Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Som flere skriver. Når du først er blitt kunde starter den elendige kundereisen i Nordea. Ingen kundeservice og ingen like svar. Bytter tilbake til forrige bankforbindelse.
Vi fikk god boligrente, men nå har vi kun gått banken i 2 mnd, og vi bytter igjen allerede. Vi ble lovet god oppfølging og hjelp under bankbyttet, det var bare tull. Det gikk alt gor lang tid før vi fikk hjelp. Nå er det er gått to mnd, og kontoene til ungdomen vår er enda ikke på plass. I forhold til vår gamle bank er det tungvindt å opprette ny konto, legge til disponent +++
oversikt over fondsinvesteringer. klønete og knotete. kjøpte fond i ett jeg allerede har og på investering kom det i en egen oversikt! i den gamle får du enkelt opp summering av fondene dine med spare konto og det er enkelt å kjøpe og selge. kommer ikke til å kjøpe fond før dette surret er ryddet opp i. hvorfor? kan jo ende opp med en lang liste med det samme fondet og må bruke kakuator for summere, noe den gamle ettbanken gjorde for deg,
Får mail om melding, men den meldingen er umulig å finne i nettbanken...kan ikke svarepå mail da det er en noreply....prøver å ringe men der er det 40 min ventetid! Denne banken bør unngåes!
Nordea var imøtekommende og hjelpsomme helt fram til lånepapirene var signert og kundeforholdet etablert. Etter det er det umulig å få kontakt. Jeg har sendt melding i nettbanken, kontaktet kundeveileder på mail uten hell. Det har nå gått flere uker. Vær så vennlig å svar på mine henvendelser!
Særlig vil jeg advare mot BOLIGSPAREKONTO (ikke BSU). Disse viser seg å være temmelig låst om du først har vært villig til å spare penger for barnet ditt her. Om du skal ha pengene over til en annen bank (med bedre rente), så må du betale 5 % av beløpet tilbake - enda det overhodet ikke gjenspeiler oppsparte midler. Spør heller noen ekstra ganger for mye om det er mulig å flytte pengene til en annen bank dersom det er sjanse for at man vil ut av Nordea. Omtrent det samme gjelder for IPS. Om du bruker banken til sparing og ikke skal ha bankkort, må du likevel betale for brukskonto. Dette er månedelig 25 kroner - enda du ikke eier bankkort der. Det verste er likevel humøret på de ansatte. Akkurat i dag var det vel ikke den beste dagen å ringe (31.5.22 - dagen da to Nordea-ansatte ble arrestert for korrupsjon), men at damen avbryter og sier: " hvis jeg får lov til å fortelle nå" - og så skravler hun i vei om hvorfor man bør fortsette å være kunde - selv om jeg vil ut. Altså, ellers takk.
Hatt billån hos Nordea finans i ca 6 mnd nå. Så langt finnes det ikke et kløyva godt ord å si om denne banken. ALLTID usansynlig lange ventetider på telefon, beregning av ventetid stemmer skjeldent og de du først møter i andre enden virker ikke nevneverdig opptatt av å ivareta kunden sinn. Informasjon om eventuelle lån finner man ikke noen steder, da det ikke finnes en skikkelig nettbank / portal for dette. Så her kan jeg ikke gjøre annet enn å råde alle til å ALDRI bli kunde hos Nordea Finans.