yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min tidligere favorittbank er nå redusert til en Nei-bank. Borte er ALLE banktjenester som er nyttige i hverdagen. APP forsvant, bankID forsvant, tekst ved overføring forsvant, navngiving av høyrentekonti forsvant (vi hadde 13 stk- nå heter alle Høyrente), konas disponenttilgang forsvant, og nå sist, forsvant rabattene på kredittkortet som tidligere har vært bra. Kundeservice er vanskelig å nå, men når de omsider svarer- er det kun standardfraser... Vi har byttet bank og levert inn kortene- det gjorde godt! Takk for oss- vi kommer ikke tilbake!
Er sånn at man lurer på om YaBanks nye eiere har en plan om å kvitte seg med sine nettbankkunder... Ny nettbank har ført til null oversikt, elendig funksjonalitet og MAAAASSE bortkasta tid på selv de enkleste oppgaver. Lang ventetid på support, trolig pga. massiv pågang av sjokkerte/resignerte brukere. Har lovet bot og bedring i snart et halvt år nå, INGENTING har skjedd. I tillegg gis det null informasjon underveis. SKY DENNE BANKEN SOM PESTEN!
Helt elendig etter overgang til Resurs Bank sin it-plattform. Burde vært test ut før bytte av it-plattformen.
Hvordan i all verden kan dere lansere en nettbank som ikke fungerer? Og etter flere måneder med de samme feilmeldinger fortsetter elendigheten helt uten spor av bedringer! At ingen griper inn og sørger for at dere mister konsesjonen til å drive bank er en gåte. Dere mishandler jo kundene!
Vært strålende fornøyd i rundt 10 år. Så begynte de virkelig å rote det til for seg for noen måneder siden. Nå er jeg bare helt matt. Nå virker det hele useriøst, som om de ikke vet hva de driver med. Fascinerende å se hvor fort de har klart å ødelegge omdømmet sitt. Rasende Facebookinnlegg, mye dårlige omtaler her. De er klar over ulike feil, men opplyser ikke om dem før man som kunde selv klager på en mangel. Som da jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke fikk en utbetaling jeg skulle ha. Da jeg til slutt skjønte at det ikke var avsenders feil, så ringte jeg kundeservice. Der kunne de fortelle at de var fullt klar over feilen, og jobbet intenst med å rette den. Jeg vet ikke om den er rettet. Det kom aldri noe mer informasjon. Jeg fikk avsender til å bruke en annen bankkonto. Nå er det permanent beskjed med at de har lang responstid på kundeservice, og også en stadig tilbakevendende pop-up-linje om hvordan man som kunde selv endrer på betalingsoppsett (dette må nå alle vite, fordi de har klart å endre maks beløpsgrense til 0 for de fleste av kundene sine). Tenkte først at SÅ elendig kan de da umulig velge å forbli. Så mange åpenbare feil og mangler bør det være enkelt å rette opp i. Har derfor fortsatt konto i banken. Men måneder har gått uten bedring, så nå er det slutt.
Fra å ha en tillitsvekkende og god nettbank-løsning (Eika sin løsning som mange sparebanker benytter) går Ya Bank etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs Bank, over til noe som virker som en ikke-uttestet prototyp av en elendig nettbank løsning. Dette skjer ved årsskiftet 2018/2019. Følgende skjedde da: -Arkiverte bank-meldinger fra mange år tilbake forsvant fra nettbankløsningen, for aldri mer å komme tilbake dit -Det samme skjedde med mottager-registeret -Navngivning av ulike konti, samt angivelse av hovedkonto er ikke lenger mulig -Løpende saldo ved kontobevegelser vises ikke lenger -Transaksjonsinformasjon vises ikke lenger ved Bank-ID signering, bortsett fra beløp -Oppretter du autogiro-avtaler kan det ta opptil et par måneder(!) før de fungerer -Dersom en autogiro-avtale ikke betales, grunnet for lite på konto, har du ingen mulighet til å endre betalingsdato(!) En bank som tidligere var attraktiv grunnet høy innskuddsrente og ok nettbankløsning, er ikke lenger verdi et kundeforhold!
Forferdelig tungvint at det ikke finnes en app og at eneste alternativ da er vanlig bankid innlogging i nettleser. Anbefaler ingen å bytte bank før de har dette på plass. Plusset til yaBank er bank axept og visa i samme kort.