Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Etter Nordea kjøpte opp Gjensidige Bank, er vi skuffet. Nettsiden Nordea Direct er utrolig treg og mange ganger kommer vi ikke inn. Vi kommer lett inn i den andre banken jeg bruker, så problemet må være hos Nordea. Etter å ha lest andre omtaler vurderer vi å bytte. Sbank har fine løsninger.
Hei Eivind! Det er leit å høre at du vurderer å bytte bank på grunn av dette. Vi jobber hele tiden for at våre digitale løsninger skal fungere optimalt, så vi skal selvfølgelig undersøke dette nærmere. /Monica
Jeg må aller først si at jeg alltid har vært fornøyd med kundeservicen til Nordea når man ringer inn, men det er andre ting som gjør at jeg ikke vi l anbefale denne banken. Jeg fant for eksempel nettopp ut at jeg har blitt trukket 100,- for hver gang en avtalegiro har skulle gått gjennom, men ikke gjort det på grunn av manglende dekning på konto. Jeg har aldri hørt om noen andre banker som har slike gebyrer og jeg har heller aldri blitt informert om dette. Det står helt sikkert i et skriv som jeg har godkjent fordi jeg stoler på banken min. Skulle tro at når man har vært kunde i denne banken siden jeg fikk mitt første bankkort (for over 10 år siden!) at de kunne ha kontaktet meg om det og gitt meg en heads up ettersom dette tydeligvis har skjedd flere ganger, men jeg forstår jo at de skal tjene penger på dette. Synes det er en ekkel måte å lure kundene sine på og det blir dessverre dråpen som renner over begeret for min del. I tillegg scorer de dårligst på den etiske bankguiden. Vil si at dette er en bank som kun egner seg for folk som leser alt av papirer, kontoutskrifter og er inne på banken daglig for å få god oversikt, og som selv har god kunnskap og interesse om økonomi. Ellers er det forvirrende å være kunde i Nordea synes jeg og det er derfor ikke banken for meg.
Hei Anna! Det er leit å høre at du ikke lenger føler at vi er banken for deg. Vi gjør det vi kan for å informere våre kunder så godt som mulig om våre betingelser og priser, det stemmer som du sier at ved avvist Avtalegiro så belastet dette i henhold til våre prislister. Pr nå varsles det pr post, men vi tar ditt innspill videre for å se om det i fremtiden kan varsles på noen annen måte. /Andreas
Ikke bruke denne banken! Jeg har aldri vært fornøyd med denne banken etter 10 år som kunde. Alt startet med at jeg skulle på intervju og tenkte å ta nytt bilde som lignet på meg, fikk nytt bankkort med et gammelt bilde fra da jeg var 13 år selv om jeg spesifikk gikk til banken for å få et nytt bilde av meg som 17 åring. Har kanskje opplevd 10 ganger at jeg har behov for å gå inn i banken men de er ikke her funker ett. Etter mange år som kunde Er jeg er drittlei og jeg kommer til å melde meg ut i morgen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før siden jeg aldri har vært fornøyd og alltid er ekstremt sint på denne bakken aldri melde deg inn i denne banken, dette er den verste banken i hele Norge.
Hei Alma! Synd å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger og at ting ikke har gått som det skal. Det må vi selvsagt bare beklage. Om det er noe vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd! /Andreas
Styra unna denne banken. Søkt om mellomfinansering, og de rådet meg selge boligen først, deretter søke på nytt og kjøpe ny bolig. Da jeg har oppdaget at denne banken er bare tull liksom SPAM mail.
Hei Hawar, Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret her, men jeg håper du vurderer Nordea igjen om/når du skal bytte bank eller søke finansiering i fremtiden. /Lasse
Nettsidene er horribelt strukturert, og enkelte sider er kun tilgjengelig via-via andre sider, noe som gjør at du må pugge veien dit for å kunne finne det igjen. Aksjekjøp har jeg ikke fått til ennå, da Nordea sier det er et rapporteringsproblem med systemet som jeg ikke kan gjøre noe med. Greit nok, da flytter jeg ut pengene mine og kjøper på Nordnet i stedet. Det blir for dyrt å tulle med sånt.
Hei Terje. Det er veldig kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettsiden vår. Nå jobbes det heldigvis med en større oppdatering av nettbanken, som forhåpentligvis vil bøte på en del av problemene du nevner. Alle våre kunder skal normalt kunne handle aksjer og verdipapirer, gitt at vi har fått innhentet nødvendig informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 slik at vi kan undersøke det nærmere. /Fredrik
Har vært lojal bankkunde i åresvis. Stabil inntekt, ingen betalingsanmerkning. Ba om ett lån på under 50 000 grunnet noen uforutsette regninger. Aldri tatt opp lån før. Fikk avslag. Ble ganske paff, ba om begrunnelse for avslag, fikk beskjed om å skulle ha medsøker, eller eie egen bolig. Dette er et lån jeg hadde klart å betale ned i løpet av noen få måneder. Bare generelt svada tilbake, og beskjed om å klage. Hvis du eier villa, tjener over 500 000 året, og ikke vil ha konkrete svar på spørsmålene du stiller, er dette banken for deg. Men da trenger du kanskje ikke forbrukslån.. Jeg vil ha en bank jeg kan stole på, i gode og vonde tider, ikke en som stikker første gang du spør om å få krite en øl. Så jeg tar ølen min hos Bank Norwegian. Det er hyggelig selskap. Bare synd de ikke har dagligbank. Jeg er vel mest skuffet fordi jeg trodde jeg hadde en god bank. Naive dager. Men nå hadde jeg aldri behøvd å spørre de om lån tidligere.. På plussiden var den tidligere mobilappen deres oversiktelig, og lettvinn å bruke. Chaten deres er kjapp, og kundeservicen vanligvis upåklagelig. De pleier å være hyggelige, og hjelpsomme med svar. Men låneavdelingen deres var som en helt annen planet. Umulig å få noe konkret svar. En solid kalddusj der altså..
Hei Eva. Jeg kan dessverre ikke kommentere lånesaken din her. Om du ønsker å diskutere denne ytterligere må du kontakte oss på telefon 232 06001. Det er veldig hyggelig å høre at du var fornøyd med kundeservicen vår, og det er desto mer kjedelig å høre at du nå vurderer å bytte bank. Vi prøver alltid å strekke oss langt for å hjelpe våre kunder, men det er likevel regler og rutiner vi må forholde oss til. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse senere. /Fredrik
Rotete saksbehandling - prosedyrer for hvem som underskriver, søker er 94 år og ikke særlig mobil, at rådgiver anbefaler rentefritt lån på 500000, samt plutselig krav om legeattest på kognitiv funksjon. Avslag på tvers av opplysninger om kredittvurdering = lav risiko ved boliglån. Innvilget mellomfinansieringslån fra egen bolig til omsorgsbolig på 1358000, men avslag på videre rentefritt lån på 500000 som altså rådgiver anbefalte. Pensjon er på vel 400000/år. Avslaget er begrunnet med ikke likviditet. Ikke likviditet! En fornærmelse. Hun har alltid hatt en del penger, men gitt bort gaver underveis. Har penger på. brukskto og sparekto. Ikke noe ved kontakten med banken i denne låneprosessen har vært positiv. Og hver gang jeg møtte opp i banken, ble jeg tatt imot av en mann med et surt oppsyn som "hva gjør du her?".
Hei Kari H, takk for tilbakemeldingen din. Det er svært beklagelig at dere har hatt denne opplevelsen med oss i Nordea, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Nøyaktig hva som har skjedd i dette tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle dere ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til deres disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Steffen