yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært yA bank kunde i rundt 10 år og det har gått brillefint helt til i år. Nå er det snart takk for meg. Først fjernet de utenlandsbetaling uten det har så stor betydning for meg. Men BankID: Herre jemini hvilken seriøs bank er det som ikke tilbyr BankID??? Også nå er det funksjonen til nettbanken. Nå ender det med dobbeltbetaling når du endrer kontonummer for betaling på eFakturaer... kundeservice ser ikke ut til å bry seg med dette, og regner saken som avsluttet iflg e-post til meg...
Umulig å få kontakt på telefon. Kommer ikke inn på mine kontoer, pga. vi har ikke brikke som virker.
Vanskelig å få oversikt etter fjerning av mobilbank og innføring av ny nettbank
Skulle betale en faktura fra konto i Yabank. Får brukt bankID på mobil, men får beskjed om at "du har ingen aktive konti". Kommer ikke inn verken via nettside eller app. Yabank har utvilsomt funnet oppskriften på hvordan man skal bli kvitt kundene..
Appen er borte, BankID er borte, kommer ikke en gang inn i nettbanken nå, men får feilmelding om at det ikke er noen aktive konti. Når man ikke får betalt regningene og gjort de mest grunnleggende ting i banken sin er det vel på plass med én stjerne? Håper de retter dette opp, de mister i alle fall meg som kunde.
Helt forferdelig kundeservice. Dere får aldrriiii svar på deres henvendelser. Hold dere unna! Uansett om dere har spørsmål om tjenestene, søker jobb hos de eller er allerede kunde så får dere ALDRI et svar!
Jeg har brukt Ya-bank i snart 10 år til både sparing, lønnskonto og Visa debet kort. Fusjoneringen med Ressurs bank og bytte fra Visa til MasterCard i fjor markerte begynnelse på slutten, selv om RessursBank forsikret oss kunder om at vi ikke vil merke noen endringer etter fusjoneringen. Så tok de bort BankId, men jeg fikk utstedt nytt id i Sbanken, der jeg hadde et konto fra gammelt av. For mange år siden byttet jeg nemlig fra Skandia Banken, når Ya kunne tilby høyere rente og bilde på Visa-kortet. Deretter tok Ya Bank bort muligheten for utenlandsbetaling, og dette medførte at jeg måtte flytte enda mer i retning av Sbanken for å få denne tjenesten. Og til slutt kom den siste endringen som brakk ryggen til kamelen - omlegging av nettbanken og fjerning av appen. Grensesnittet i banken ble fullstendig uoversiktlig, med menyen for de aller mest brukte funksjonene flyttet til bunnen av siden. Fargelegging av kredit og debet linjer forsvant, mens fontstørrelsen for sifrene ble gigantisk. Betalinger til forfall ble gjemt bort. Endring av kontonavn kan gjøres via ett obskurt menyvalg. Totaloversikten med saldo etter at betalingene er gjennomført ble borte. Kun transaksjoner for 1 år tilbake i tid er bevart! Det siste er kritisk. Jeg brukte appen mye, men nå må alt gjøres via en nettleser på telefonen, og for å logge på må man bruke BankId - ingen TouchId autentisering på iOS lenger! Signert netpost i banken er borte - for å kontakte de må man skrive i et åpent kontaktskjema. Alt i alt, og med tanke på at jeg allikevel nå måtte gjøre enkelte ting i Sbanken, ble det ganske naturlig å ta det siste steget - avslutte MasterCard kortet, flytte avtalegiroene og flytte pengene. Sbanken har da også en bra app-løsning. Og for sparing, gir Easybank en høyere rente. Det virker som om Ya-Bank skalerte ned sitt kundeservice. Før tok det 1-2 minutter for å komme gjennom. Nå satt jeg i 15 minutter i telefonkø mens jeg skrev denne omtalen. Når jeg omsider kom gjennom, var kundeservice personalet raskt og behjelpelig. Ya Bank har tilsynelatende gjort alt for å få kundene til å flytte vekk fra seg. Er dette intensjonen? Har RessursBank tenkt på avskaffe sin konkurrent på sikt?