Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Grei kundeservice via chat for enkle spørsmål, men trenger man å snakke med en rådgiver eller saksbehandler så er det noe helt annet, lite hjelp å få der, hvis de ringer tilbake. Dyr boliglån og kravstor bank, selvom vi har vært kunder mange år. Har refinansiert boliglånet i en annen bank og er veldig fornøyd nå. Nettbanken funker bra, alt annet er gjennomsnittlig.
Hei Davide, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding! Det er leit å lese at du har hatt dårlig erfaring når du har vært i kontakt med våre rådgivere og opplever oss som kravstore. Vi ønsker å være en totalbank for våre kunder og som er der i de ulike livssituasjonene for å komme med gode råd og løsninger. Av og til vil våre retningslinjer og rutiner kunne sette enn stopper for at en aktuelle drøm eller søknad om boliglån ikke går som ønsket. Vi har som mål å være konkurransedyktige på pris over tid, som vil si at vi i perioder kan ligge både over og under prismessig på enkelte produkter mot andre banker. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Morten
Har mailet en hel del frem og tilbake ang boligkjøp, og fått raskt og godt svar. De har også vært behjelpelige om andre tjenester.
Hei, Terje. Utrolig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss, og at prosessen rundt boligkjøp gikk så fint! Satser på at veien videre, både med oss og din nye bolig, blir minst like bra😊 Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. /Silje
Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.
Hei Tommy. Leit å høre at du nå velger å bytte bank på grunn av avslaget. Jeg kan dessverre ikke undersøke din sak direkte, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til i alle typer søknader om forbruksfinansiering. Du vil også få en forklaring på evt avslag på slike søknader. Skulle avslaget på noen måte være uklart for deg må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan ta en titt på saken. Du treffer oss på telefon 232 06001 eller du kan starte en chat med oss gjennom nettbanken. /Cathrine
Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du oppfatter det på denne måten men jeg skal forsøke å forklare. Ved endringer på eksisterende lån genererer dette endringsgebyr. Dette gjelder endringer som for eksempel: Endring av nedbetalingsplan eller søknad om avdragsfrihet. I starten av Corona utbruddet i Norge ble lånerenten senket hos samtlige banker i mars og unntak for endringsgebyr ble innført en periode. Det er dog ikke lenger unntak for dette gebyret så det vil dermed påløpe ved søknad om avdragsfrihet. Dette står også opplyst når du sender inn søknad om avdragsfrihet. Se info på skjema om avdragsfrihet på: www.nordea.no/skjema /Cathrine
Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.
Hei Missfornøyd P. For det første er det ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd så lang behandlingstid fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet eller at saken trenger nøyere gjennomgang, som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Normalt vil det ikke ta 1 mnd å få svar på lånesøknad, så det må jeg virkelig beklage. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Så på generelt grunnlag vi jeg tro at de tingene sammen gjorde at vi dessverre ikke kunne innvilget lånet som ble søkt om. /Mariann
Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!
Jeg fikk SMS fra Nordea der de ba meg om å ta kontakt med kundeservice siden de trenger mer informasjon fra meg angående åpning av depositumskonto. Jeg ringte, måtte vente 30 min, før en mannlig kundebehandler svarte. Jeg forklarte til han SMSen jeg fikk, men han finner ikke i systemet hvilke(n) informasjon Nordea trenger fra meg. Han sa at hun som sendte meg SMS har ikke gjort jobben sin ferdig, og har ikke skrevet noe om hvilken informasjon som mangles. Hun er desverre ikke på jobb og han kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg kommenterte at problemmet ikke ligger hos meg, og at problemmet ligger i deres system. Nei, Nei.... han mener at problemmet ligger både hos Nordea og meg. Han mener at Nordea ikke har sviktet, og at det ikke er noe problem med deres system i det hele tatt. I så fall, hvorfor kan han ikke se i dere system grunnen jeg fikk SMSen. Han virket arrogant, mangler faglig kunnskap, og kan ikke gjøre jobben sin. Han bør ta flere kurs og trening i kundeservice. Ikke rart at Nordea kun har 1 stjerne her på bytt.no pga de ansetter disse type kundebehandlere som ikke kan si "beklager" en gang!
Hei, Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss når du har vært i kontakt med kundeservice. Vi jobber daglig for å levere gode kundeopplevelser, og det er ikke hyggelig å lese når dette ikke går som ønsket. Nå vet ikke jeg hva denne saken gjelder, og har heller ikke mulighet til å gå inn på konkrete saker som går på personlige kundeforhold. På generelt grunnlag slik du beskriver informasjonen (mottatt SMS om manglende informasjon når det skal opprettes depositumskonto), så skjer dette som oftest dersom vi mangler oppdatert kundeinformasjon. Uavhengig av informasjon som mangler så er dette noe rådgiver på kundeservice skal klare å se. Jeg ønsker å takke for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding på erfaringen du har hatt! Det er på denne måten vi lærer. /Morten