Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Som nettbank er jeg meget fornøyd, men innskudsrentene på sparepengene er for dårlig. Har kun brukskonto. Og boligkreditt Sbanken og den funker utmerket. De få gangene jeg har hatt behov for hjelp over telefon treffer jeg alltid på hyggelige mennesker.
Fikk et akutt behov for renovering av bad, bl.a. p.g.a. lekkasje. Takst 250 000 kr. og søkte om utvidelse av lån til dette. Verdi bolig ca 2,4 mill og gjeld 1 mill. Svar var at på ordinære lånevilkår kunne en ikke få låne. Derimot kunne en forbrukslån på kr. 150 000 kroner med kort tilbakebetalingstid. Det oppstår da en tvangssituasjon der banken bare ivaretar egne interesser på bekostning av kunden. Banken fremgangsmåte med skyhøy rente og kort tilbakebetaling medfører en ødelagt økonomi. Dette er etter min mening dårlig bankhåndverk å sette kunden i en slik situasjon. Drit i kunden, øk aksjekursen, er en kortsiktig strategi som banken vil tape på.
Ingen uanstendige gebyrer. Lett forståelig nettbank. Sjatterjeneste som fungerer. Lett forståelige menyer i nettbanken. Foreløpig gode rentevilkår. Mye kan jeg ordne selv i nettbanken. App fungerer godt på iPhone.
Skulle hente ut penger fra et fond i eika og strømmen sparebank. Begge de to nevnt tidligere hadde mangel på kunnskap og sa de skulle ringe opp, dette skjedde aldri. Etter en uke med tull ringte jeg Sbanken, de hjalp meg og: flytte fond, ga meg tips til investering, opprettet aksjespar osv... alt på en dag! Konklusjon: der andre banker trenger flere uker på seg, bruker Sbanken maks en dag! Rett og slett fantastisk kundeservice!
Har vært kunde i 20 år og de har alltid hatt vilkår blant de beste. Har av forskjellige grunner ikke hatt lån der men har nå søkt og regner med at det går i orden. Ja, de er firkantet når det kommer til lån bla. vanskelig med mellomfinansiering men dette er for å holde utgifter nede så her må man enten tilpasse seg eller velge en annen bank. Det beste med Sbanken er nettbanken og mobil-app'n som slår andre banker jeg har prøvd ned i støvlene. Det jeg savner er muligheten til depositumskonto for leietagere så der bruker jeg DNB.
Dårlig kundebehandling, virker ikke å bry seg om kundene sine. Fin bank så lenge man ikke forventer noe annet enn en ren nettbank uten slingringsrom, altså et sted å oppbevare pengene sine, men da gjør en bankboks nesten samme nytten.
Etter mange års trofast kundeforhold hos DNB, ble det akutt nødvendig å bytte da de i 2002 etter en klønete uttaksregel snøt meg for vesentlig renter på innskudd. Med Skandiabanken kan man opprette mange brukskontoer både til egne prosjekter og forskjellige spareformål, full oversikt til enhver tid. Kundeservice er helt topp også! Skal du bytte bank - anbefaler jeg virkelig Skandiabanken.