yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Denne versjonen burde aldri vært sett i produksjon! Utviklingsavdelingen kan ikke ha hørt om Beta-versjon med test på noen få kunder. "Vi jobber nå med feilretting og forbedring..." er greit ved mindre feil, men ikke nok for et så uferdig produkt. At ikke Kundeservice rekker å svarer på 12 dager forteller det meste.
Jeg har brukt Ya bank som dagligbank i mange år. Enkelt, greit og oversiktlig. Etter at Resurs Bank tok over har ting forandret seg. Først byttet de alle kort fra Visa til Matercard, greit nok. Så måtte jeg legitimerer meg på postkontoret for å beholde min Bank ID (GDPR regler), greit nok. Noen uker etter at jeg hadde fornyet min Bank ID hos Ya Bank kom meldingen om at de ikke lenger tilbyr Bank ID til sine kunder, og at du må få dette igjennom annen bank. Jeg synes det er underlig at man må ha eller opprette et kundeforhold i annen bank for fortsatt å kunne ha normal tilgang til sine konti i Ya Bank (og var det ikke mulig å gi meg et hint når jeg allerede var i gang med å ordne med ny Bank ID)? Det siste er omleggingen av nettbanken. Den gamle fungerte fint. I den nye nettbanken har jeg mistet oversikt, forfall på betalinger og betalingshistorikk. Banken lå nede fredag 8. februar kl 14.00 til mandag 11. februar kl. 08.00 for implementere den nye løsningen. Det var på ingen måte lenge nok. For etter dette har de hele tiden rettet feil i nettbanken. Før omlegging av nettbanken ga de beskjed om at lagrede betalingsmottagere ville forsvinne, og rådet kundene til å skrive ned mottagere, for så å legge de inn igjen i den nye nettbanken. Klønete. I samme åndedrag som de bytter nettbank til, i mine øyne en dårligere versjon enn den forrige, så kutter de muligheten til mobilbank og app på telefonen. Mens jeg pakker snippesken og finner meg en ny dagligbank håper jeg fellesutgiftene, som forfaller i disse dager, blir betalt på vanlig måte. Jeg vet ikke, for jeg har ikke lenger oversikten. En ting er i alle fall sikkert, neste forfall blir i ny bank.
Det startet med at vi måtte skaffe bankid fra annen bank, dette var greit. Men så byttet dem nettbank system og appen forsvant. Dette er noen av problemene: Jeg får feilmelding ved endring av forfallsdato (og dem sier det ikke er noe galt hos dem), itillegg har dem tatt vekk knappen som het "Betal nå". Kan ikke endre navn på høyrente konto. Kan ikke lenger gå tilbake i tid for å se hvor mye det var på konto. Alt er mer tungvindt uten nettbank appen, fordi man kan ikke lenger logge inn eller bekrefte endringer med fingeravtrykk og overføringer mellom kontoer er tungvindt uten Appen. Layouten på den nye siden deres er uoversiktlig.
Har ikke lenger avtale med VISA og man får MASTERCARD istedet. Mange butikker tar ikke kortet deres lenger og jeg har ofte problemer med å få betalt. Har nå ventet i snart 14 dager på å få erstattet et ødelagt kort. Å være 14 dager uten betalingskort er lenge. Andre banker har sendt nytt kort i løpet av 2-3 dager. Å ringe dem er helt umulig. Tar 30 minutter å stå i kø og noen ganger bryter linja rett før man får svar. Og dette er telefonlinja hvor man skal sperre kort ved misbruk eller man har mistet kortet!
Opplever store vanskeligheter med å få kontakt med de. Har betalt inn mer enn skyldig og fortsatt krever de mer, ja jeg forstår det er renter og pluss pluss pluss. Men hos de står det at det er innbetalt mindre enn det faktisk er gjort. Det er dette jeg vil ha visshet om, hvorfor beløpet vises mindre. Fikk også nå når alt er/skal være innbetalt tilbud om betalingsfri? måned med ett gebyr på 300,- Er dere seriøse??? Nei, dette er ett VG innslag verdi spør du meg.
Var fornøyd i mange år, men så kom meldingen om at BankID avsluttes. Etter at jeg ordnet BankID fra DNB, håpet jeg at det skulle ikke bli noe mer tull. Så kom meldingen at nettbanken blir ny og alle mottakere som man har lagt inn gjennom årene ikke blir overført til den nye nettbanken. Irritert på NYTT ! Så kom den nye nettbanken. Alle kontoene har samme navn og finner ingen måte å legge inn navn som felleskonto, sparekonto etc. Hvor er den nyttige økonomiske oversikten om summen av forfall og beløp på konto som gir et svar om det er nok penger på kontoen for å dekke alle regninger ? Gamle nettbanken fungerte iallefall fint. Hvorfor bytte til en ny nettbank som mangler funksjonalitet? Yabank app er også blitt borte Gir dem noen uker for å rydde opp, men vurderer sterkt et bytte
For det første besvares ikke henvendelser til kundesenteret, hverken på telefon eller via E-post. Det er utmattende å prøve. For det andre har banken ikke lenger Bank-ID. Den sluttet med det 6/2-19, så nå er du avhengig av å ha et kundeforhold til en annen bank med Bank-ID for å betjene dine konti i yA-bank. Det er jo helt forkastelig. For det tredje kan du ikke lenger overføre penger til utlandet.