Sparebank 1 Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg spyr av denne banken, tidligere Sparebanken Hedmark. En klovn på Hamar vurderer til at jeg kan få 500 000 i boliglån. Dette når jeg på daværende tidspunkt tjente 340 000 i året, men ville øke til 403 000, pluss at jeg får tillegg, og dette etter å ha blitt ferdig utdannet 4 mnd senere. Null i kreditt/forbrukslån, ingen bil, og over 670 000 i egenkapital. Alltid betalt regninger. Dette var lånet jeg fikk, og dagen etter tilbyr de meg kredittkort med en grense på 40 000. Æsj, jeg spyr av folkene i denne banken.
Etter 22 år som trofast kunde har jeg nå fått nok av dere som bank når dere truer med å stenge nettbanken min innen kort tid viss jeg ikke kommer ned med gyldig pass som bevis på at jeg er jeg.. Vell og bra med sikker dokumentasjon men dette har dere mange kopier på, selv egent bank kort med bilde som en gang var godkjent som legitimasjon og førerkort, men neida dere skulle ha pass.. kjedelig at passet mitt gikk ut for 3mnd siden og vil koste meg ekstra med penger men det er ikke så farlig for dere så lenge dere sikrer dere.. kjenner at den siste dråpen kom i dag. Dere har tjent godt på meg i alle år og viktigst av alt er at jeg har holdt stien min rein i alle år men det betyr ikke en dritt i dag for dere. Det som er bra er at dere har filialer. Det som kan bli bedre er alt!
Jeg veldig fornøyd å formidle med den banken...
Skulle opprette en ny konto. Etter 30 Dager ventetid har jeg fått ingenting... 1. I kontoret er det alltid ventetid, det er kun 1-2 ansatte som jobber. Helt kaos. Ingen som bryr seg om kundene venter lenge eller ikke. Kaffen og smaltalk går rundt bak i kjøken og kunden venter foran bare.. 2. Skulle opprette en ny konto og damene si at jeg må fylle ut noe i datan. Hu sa det tar noen dager til jeg får en beskjed per SMS at jeg skal komme forbi om å signere papirene. 3. Ja ja.. Etter 6 dager gikk jeg endelig til banken for å skrive under avtalen. Samme ansatte sa at jeg for nettbank og alt i 2-3 dager. 4. Etter 1 uke har jeg ringt 1. gangen sparebanken. Ingen visste noe om meg. 5. Så ringte jeg nesten hverdag, men de sa alltid at det er i oppdatering eller noe... 6. Etter 30 dager sa en ansatte at avtalen min er bort og de kunne ikke finne den, så de hadde gjort ingenting! Siden 1. Dag jeg har vært der. Og ingen visste noe eller har sagt noe per mail eller telefon. Sparebank NEI TAKK! Jeg fikk ikke lønnen min, kunne ikke betale regninger og husleie! Aldri igjen.
Banken har ikke fokus på kundene. De behandler ikke kundene sine bra. Hadde vært kunde i over 20 år, og fikk plutselig brev i nettbanken om at jeg måtte infinne meg i bankens lokaler i bankens åpningtid med gyldig legitimasjon, eller så ville de stenge nettbanken min. Da jeg tok kontakt var det ingen andre løsninger enn at jeg måtte ta meg fri fra jobb for å troppe opp hos dem, ellers stengte de nettbanken min. Jeg har forståelse for at de må overholde pålegg fra myndighetene, men ingen forståelse for måten det ble gjort. Komme med trusler, og å være så lite løsningsorienterte for kundene sine. Det holder ikke mål. Byttet bank på dagen. Har ikke angret ett sekund.
Jeg har aldri misligholdt et lån og har en plettfri kredittverdighet. Søkte om billån og fikk kun til svar at søknaden var avslått. Ingen grunn. Koko!
God app og nettsider er et pluss! Synd det er så dårlig kundeservice.
Man får ingen form for lån eller noenting derfra om man har hatt inkasso saker tidligere.
Dessverre har de alt for få filialer dit jeg flyttet. Dette burde prioriteres høyere. Setter så pris på det kundeforholdet jeg hadde til min filial, hvor viktig det er og at de i hvertfall har 1 minibank i hver by. Her har dem ingen!!!
Vært kunde siden starten. Bra nettbank og mobilbank, veldig oversiktlig, høye gebyrer.
Utrolig at de skal ha en mal som noen akademikere med god lønn har laget, av en lønn på 650000 så kan en ikke betjene et lån på 2500000, men da gå i underskudd på 3000 i mnd.
Har hatt dem på bedrift og privat. Hadde OTP løsning på to firma. Den ene firmaet er hel eid av meg, og det andre var jeg sammen med 3 andre. Det blei gjort en feil med konto nr registreringen i Sparebank 1, og firmaet mitt ble betaler av OTP til det andre firmaet. Nå nekter de å betale dette tilbake. Jeg er for lengst ute av dette firmaet, og de er nesten konkurs. Sparebank 1 har holdt på 50.000,- tusen som de nekter å utbetale. Svindel kalles det! Det er penger som ikke er rettmessig til arbeiderne heller siden de ikke kvalifiserte til OTP!
Jeg har (forhåpentligvis ikke lenger) en sparebank 1 innboforsikring, det var vært helt elendig! Jeg har aldri hatt så mange problemer bare med å få en mobil i reparasjon før. For det første fikk jeg ikke sendt dem Mail for hver gang jeg spurte etter mailadresse svarte hver sparebankansatt forskjellige epostadresser. Det tok meg over en uke bare å sende dem en Mail. Jeg fikk heller aldri tak saksbehandleren min. Det virket som om ingen ville hjelpe meg med saken min, og denne saken har vart i over en måned uten å ha gått noen sted!! I dag ringte jeg dem, og fikk en ung dame som jeg trodde skulle hjelpe meg. Det endte opp med at hun kjeftet på meg og sa at saksbehandleren min skal ringe meg, men når jeg fortalte henne at dette har jeg hørt før og aldri ble oppringt ble jeg lagt på. Helt forferdelig kundeservice som knuser selvtilliten!! Vil absolutt ikke anbefale denne banken til noen sjeler der ute, ingen fortjener denne elendige opplevelsen jeg har hatt over en måned.
Veldig fornøyd med kundeservicen i Sparebank1. De er behjelpelige og fleksible med det meste.
Vi byttet til sparebanken fra DNB men den er like elendig når det gjelder lån som DNB. Fakta er at alle banker elsker folk med mye penger, de får lett lån selv om de ikke trenger det. Lavtlønte får ikke lån uansett hvor flinke man er til å betale. Vi har hatt huslån i flere år hos BlueStep, når jeg for søkte å flytte det til Sparebank1 var det umulig, der hadde vi betalt mindre i mnd enn i BlueStep som har høy rente. Vist man klarer å betale i BlueStep til en høy rente hvorfor skulle man da ikke klare å betale i sr bank til en lav rente? Det er ingen fornuft i det. Det skyldes selvfølgelig banken har si en merkelige regler.. Sånn sett er alle banker like. Alle banker er kyniske de har ingen forståelse for at lavtlønte være flinke betalere. Men man kan selvfølgelig lett få et forbrukslån til skyhøy rente.. Du som har forbrukslån gjeld kunne lett få mindre å betale i mnd vist man hadde fått låne i en vanlig bank men det kan man bare glemme pga av banken sin merkelige måte å tenke på
Sparebank1 har en fantastisk brukervennlighet, den holder deg oppdatert og har de funksjoner den skal som å betale å motta penger med. Når kommer til kundeservice og oppfølging å salg av sine tjenester så får de terning kast 1. Aldri fått tlf fra rådgiver eller noe