Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Veldig positiv når man henvender seg til en kundebehandler.
...skrev Øystein Sunde for noen år siden. Begynner å bli ferdig med S(kandia)banken nå. Den (tidligere) gebyrfrie banken har nå økt renten på lån igjen, mens den står bom fast på innskudd. For et års tid siden økte de valutapåslaget på kortbruk til 2,00%, og i tillegg har de det siste året økt årsavgiften for debetkort. Kanskje små drypp vil noen si, men var det ikke derfor "vi" valgte Skandiabanken for snart 20 år siden? Synes det bare har gått nedover etter at kandia forsvant ut av navnet. :(
Bra nettbank, lett å få hjelp, i det hele tatt superfornøyd!
Har vært kunde i mange år. Nesten ikke gebyrer. God og rask kundeservice. Middels innskudd-og lånerente. Har spart mye i gebyrer i disse årene. En meget bra bank.
Elendig bank, styr unna Ble plutselig utestengt fra å søke lån på tross av at jeg alltid har betalt punktlig, har samme inntekt og har lån på kun 10% av takst. Får ingen begrunnelse av banken
Som nettbank er jeg meget fornøyd, men innskudsrentene på sparepengene er for dårlig. Har kun brukskonto. Og boligkreditt Sbanken og den funker utmerket. De få gangene jeg har hatt behov for hjelp over telefon treffer jeg alltid på hyggelige mennesker.
Fikk et akutt behov for renovering av bad, bl.a. p.g.a. lekkasje. Takst 250 000 kr. og søkte om utvidelse av lån til dette. Verdi bolig ca 2,4 mill og gjeld 1 mill. Svar var at på ordinære lånevilkår kunne en ikke få låne. Derimot kunne en forbrukslån på kr. 150 000 kroner med kort tilbakebetalingstid. Det oppstår da en tvangssituasjon der banken bare ivaretar egne interesser på bekostning av kunden. Banken fremgangsmåte med skyhøy rente og kort tilbakebetaling medfører en ødelagt økonomi. Dette er etter min mening dårlig bankhåndverk å sette kunden i en slik situasjon. Drit i kunden, øk aksjekursen, er en kortsiktig strategi som banken vil tape på.