Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
yA Bank
1.6
120 verifiserte omtaler

yA Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
120 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#28
Forferdelig
yA Bank er rangert
#28 av 29 kredittbanker
11%
Forferdelig
11% anbefaler yA Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 120 omtaler om yA Bank

FILTRER OMTALER
8
5
1
14
92
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om yA Bank
yA Bank har 120 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt forferdelig kundeservice

Omtale av  Shima F

Helt forferdelig kundeservice. Dere får aldrriiii svar på deres henvendelser. Hold dere unna! Uansett om dere har spørsmål om tjenestene, søker jobb hos de eller er allerede kunde så får dere ALDRI et svar!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fra bra til dårlig i fire enkle steg

Omtale av  Stan

Jeg har brukt Ya-bank i snart 10 år til både sparing, lønnskonto og Visa debet kort. Fusjoneringen med Ressurs bank og bytte fra Visa til MasterCard i fjor markerte begynnelse på slutten, selv om RessursBank forsikret oss kunder om at vi ikke vil merke noen endringer etter fusjoneringen. Så tok de bort BankId, men jeg fikk utstedt nytt id i Sbanken, der jeg hadde et konto fra gammelt av. For mange år siden byttet jeg nemlig fra Skandia Banken, når Ya kunne tilby høyere rente og bilde på Visa-kortet. Deretter tok Ya Bank bort muligheten for utenlandsbetaling, og dette medførte at jeg måtte flytte enda mer i retning av Sbanken for å få denne tjenesten. Og til slutt kom den siste endringen som brakk ryggen til kamelen - omlegging av nettbanken og fjerning av appen. Grensesnittet i banken ble fullstendig uoversiktlig, med menyen for de aller mest brukte funksjonene flyttet til bunnen av siden. Fargelegging av kredit og debet linjer forsvant, mens fontstørrelsen for sifrene ble gigantisk. Betalinger til forfall ble gjemt bort. Endring av kontonavn kan gjøres via ett obskurt menyvalg. Totaloversikten med saldo etter at betalingene er gjennomført ble borte. Kun transaksjoner for 1 år tilbake i tid er bevart! Det siste er kritisk. Jeg brukte appen mye, men nå må alt gjøres via en nettleser på telefonen, og for å logge på må man bruke BankId - ingen TouchId autentisering på iOS lenger! Signert netpost i banken er borte - for å kontakte de må man skrive i et åpent kontaktskjema. Alt i alt, og med tanke på at jeg allikevel nå måtte gjøre enkelte ting i Sbanken, ble det ganske naturlig å ta det siste steget - avslutte MasterCard kortet, flytte avtalegiroene og flytte pengene. Sbanken har da også en bra app-løsning. Og for sparing, gir Easybank en høyere rente. Det virker som om Ya-Bank skalerte ned sitt kundeservice. Før tok det 1-2 minutter for å komme gjennom. Nå satt jeg i 15 minutter i telefonkø mens jeg skrev denne omtalen. Når jeg omsider kom gjennom, var kundeservice personalet raskt og behjelpelig. Ya Bank har tilsynelatende gjort alt for å få kundene til å flytte vekk fra seg. Er dette intensjonen? Har RessursBank tenkt på avskaffe sin konkurrent på sikt?

Tester ny uferdig nettbank på kundene

Omtale av  Halvor2

Denne versjonen burde aldri vært sett i produksjon! Utviklingsavdelingen kan ikke ha hørt om Beta-versjon med test på noen få kunder. "Vi jobber nå med feilretting og forbedring..." er greit ved mindre feil, men ikke nok for et så uferdig produkt. At ikke Kundeservice rekker å svarer på 12 dager forteller det meste.

Fra fornøyd til misfornøyd kunde

Omtale av  Olav

Jeg har brukt Ya bank som dagligbank i mange år. Enkelt, greit og oversiktlig. Etter at Resurs Bank tok over har ting forandret seg. Først byttet de alle kort fra Visa til Matercard, greit nok. Så måtte jeg legitimerer meg på postkontoret for å beholde min Bank ID (GDPR regler), greit nok. Noen uker etter at jeg hadde fornyet min Bank ID hos Ya Bank kom meldingen om at de ikke lenger tilbyr Bank ID til sine kunder, og at du må få dette igjennom annen bank. Jeg synes det er underlig at man må ha eller opprette et kundeforhold i annen bank for fortsatt å kunne ha normal tilgang til sine konti i Ya Bank (og var det ikke mulig å gi meg et hint når jeg allerede var i gang med å ordne med ny Bank ID)? Det siste er omleggingen av nettbanken. Den gamle fungerte fint. I den nye nettbanken har jeg mistet oversikt, forfall på betalinger og betalingshistorikk. Banken lå nede fredag 8. februar kl 14.00 til mandag 11. februar kl. 08.00 for implementere den nye løsningen. Det var på ingen måte lenge nok. For etter dette har de hele tiden rettet feil i nettbanken. Før omlegging av nettbanken ga de beskjed om at lagrede betalingsmottagere ville forsvinne, og rådet kundene til å skrive ned mottagere, for så å legge de inn igjen i den nye nettbanken. Klønete. I samme åndedrag som de bytter nettbank til, i mine øyne en dårligere versjon enn den forrige, så kutter de muligheten til mobilbank og app på telefonen. Mens jeg pakker snippesken og finner meg en ny dagligbank håper jeg fellesutgiftene, som forfaller i disse dager, blir betalt på vanlig måte. Jeg vet ikke, for jeg har ikke lenger oversikten. En ting er i alle fall sikkert, neste forfall blir i ny bank.

Fra super fornøyd til svært missfornøyd

Omtale av  Anders

Det startet med at vi måtte skaffe bankid fra annen bank, dette var greit. Men så byttet dem nettbank system og appen forsvant. Dette er noen av problemene: Jeg får feilmelding ved endring av forfallsdato (og dem sier det ikke er noe galt hos dem), itillegg har dem tatt vekk knappen som het "Betal nå". Kan ikke endre navn på høyrente konto. Kan ikke lenger gå tilbake i tid for å se hvor mye det var på konto. Alt er mer tungvindt uten nettbank appen, fordi man kan ikke lenger logge inn eller bekrefte endringer med fingeravtrykk og overføringer mellom kontoer er tungvindt uten Appen. Layouten på den nye siden deres er uoversiktlig.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårligste bank jeg har vært borti!

Omtale av  Fredrik

Har ikke lenger avtale med VISA og man får MASTERCARD istedet. Mange butikker tar ikke kortet deres lenger og jeg har ofte problemer med å få betalt. Har nå ventet i snart 14 dager på å få erstattet et ødelagt kort. Å være 14 dager uten betalingskort er lenge. Andre banker har sendt nytt kort i løpet av 2-3 dager. Å ringe dem er helt umulig. Tar 30 minutter å stå i kø og noen ganger bryter linja rett før man får svar. Og dette er telefonlinja hvor man skal sperre kort ved misbruk eller man har mistet kortet!

Kundeservice = 0

Omtale av  Therese

Opplever store vanskeligheter med å få kontakt med de. Har betalt inn mer enn skyldig og fortsatt krever de mer, ja jeg forstår det er renter og pluss pluss pluss. Men hos de står det at det er innbetalt mindre enn det faktisk er gjort. Det er dette jeg vil ha visshet om, hvorfor beløpet vises mindre. Fikk også nå når alt er/skal være innbetalt tilbud om betalingsfri? måned med ett gebyr på 300,- Er dere seriøse??? Nei, dette er ett VG innslag verdi spør du meg.

yA Bank har 120 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til yA Bank mener
Har ikke tilegnet profilen
yA Bank deltar ikke på Bytt.no

yA Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
yA Bank besvarer ikke omtaler

yA Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
yA Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

yA Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR