Nybygger har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det har gått 30 dager siden jeg spurte om begrunnelse på avslag hos kundeservice. Ikke noe svar... Men da omtalen kom offentlig (på Bytt.no) gikk det bare 4 dager før de "beklaget" seg. Forøvrig fremdeles ikke noe svar fra "kundeservice".
Nybygger.no passer dessverre ikke for alle. Du vil få svar fra kundeservice. Det tar tid å gå gjennom avslag manuelt. Nå har vi så stor pågang av lånesøknader som gjør at slike manuelle jobber tar mye lenger tid en normalt. Hilsen Nybygger.no
Fikk avslag uten noen grunn. Har god og solid samlet inntekt og søkte om 45% av boligens verdi. Ikke bruk tid på dette. Lang behandlingstid
Hei. Beklager så mye. Vi ønsker selvsagt å oppleves som seriøse. Kan du ikke ta kontakt så får du en begrunnelse til avslaget. Noen søknader blir avslått, og er likevel gode søknader som må ses på manuelt. Kanskje din søknad er en slik? Behandlingstiden var i en periode lang fordi vi fikk så mange søknader. Det skal være bedre nå. Hilsen Nybygger.no
Har nettopp flyttet lån fra annen bank til Nybygger.no. Sparer bra med lapper pr år på det. Enkelt å søke om lån via bankID, men vær OBS på samtykket for innhenting av lønn o.l via Altinn. Jeg erfarte at min årsinntekt var satt alt for lavt, noe som resulterte i avslag pga høy gjeldsgrad på første søknadsrunde. Sjekk at tallene stemmer, ikke ta det for god fisk. Ikke Nybygger.no`s feil, men greit å ha i bakhodet. Etter et par mailer gikk min søknad gjennom og lånet utbetalt dagen etterpå :)
Hei. Takk for tilbakemelding. Vi er en nettbank og søknad skal skje automatisk, men i blant blir det litt dialog :-) Fint å ha deg som kunde. Hilsen Nybygger.no
Sikkert ein grei og enkel bank, om du har absolutt, og da mener jeg absolutt, alle papirer klart. For min del stoppet det med krav til ny etakst til 4500 kroner, som jeg etterhvert skjønte etter noen mailer fram og tilbake. Skjønner forsåvidt det, men når en fikser refinansiering i banken jeg har i dag på fem minutt, basert på gammel takst, da er det ikke verdt noen få kroner spart i nybygger. Var vel sikkert ikke så interessant som kunde heller. Og det lever jeg godt med.
Hei. Ja, det stemmer. Vi er en nettbank og er avhengig av oppdaterte verdier på boligen. Beklager at det ble en dårlig opplevelse for deg med fram og tilbake-kommunikasjon på e-post. Kanskje våre veier krysses en annen gang. Håper du får en bedre opplevelse da. Hilsen Nybygger.no
Det var veldig enkelt å fylle ut søknaden. Alt hentes elektronisk. Godkjenningen kom raskt, og flytting av lån var gjennomført ila en dag etter dette.
Takk, det var en flott tilbakemelding.
Har kun lån i denne banken og er suuuuper fornøyd. Enkel og grei app. Litt vanskelig å finne info om felles lån men finner det jeg trenger i fullverdig nettbank.
Godt å høre at du er superfornøyd, og takk for tilbakemeldingen. Vi jobber stadig med å gjøre det enkelt å finne fram på nettsidene våre.
God rente og enkelt bytte. Tidligere hadde jeg meget god privat rådgivning, men mulig han sluttet hos dere, dette ønsker jeg gjerne igjen da det kan bli aktuelt med å kjøpe utleieobjekt. Uansett så har jeg god rente selv om det var litt mer knot å forhandle den ned enn jeg skulle ønske... Måtte sende inn ny online søknad istedet for at dere bare satt den ned på eksisterende lån. Mulighet for å trekke lån direkte med avtalegiro fra annen konto hadde også vært fint. Ellers veldig fornøyd med dere og anbefales til andre.
Takk så hyggelig!