Sparebanken Sør har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Siden du er en sørlandsbank er det nok lettest for de som bor på Sørlandet og kan møte opp i filialene dems når det er større ting som skjer. Men jeg har flyttet vekk fra før landet selv, og fortsatte som kunde. Kjøpte nettopp ny bolig - og selv om jeg ikke kunne møte opp i banken fikk vi ordnet opp i alt på en god måte over telefon og e-post. Fikk og konkurransedyktig rente. Min rådgiver ga meg og veldig god oppfølging underveis. Synes løsningen for aksjer og fond i nettbanken er litt knotete og uoversiktlig, men her har jeg ikke noe å sammenligne med.
Hei Steffen! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Maylinn
Blir forbannet og skuffet over liten og treg nedsettelse av renten.
Sparebanken Sør er en sparebank, hvor det meste av bankens overskudd legges til bankens egenkapital. Denne egenkapitalen danner grunnlag for bankens soliditet og dermed evne til å stå støtt i stormfulle tider. Sparebanken Sør er 200 år i 2024. En bank har mange «interessenter» man skal forholde seg til. Vi må selvfølgelig til enhver tid være konkurransedyktige ift våre kunder. Samtidig må vi vise lønnsom og trygg drift overfor obligasjonsmarkedet som låner banken penger (som igjen banken låner ut til sine kunder). I tillegg er norske myndigheter ekstremt opptatt av at norske banker driver trygt da bankene er kritisk viktig ift norsk økonomi. Banken gjør nå alt den kan for å bidra overfor sine kunder. Vi innvilger avdragsutsettelser i vanskelige tider, øker kreditter til bedrifter som får stram likviditet, osv. En bank foretrekker normalt at lånet er delvis nedbetalt før avdragsfrihet innvilges. Vanligvis innvilges avdragsfrihet for kortere perioder, men banken har valgt inntil hele seks mnd. Banken justerer altså sin kredittpolitikk i en periode for å møte kundenes behov i en kritisk situasjon. Sparebanken Sør var en av de første bankene i Norge som varslet å sette ned renten etter Norges banks rentenedsettelse. Dette til tross for at selv om Norges bank satte ned renten, så ble ikke bankens innlån billigere. Vi finansierer oss som nevnt i det nasjonale og internasjonale obligasjonsmarkedet, og der ble pengene faktisk dyrere. Når vi besluttet å sette ned rentene med 0,35% prosentpoeng, representerer dette et tap for banken dersom ikke prisene i penge- og obligasjonsmarkedet reduseres. Vi vil følge dette markedet løpende og vil tilpasse våre priser deretter. Noen har reagert på at banken ikke setter ned renten med 0,5 prosentpoeng slik Norges bank gjorde, spesielt når banken hadde et resultat på 1,46 mrd kroner i fjor. Ja, det er riktig at banken hadde et godt år i 2019, men med en forvaltningskapital på 130 mrd kroner er ikke et slikt resultat uvanlig høyt. Dessuten trenger banken også gode år slik at den er godt rustet til dårligere år, som det kan se ut for i 2020. Vi prøver å gjøre det beste for våre kunder i denne situasjonen, men må til enhver tid drive ansvarlig. Det er på denne måten vi har overlevd og vært en viktig bidragsyter i vår region i snart 200 år. Sparebanken Sør Kundesenter/ Frode
Kundeservice vet de ikke hva er. Folkeskikk og oppdragelse like så. Surr rot og forglemmelser er stikkord som går i gjen. Vi har aldri opplevd maken noe sted før. På tide å bytte bank etter 14 år. Kan være vi har vært uheldig med de kundebehandlerene og de såkalte rådgiverene, ikke godt og vit. Men det blir stryk karakter fra oss.
Hei Sako! Vi tar gjerne kontakt med deg hvis du ønsker det for å forsøke å finne ut av dette. Hvis du ønsker det så send oss en melding fra nettbanken/mobilbanken din eller sende en mail til [email protected] med telefonnummeret ditt. /Åse
Har vært kunde her i mange år. Byttet til sparebanken sør etter en kjip behandling i en annen bank. Kun positive opplevelser. Strålende kunderådgiver som har fulgt oss i alle år. Kundeservice på telefon er helt strålende. Alltid god hjelp og hyggelige folk. Tommel opp!
Hei Charlotte! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Åse
Helt utrolig hvor langt tid de bruker på ting. Og kundeservicen er helt elendig.
Hei Stephan! Vi ønsker å ha fornøyde kunder, og tar gjerne kontakt med deg direkte for å finne ut av dette hvis du ønsker det. Du kan sende oss melding fra nettbanken din eller evt sende oss en mail på [email protected] og oppgi telefonnummeret ditt slik at vi kan ringe deg. Ha en fin uke! /Åse
Byttet hit og møtte proffe folk både privat og næring. Veldig god kundeservice. Nå har jeg bare vært på Porsgrunnskontoret.
Så hyggelig å høre, Kyrre. Ha en fin dag! /Åse
Først fikk vi låne 400 000,- mer enn huset var verdt. Da lån var betalt bra ned og verdien ble pluss ifh til lån. Banken krevde da 19 400,- på et lån på 2 mill. De ga oss avdragsfrihet i et år for å pusse opp boligen og lovte at så lenge verdi og lån ble bra skulle rammene rundt huslånet endres. Fikk 750 000,- i verdi høyere enn lånet var, men banken holdt ikke ord. Per dags dato krever denne banken over 26 000,- av meg hver mnd på et lån som nå er på 1 800 000,-NOK.
Hei Vi kan ikke svare i detaljer på din henvendelse, vi anbefaler deg å ta kontakt med din rådgiver i banken for å se på ditt lån og ta en gjennomgang av nedbetalingsavtalen.