Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg hadde vært fornøyd bruker av Sbanken i mange år før jeg oppdaget at de har null fleksibilitet eller sunn fornuft så snart noe avvek det aller minste fra den vanlige malen. Jeg skulle selge mitt hus som også barna mine eide en liten del av, men siden vi på papiret var 3 eiere, kunne de ikke gi lån inntil jeg hadde solgt huset jeg bodde i, som den gangen for 10 år siden hadde en takst på 10-11 mill. og jeg skulle kjøpe et til 8,6 mill. så det burde være en trygg handel. En annen bank hjalp meg så jeg fikk kjøpt og solgt som planlagt. Men da det viste seg at den nye huset var en skikkelig "katta i sekken" og jeg måtte gjennom 6 års uthalingstaktikk fra eierskifteselskapet Protector (advarer alle mot dette firmaet) før jeg fikk dradd dem for retten hvor jeg fikk erstatning, deretter revet og bygd opp på nytt med ny konstruksjon, trengte jeg et lån for å fullføre prosjektet som var nesten ferdig. Da hadde jeg et lån i Sbanken på 900 000 som er lavt når man har doblet verdien på huset sitt - det hadde nå en takst på 16 mill. Men det var blankt avslag fra Sbanken, da jeg hadde rast ned i lønn fordi jeg hadde måttet bli nærmest byggeleder i stedet, for huset hadde feilkonstruert tak, lekkasjer i 3 vegger, sopp og råte, for å nevne noe. Så de ville ikke gi lån i det hele tatt. Altså: De gir ikke lån til et hus med takst på 16 mill, men mente at jeg hadde lånt mer enn nok med 900 000! Så jeg skulle altså bo i uferdig hus, selv om sikkerheten skulle holde herfra og til månen! Det kaller jeg elendig kundebehandling. Hadde det ikke vært for sunn fornuft og god kundebehandling fra Danske Bank, hadde jeg blitt tvunget til å selge, og det hadde jo vært tragisk etter alt jeg hadde vært igjennom. Hos Danske Bank fikk jeg også faktisk vesentlig bedre rente, tro det eller ei, ved at jeg organiserte meg i Akademikerne. Så enden på visa ble god, jeg har lån i Danske Bank til 1,8 % som nå vil stige til 2,0 effektivt, men den er fortsatt bedre enn hos Sbanken som stadig er ute og skryter av at de ikke setter opp renten, som er eff. fra 2,3. Så vær klar over at den dagen du trenger hjelp, så får du den IKKE hos Sbanken. De er fullstendig "økseskaft" å snakke med og helt firkanta og svarer som en maskin. Det var bra jeg oppdaget det, jeg lar meg aldri lokke til å flytte lånet tilbake. Det jeg kan si som var positivt med Sbanken, som jeg jo var fornøyd kunde hos i ca et par tiår, var at de var lett å få tak i og hjelp hos både per telefon og chat for ordinære spørsmål og hadde ryddige hjemmesider og god kundebehandling. Men når du har et problem du trenger hjelp til, har de bare en kald skulder å vise deg. Så aldri mer Sbanken på meg. Det er lov å "bruke hue"! Det går an å øke et lån på 900 000 når husets takst er på 16 mill! Nå har hele familien skiftet bank så denne rigiditeten var veldig dårlig butikk for Sbanken. Med Danske Bank går alt på skinner. Håper virkelig Sbanken skjerper seg på disse områdene.
God bank og nesten gebyrfri og en av de laveste rentene på markedet, har det en trenger som nettbank. Anbefales til alle. Kan bli bedre for sparing for barn/ungdom.
Hatt samme bank siden mitten av 80-tallet. De ER kundeservice :)
Har vært kunde i mange år. Har aldri hatt noen problemer. Er det noe jeg lurer på, får jeg raskt svar hos kundeservice.
Alt er fint, fra daglige gjøremål til Apple Pay støtte. Har prøvd med flere banker og Sbanken er best for meg. Hver gang jeg tar kontakt med banken får jeg kjempe rask og god hjelp. Det fikk jeg aldri hos DNB for eksempel. Liker også å betale en fast sum hvert år for kortet, for å etterpå ikke betale noe mer i andre gebyrer :)
SBanken er fleksibel mht å sette opp kontoer for å styre økonomien, har gode betingelser, en veldig bra mobilbank og de gangene jeg har kontaktet kundesenter har det alltid vært en god opplevelse.
Super bank på alle måter! MEN, hvorfor tar det så utrolig lang tid for dere å fikse så at ungdommer (under 18) kan få Bank ID? Nå når Vipps krever Bank ID så tvinger dere disse ungdommene til å velge andre banker. Få opp farten og gi oss et estimat når det er på plass! Nå får vi svadasvar og ingen vet noe. Det er krise i vennegjengen til min sønn når de ikke kan bruke Vipps og dere risikerer at mange unge lovende kunder flytter over til andre banker. Jeg vil at han skal bruke Sbanken der jeg er kunde og der jeg kan se hans konto, men han vil ha Vipps tilbake og det nå. Å ordne BankID hos en annen bank til ham medfører en ekstra jobb.