Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Rotete saksbehandling - prosedyrer for hvem som underskriver, søker er 94 år og ikke særlig mobil, at rådgiver anbefaler rentefritt lån på 500000, samt plutselig krav om legeattest på kognitiv funksjon. Avslag på tvers av opplysninger om kredittvurdering = lav risiko ved boliglån. Innvilget mellomfinansieringslån fra egen bolig til omsorgsbolig på 1358000, men avslag på videre rentefritt lån på 500000 som altså rådgiver anbefalte. Pensjon er på vel 400000/år. Avslaget er begrunnet med ikke likviditet. Ikke likviditet! En fornærmelse. Hun har alltid hatt en del penger, men gitt bort gaver underveis. Har penger på. brukskto og sparekto. Ikke noe ved kontakten med banken i denne låneprosessen har vært positiv. Og hver gang jeg møtte opp i banken, ble jeg tatt imot av en mann med et surt oppsyn som "hva gjør du her?".
Hei Kari H, takk for tilbakemeldingen din. Det er svært beklagelig at dere har hatt denne opplevelsen med oss i Nordea, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Nøyaktig hva som har skjedd i dette tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle dere ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til deres disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Steffen
Har vært premiumkunde i alle år, og hadde i starten gode kundebehandlere. Nå skifter kundebehandlerne skifter oftere og oftere, og har kun et forhold til ditt lokalområde og ingen interesse for deg som kunde. Det er ingenting man får ut av premiumtjenestene. Når man trenger noe er kundebehandlerne ustrukturerte, dårlig til å følge opp og lite interessert i å finne løsninger for de behovene du har - aldri hvor god betalingsevne og kreditthistorikk du måtte ha. De eneste gangene du får oppmerksomhet er når man ikke orker mer mas og sier ja til å ta en samtale om pensjonssparing eller forsikringer med en annen "rådgiver". De som svarer på chat er de eneste du faktisk får svar fra - både raske, relevante og hyggelige. Vi bytter bank nå - men burde gjort det for lenge siden.
Hei og takk for din tilbakemelding. Det var svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Skulle du mot formodning gi oss en sjanse til så hører vi gjerne fra deg i Digital Postkasse i nettbanken. /John
DNB er i steinalderen i forhold til Nordea og alle andre banker. Byttet til Nordea og det som tok en måned å få til i DNB tok noen få dager i Nordea. Det er sikkert ting som kan bli bedre i Nordea også men sammenliknet med DNB så er det som en drøm!
Hei Magnus. Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det var veldig kjekt å lese. Som du sier er det absolutt ting vi kan bli bedre på, og om du har tips eller tilbakemeldinger til oss vil vi veldig gjerne høre dem! /Fredrik
Tussen takk for go services, spesial takk til Nordea Farsund 🙏🏻🙏🏻
Hei Faten. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter utrolig stor pris på det. Jeg skal selvfølgelig videreformidle din melding til de flinke medarbeiderne vi har på kontoret i Farsund. /Julie
Har vært kunde hos Nordea bank i mange år. Aldri har vært fornøyd. Tenkte de kanskje blir bedre. Bestilte nettbank over en måned siden. Fikk nettbank men aldri passord kom frem til meg. Kundeservicen er verdens dårligste. Aldri fungerte bra for meg! Mye annet går feil retning hos Nordea. Orker ikke skrive alt.
Hei Sajid. Det er trist å lese at du har hatt dårlige opplevelser med oss over lengre tid. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vi håper vi kan rette opp ditt inntrykk av oss dersom du gir oss muligheten. Vi har døgnåpen kundeservice både på telefon og chat. Så du kan kontakte oss når det passer best for deg. Mvh Nordea Kundeservice
Vi søkte lån med medsøker da økonomien stoppet opp pga corona situasjonen.. Etter signering finner vi ut av vi som hovedsøkere er kicket ut av kontrakten og de hjalp kun medsøker. Jeg anbefaler IKKE Nordea Direct til noen som har det vanskelig. Tragisk.
Prøvde å bli kunde gjennom mitt NITO medlemskap. Som eier av et småbruk m/drift ved siden av full jobb så ble dette veldig vanskelig, sendte inn ett 30-talls vedlegg men de klarte likevel ikke gi meg en hentydning om det var muligheter (ca 60% belåningsgrad). Hadde mange timer i tlf. og oversendelse av dokumenter, men det førte ikke frem.... Vil sikkert sikre seg at de får seriøse kunder, men med to inntekter i familien samt sunne regnskap på driften så burde det være muligheter.
Hei Guttorm. Nå kan ikke jeg undersøke eller kommentere din søknad og sak her, da dette ikke er en sikker kanal. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og at saken din ikke ble behandlet raskt og effektivt. Jeg håper du har anledning til å sende oss en melding fra din Digitale Postkasse inne i nettbanken eller fra vår hjemmeside - Logg inn - Andre tjenester - Digital Postkasse. Da kan vi gjennomgå saken og dokumentene du har sendt oss, og vurdere saken din på nytt. /Fredrik