Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
yA Bank
1.6
120 verifiserte omtaler

yA Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
120 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#28
Forferdelig
yA Bank er rangert
#28 av 29 kredittbanker
11%
Forferdelig
11% anbefaler yA Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 120 omtaler om yA Bank

FILTRER OMTALER
8
5
1
14
92
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kynisk

Omtale av  Ht

Ringer etter 3 dager over forfallstid og spør om hvorfor du ikke har betalt. Litt panisk spør du meg. Med 22 prosent rente. Her snakker man maksimering.

Håpløst!

Omtale av  Alex

Har aldri erfart maken til dårlig kundeservice. Det mest ekstreme tilfellet var da jeg skulle reise utenlands og trengte å få tak i de. I løpet av 2 uker var det ingen kontakt å få via telefon eller mail.

Styr unna yA-nettbank!

Omtale av  Kari

Etter å ha vært fornøyd yA-bankkunde i mange år, ser jeg meg nå om etter en annen bank. Dette er pga. den nye nettbankløsningen, som er mildt sagt tragisk! Helt utrolig at det går an å gå fra en bra og oversiktlig løsning, til en ny hvor ingenting fungerer... Du får ingen sum over fakturaer som ligger til forfall totalt. Det er som regel bare mottakers kontonummer som er synlig, ikke navn på hvem det er betalt til. Du kan ikke betale en faktura som ikke har KID, selv om det står "melding eller KID". Det lar seg ikke gjøre. Jeg sendte spørsmål, og fikk til svar at den type betaling må banken ordne for meg! Og masse mer... Jeg tenkte at alt dette var "startvansker" (som burde vært prøvd ut og løst FØR kunden skal bruke løsningen) og at det ville bedre seg, men det ser faktisk ikke ut til at det skjer noenting i det hele tatt. Nå har det jo gått måneder siden endringen. Kredittkortet fra yA-bank sa jeg opp umiddelbart etter den nye ordningen. Men jeg skal nå finne meg en ny bank for lønnskonto og betaling av fakturaer! Trenger du en oversiktlig nettbank - styr unna yA-bank!

Elendig nettbank

Omtale av  Thore

Mangler info om eFaktura. Ikke mulig med innlogging med servicekode, men må gå tungvindt vei med kodebrikke etc.

Etter omlegging til Ressurs bank, helt forferdelig

Omtale av  Simon

Styr unna.. Jeg bytter bank! Den nye strukturen er helt håpløs.. Jeg finner en ny bank

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Endringene som ble gjort har gjort banken mindre attraktiv

Omtale av  Reiert T

Endringene som ble gjort har gjort banken mindre attraktiv og jeg kommer til å finne en ny bank. Alle kontoforbindelse ble borte. Renten er heller ikke den beste. Får 2,25% andre steder.

Bytt bank folkens

Omtale av  Tom I. D

At en bank kan holde på slik er skremmende. Funksjoner som utenlandsbetaling og innbetaling forsvant, likeså appen. Alt er tungtvint og tungrodd. Bytt bank!

Katastrofe

Omtale av  Janne

Vært veldig fornøyd men ikke nå lenger. Først et mas om pass for å få beholde bank id. Skaffa pass for så å få mail noen mnd etterpå at bank id utgår. Man måtte få det gjennom en annen bank. Nettbanken er et salig kaos der det meste er vanskelig eller umulig. Oppskrift på hvordan bli kvitt dine kunder: Yabank!

Dårleg nettbank

Omtale av  Torbjørn

Over tre månader etter omlegging til ny nettbank viser siste transaksjonar og kontoutskrifter berre nummer, og det står knapt eit einaste namn på verken betalarar eller betalingsmottakarar. Skal ein halde oversikta må ein såleis ta vare på alle fakturaer og notere ned kva som er kva. Det er dessutan framleis ikkje mogeleg å laste ned efakturaer i den nye nettbanken. Skal ein betale ein efaktura må ein laste ned fakturagrunnlaget i ein annan nettbank før ein godkjenner, elles får ein ikkje lese fakturagrunnlaget før nettbanken blir ordna. Ut over dette kan eg berre stadfeste det som andre har sagt. Eg har vore kunde sidan 2011. Ya-bank var ein bra bank like til dei nye eigarane bestemte seg for å kutte ut samarbeidet med Eika og teste ut sin eigne uferdige nettbank på kundane. Det som likevel overraskar meg mest er at feil ikkje blir ordna etter fleire månader. Dette tyder kanskje på at dei nye eigarane etter kvart har tenkt å leggje ned Ya-bank for godt?

Fra Ya til Nei på få uker

Omtale av  Truls

Min tidligere favorittbank er nå redusert til en Nei-bank. Borte er ALLE banktjenester som er nyttige i hverdagen. APP forsvant, bankID forsvant, tekst ved overføring forsvant, navngiving av høyrentekonti forsvant (vi hadde 13 stk- nå heter alle Høyrente), konas disponenttilgang forsvant, og nå sist, forsvant rabattene på kredittkortet som tidligere har vært bra. Kundeservice er vanskelig å nå, men når de omsider svarer- er det kun standardfraser... Vi har byttet bank og levert inn kortene- det gjorde godt! Takk for oss- vi kommer ikke tilbake!

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Fra norges beste til absolutt aller verste nettbank!

Omtale av  Thomas

Er sånn at man lurer på om YaBanks nye eiere har en plan om å kvitte seg med sine nettbankkunder... Ny nettbank har ført til null oversikt, elendig funksjonalitet og MAAAASSE bortkasta tid på selv de enkleste oppgaver. Lang ventetid på support, trolig pga. massiv pågang av sjokkerte/resignerte brukere. Har lovet bot og bedring i snart et halvt år nå, INGENTING har skjedd. I tillegg gis det null informasjon underveis. SKY DENNE BANKEN SOM PESTEN!

Styr unna

Omtale av  Tor

Helt elendig etter overgang til Resurs Bank sin it-plattform. Burde vært test ut før bytte av it-plattformen.

Katastrofe

Omtale av  Kjetil

Hvordan i all verden kan dere lansere en nettbank som ikke fungerer? Og etter flere måneder med de samme feilmeldinger fortsetter elendigheten helt uten spor av bedringer! At ingen griper inn og sørger for at dere mister konsesjonen til å drive bank er en gåte. Dere mishandler jo kundene!

Totalforandret

Omtale av  Mo

Vært strålende fornøyd i rundt 10 år. Så begynte de virkelig å rote det til for seg for noen måneder siden. Nå er jeg bare helt matt. Nå virker det hele useriøst, som om de ikke vet hva de driver med. Fascinerende å se hvor fort de har klart å ødelegge omdømmet sitt. Rasende Facebookinnlegg, mye dårlige omtaler her. De er klar over ulike feil, men opplyser ikke om dem før man som kunde selv klager på en mangel. Som da jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke fikk en utbetaling jeg skulle ha. Da jeg til slutt skjønte at det ikke var avsenders feil, så ringte jeg kundeservice. Der kunne de fortelle at de var fullt klar over feilen, og jobbet intenst med å rette den. Jeg vet ikke om den er rettet. Det kom aldri noe mer informasjon. Jeg fikk avsender til å bruke en annen bankkonto. Nå er det permanent beskjed med at de har lang responstid på kundeservice, og også en stadig tilbakevendende pop-up-linje om hvordan man som kunde selv endrer på betalingsoppsett (dette må nå alle vite, fordi de har klart å endre maks beløpsgrense til 0 for de fleste av kundene sine). Tenkte først at SÅ elendig kan de da umulig velge å forbli. Så mange åpenbare feil og mangler bør det være enkelt å rette opp i. Har derfor fortsatt konto i banken. Men måneder har gått uten bedring, så nå er det slutt.

Fra bra nettbankløsning (Eika sin) til tidenes verste etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs bank

Omtale av  Arne

Fra å ha en tillitsvekkende og god nettbank-løsning (Eika sin løsning som mange sparebanker benytter) går Ya Bank etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs Bank, over til noe som virker som en ikke-uttestet prototyp av en elendig nettbank løsning. Dette skjer ved årsskiftet 2018/2019. Følgende skjedde da: -Arkiverte bank-meldinger fra mange år tilbake forsvant fra nettbankløsningen, for aldri mer å komme tilbake dit -Det samme skjedde med mottager-registeret -Navngivning av ulike konti, samt angivelse av hovedkonto er ikke lenger mulig -Løpende saldo ved kontobevegelser vises ikke lenger -Transaksjonsinformasjon vises ikke lenger ved Bank-ID signering, bortsett fra beløp -Oppretter du autogiro-avtaler kan det ta opptil et par måneder(!) før de fungerer -Dersom en autogiro-avtale ikke betales, grunnet for lite på konto, har du ingen mulighet til å endre betalingsdato(!) En bank som tidligere var attraktiv grunnet høy innskuddsrente og ok nettbankløsning, er ikke lenger verdi et kundeforhold!

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Tungvint

Omtale av  Stian

Forferdelig tungvint at det ikke finnes en app og at eneste alternativ da er vanlig bankid innlogging i nettleser. Anbefaler ingen å bytte bank før de har dette på plass. Plusset til yaBank er bank axept og visa i samme kort.

Har ikke tilegnet profilen
yA Bank deltar ikke på Bytt.no

yA Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
yA Bank besvarer ikke omtaler

yA Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
yA Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

yA Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR