Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
480 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
480 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lite hyggelig

Omtale av  Peyton

Veldig dårlig kundeservice på telefon, lite behjelpelig. Føler deg til bry når du ringer.

Svar fra Nordea Bank
03.09.2020 11:42

Hei Peyton, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med vår Kundeservice, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Kundene er det aller viktigste for oss, og vi bestreber oss for å hver dag kunne yte en kundeservice våre kunder verdig. Jeg håper virkelig at du ønsker å gi oss en ny sjanse, vår kundeservice står klar til å hjelpe hele døgnet, hele året. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice

Omtale av  Anna

Helt umulig å komme gjennom til kundeservice. De har en telefon hvor du venter og venter før de bare legger på og en chat hvor du også venter og venter men aldri kommer gjennom. Dette er 5-6 gang jeg prøver å få kontakt, har ventet i over en time på chaten og det står fortsatt "1 minutt igjen". Håpløst og frekt!

Svar fra Nordea Bank
02.09.2020 15:56

Hei Anna. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til vår kundeservice. I perioder med mye kø blir dessverre den estimerte ventetiden lengere for kundene og det er beklagelig. Du skal vite at vi gjør vårt ytterste for å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig og gjør kontinuerlig tiltak for å få ned køen. Når det er sagt vil jeg og minne deg på at Nordea sin kundeservice er åpen 24/7, alle dager hele året. Så dersom du opplever at det er mye kø hvis du for eksempel kontakter oss på formiddagen, kan det lønne seg å kontakte oss senere på dagen eller på kveldstid. Du kan og sende oss en sikker melding (epost via nettbanken) I din Digitale postkasse så besvarer vi denne direkte. /Cathrine

Fucka

Omtale av  Roger E. A. H

Nå skal jeg betale 25 kroner i mmd for å ha penger hos denne banken Goodbye, jeg avslutter nå mine kontoer i nordea..dette finner jeg meg ikke i.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:33

Hei Roger. Vi endrer prising av Dagligbankpakken fra årspris til månedspris, men summen blir den samme som før. Man vil fra og med november betale kr. 25,- i mnd for brukskonto inkl. et bankkort. Om man ikke ønsker å ha en brukskonto eller bankkort kan vi gjøre kontoen om til en Sparekonto og avslutte bankkort så lenge man ikke har noen lån hos oss. Har man brukskonto hos oss anses man for å være en daligbankkunde og vil da måtte da betale for pakken. Vi anbefaler at man sjekker ut produkter og tjenester vi har lagt i Dagligbankpakken og vi bestiller gjerne et bankkort til om man ønsker det, da det er inkludert prisen. Nordea

Nå skal de lure gamle kunder med konto til å betale for tjenester de ikke bruker.

Omtale av  Kjetil

Det er sikkert ganske mange som nå har fått en epost fra Nordea om at det er en melding i postkassa. Dersom man ikke har et eksisterende kundeforhold så går nok denne meldinga i glemmeboka fordi man jar jo ikke noe med banken å gjøre noe mere. Det man da ikke får med seg er at fra 30.11.2020 blir man automatisk trukket 25 kroner per måned da avtalen autoaktiveres og man må faktisk si opp avtalen for å unngå trekk.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:31

Hei Kjetil. Det er de som har en aktiv konto med eller uten kort som vil belastet månedlig fremover da fra denne datoen. De som da har en konto hos oss de ikke bruker lenger (at de bruker annen bank I det daglige) kan selvsagt kontakte oss for å avslutte denne og da unngå å bli belastet noe gebyr. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Raske til å gi finansieringsbevis, ekstremt dårlige på alt annet..

Omtale av  Gustav

Det startet da jeg skulle kjøpe min første leilighet, den gang var jeg kunde av Nordea. De ville ikke gi meg lån, alle andre ønsket å gi meg lån (var i full jobb og trengte bare lån for å dekke 50% av boligprisen ca 1,3m). Nordea: Nei, Alle andre: du kan låne mer enn 1,3 dersom du trenger/ønsker å pusse opp. Så da valgte jeg banken jeg fikk beste vilkår etc. Et år senere: Jeg skal kjøpe leilighet sammen med min nåværende samboer (som er kunde av Nordea (vel ikke nå mer.. så: var kunde av Nordea)). Hun fikset Finaniseringsbevis fra Nordea da de klarte å fikse dette raskt. Så leste jeg gjennom vilkårene og tilbudet fra Nordea, da dette så litt for dumt ut. Ringte deretter banken jeg hadde byttet til for å høre hva de kunne tilby. Kort fortalt: den samtalen til min nåværende bank sparte meg for ca 11 500kroner pluss at maks-beløpet for hva vi kunne låne var ca 750.000 høyere hos alle andre banker jeg kontaktet. Jeg ringte deretter Nordea og sa "min samboer vil veldig gjerne at vi skal bruke dere, men dette er det tilbudet vi har fått av en annen bank. Kan dere løse det?" De sa: "Nei." Hvor jeg da sier at vi derfor ikke ønsket å bruke dem. Representanten fra Nordea ble veldig sur og sa jeg nå er svartlistet hos Nordea da de hadde gitt meg Finansieringsbevis og tilbud.. Noe av det verste jeg har opplevd av kundebehandling i mitt liv så langt og tror neppe noe vil toppe dette. Jeg har delt historien min med venner og bekjente, så i skrivende øyeblikk skal svigerforeldre, mine foreldre, søsken og en rekke andre bytte bank.. :-) Denne opplevelsen er også det som får meg til å skrive denne omtalen her. Svartelister Nordea faktisk kunder / tidligere kunder?? Er det ikke en bedre strategi å si: "Dette var leit, lykke til videre og velkommen tilbake!" ??? Samt mtp GDPR, så håper jeg all informasjon om meg er slettet om 5 år( hvor lenge er det lov å lagre informasjon om en tidligere kunde?) For å oppsummere: Har du dårlig tid for å skaffe finansieringsbevis kontakter du Nordea. Deretter benytter du hvilken som helst annen bank for alt annet. Kan jo også nevne for de som interessert i lavest mulig kostnad knyttet til lånet sitt: Du får lavere rente hos mer eller mindre alle andre banker.

Svar fra Nordea Bank
25.08.2020 16:16

Hei Gustav. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret eller kundebehandler som har hatt saken, men jeg må beklage den opplevelsen du sitter igjen med det er selvsagt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi svartelister på ingen måte kunder/potensielle kunder og ønsker å gi god service til alle våre kunder. Om du skulle ønske å søke om lån hos oss i fremtiden er du selvsagt velkommen til å gjøre det. Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig nettside

Omtale av  Eivind

Etter Nordea kjøpte opp Gjensidige Bank, er vi skuffet. Nettsiden Nordea Direct er utrolig treg og mange ganger kommer vi ikke inn. Vi kommer lett inn i den andre banken jeg bruker, så problemet må være hos Nordea. Etter å ha lest andre omtaler vurderer vi å bytte. Sbank har fine løsninger.

Svar fra Nordea Bank
20.08.2020 14:22

Hei Eivind! Det er leit å høre at du vurderer å bytte bank på grunn av dette. Vi jobber hele tiden for at våre digitale løsninger skal fungere optimalt, så vi skal selvfølgelig undersøke dette nærmere. /Monica

Dyrt, forvirrende og uoversiktlig

Omtale av  Anna

Jeg må aller først si at jeg alltid har vært fornøyd med kundeservicen til Nordea når man ringer inn, men det er andre ting som gjør at jeg ikke vi l anbefale denne banken. Jeg fant for eksempel nettopp ut at jeg har blitt trukket 100,- for hver gang en avtalegiro har skulle gått gjennom, men ikke gjort det på grunn av manglende dekning på konto. Jeg har aldri hørt om noen andre banker som har slike gebyrer og jeg har heller aldri blitt informert om dette. Det står helt sikkert i et skriv som jeg har godkjent fordi jeg stoler på banken min. Skulle tro at når man har vært kunde i denne banken siden jeg fikk mitt første bankkort (for over 10 år siden!) at de kunne ha kontaktet meg om det og gitt meg en heads up ettersom dette tydeligvis har skjedd flere ganger, men jeg forstår jo at de skal tjene penger på dette. Synes det er en ekkel måte å lure kundene sine på og det blir dessverre dråpen som renner over begeret for min del. I tillegg scorer de dårligst på den etiske bankguiden. Vil si at dette er en bank som kun egner seg for folk som leser alt av papirer, kontoutskrifter og er inne på banken daglig for å få god oversikt, og som selv har god kunnskap og interesse om økonomi. Ellers er det forvirrende å være kunde i Nordea synes jeg og det er derfor ikke banken for meg.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2020 08:25

Hei Anna! Det er leit å høre at du ikke lenger føler at vi er banken for deg. Vi gjør det vi kan for å informere våre kunder så godt som mulig om våre betingelser og priser, det stemmer som du sier at ved avvist Avtalegiro så belastet dette i henhold til våre prislister. Pr nå varsles det pr post, men vi tar ditt innspill videre for å se om det i fremtiden kan varsles på noen annen måte. /Andreas

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR