. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Så på generelt grunnlag vi jeg tro at de tingene sammen gjorde at vi dessverre ikke kunne innvilget lånet som ble søkt om. /Mariann
Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!
Jeg fikk SMS fra Nordea der de ba meg om å ta kontakt med kundeservice siden de trenger mer informasjon fra meg angående åpning av depositumskonto. Jeg ringte, måtte vente 30 min, før en mannlig kundebehandler svarte. Jeg forklarte til han SMSen jeg fikk, men han finner ikke i systemet hvilke(n) informasjon Nordea trenger fra meg. Han sa at hun som sendte meg SMS har ikke gjort jobben sin ferdig, og har ikke skrevet noe om hvilken informasjon som mangles. Hun er desverre ikke på jobb og han kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg kommenterte at problemmet ikke ligger hos meg, og at problemmet ligger i deres system. Nei, Nei.... han mener at problemmet ligger både hos Nordea og meg. Han mener at Nordea ikke har sviktet, og at det ikke er noe problem med deres system i det hele tatt. I så fall, hvorfor kan han ikke se i dere system grunnen jeg fikk SMSen. Han virket arrogant, mangler faglig kunnskap, og kan ikke gjøre jobben sin. Han bør ta flere kurs og trening i kundeservice. Ikke rart at Nordea kun har 1 stjerne her på bytt.no pga de ansetter disse type kundebehandlere som ikke kan si "beklager" en gang!
Hei, Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss når du har vært i kontakt med kundeservice. Vi jobber daglig for å levere gode kundeopplevelser, og det er ikke hyggelig å lese når dette ikke går som ønsket. Nå vet ikke jeg hva denne saken gjelder, og har heller ikke mulighet til å gå inn på konkrete saker som går på personlige kundeforhold. På generelt grunnlag slik du beskriver informasjonen (mottatt SMS om manglende informasjon når det skal opprettes depositumskonto), så skjer dette som oftest dersom vi mangler oppdatert kundeinformasjon. Uavhengig av informasjon som mangler så er dette noe rådgiver på kundeservice skal klare å se. Jeg ønsker å takke for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding på erfaringen du har hatt! Det er på denne måten vi lærer. /Morten
Responstiden og måten man blir behandlet på som kunde, når man trenger å gjennomføre endringer på lånet eller lignende, er verre enn det den var i DnB. (Som jeg byttet ifra pga. dårlig og treig kundebehandling). Det hjelper ikke at man er definert som prioritert kunde - her kan det ta flere mnd før man får svar/oppfølging.
Hei, Malin. Det er ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd treg behandling fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet, noe som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Det skal på ingen som helst måte ta flere måneder får du får svar, uansett, så det må jeg virkelig beklage. Jeg håper inderlig at du har fått løst din henvendelse nå, så skal vi gjøre vårt i fremtiden for at inntrykket blir rettet opp i. /Silje
Ingen kontakt på chat under forsøk på å hjelpe en eldre slektning. Ventetiden er ennå lenger enn den estimerte ventetiden som fra før er ulidelig lang. Og når kunderådgiver først koblet seg til, forsvant han ut av chatten uten å svare på noe som helst. HELT ubrukelig.
Hei Herman! Dette var virkelig ikke hyggelig å lese. Ventetiden du først får oppgitt er, som du selv nevner, bare estimert. Denne kan endre seg underveis etter hvor lang tid samtalene foran deg i køen varer. Det er selvfølgelig svært beklagelig at vi i enkelte perioder har lang ventetid, men vit at vi gjør flere tiltak for å forbedre oss. Jeg kjenner ikke til saken din, men på generell basis kan jeg si at det er svært begrenset hva vi kan hjelpe med, uten å snakke med innehaver selv. Rådgiver skal på ingen måte koble seg ut av samtalen uansett, før samtalen er ferdig. Tekniske feil kan i blant skje, uten at jeg kan si sikkert hva som har skjedd i ditt tilfelle. Håper selvfølgelig at slektningen din har kommet i kontakt med oss nå, eller er villig til å gi oss et nytt forsøk. Vi vil alltid gjøre vårt ytterste for å hjelpe, uansett hvilken kanal vi blir kontaktet i. /Silje
Hei, jeg kan bare si at Nordea har vært med meg siste 9 åra, ingen megatif å nevne, serviceinnstilt personale!! Igjen takk Nordea🤗