Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
yA Bank
1.6
120 verifiserte omtaler

yA Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
120 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#28
Forferdelig
yA Bank er rangert
#28 av 29 kredittbanker
11%
Forferdelig
11% anbefaler yA Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 120 omtaler om yA Bank

FILTRER OMTALER
8
5
1
14
92
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om yA Bank
yA Bank har 120 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skandale!

Omtale av  Roald

I går var jeg dessverre igjen nødt til å logge meg inn i YAs oppgraderte nettbank. Dessverre, fordi erfaringene med den nye nettbanken blir bare stadig mer frustrerende. Fra å ha vært en fornøyd kunde, er jeg på grunn av erfaringene med den nye nettbanken nå fullstendig oppgitt. Etter at jeg i går måtte gjennom en lang utholdenhetsprøve bare for å komme inn i banken, der det gjentatte ganger kom opp en rød boks med melding om at det var oppstått en feil slik at de etterspurte data ikke var tilgjengelig, toppet det hele seg fullstendig da jeg skulle betale en større regning som forfaller om et par dager.. På betalingssiden er det et felt som heter «KID eller melding». Siden det dreier seg om en faktura uten KID-nummer, skrev jeg inn den nødvendige melding om hva betalingen gjaldt der. Og hva svarer banken? Jo, for sikkerhets skyld med rødt:«KID er ugyldig». Også jeg skjønner faktisk at meldingen min ikke er et gyldig KID-nummer! Men så lenge jeg ikke har et slikt for dette betalingsoppdraget, lar altså fakturaen seg ikke betale. Et siste forsøk med tomt «KID eller melding»-felt ga samme resultat: «KID er ugyldig»! Og for å gjøre det krystallklart: At banken nå heller ikke lar meg betale regninger uten KID er bare en liten flik av det problemkomplekset jeg er havnet i. Noen andre eksempler fra problembuketten: Det er nå mye over en måned siden nettbanken ble oppgradert. Forut for dette fikk jeg melding om at YA kuttet ut BankID for kundene, dette uten at man hadde tilbud om noen alternativ innloggingsmulighet. Det var åpenbart ikke YAs ansvar at jeg som gammel bankkunde ikke lenger hadde gyldig BankID og derfor ikke ville ha tilgang til mine egne midler i banken. Man overlot til meg å søke hjelp hos en annen bank for å få den nødvendige BanklD der. Uten en annen banks imøtekommenhet ville jeg altså havnet i en situasjon der jeg ikke lenger ville ha tilgang til innestående på egne YA-konti. Den måten YA fraskrev seg sitt soleklare ansvar her, forteller det meste. Nå har jeg imidlertid BankID, men det hjelper jo lite når man skal betale fakturaer uten KID-nummer. Ved problem med betalinger foreslår YA å bytte nettleser eller å prøve nettbrett. Jeg har gjort alt dette, med samme negative resultat. Omtrent samtidig med at de gamle BankID-ene ble ugyldige, mottok jeg melding om at nettbanken skulle oppgraderes. Meldingen var sendt 4. februar med varsel om at nettbanken ville bli utilgjengelig i fire dager allerede fra 8. februar. Jeg ville jo trodd at med et så kort varsel ville det være en selvfølge at alt som var lagret i banken i tilknytning til min brukskonto også ville være tilgjengelig etter oppgraderingen. I meldingen het det imidlertid at alle mottakere lagret i den gamle nettbanken måtte legges inn på nytt. Selv hadde jeg ikke mulighet for å få gjort dette før stengingen. I dag ser jeg konsekvensene av dette, i form av at på kontoutskriftene står nå et stort antall innbetalinger bare oppført med mottakers kontonummer, ikke navn. Nå må jeg altså lete med lys og lykte for å finne hvem de aktuelle mottakerne er! I meldingen av 4. februar fikk jeg heller ingen informasjon om at arkivet ville bli borte. Dette etterlyste jeg allerede 14. februar, forgjeves. Om det forholder seg slik at arkivet, med bl.a. uunnværlige e-fakturagrunnlag og fakturagrunnlag for avtalegiroer, bare ganske enkelt ville bli borte ved oppgraderingen, er det helt meningsløst at YA-bank ikke informerte om dette. Jeg ser ikke noe i oppdatert «Status på endringer i nettbank» som tyder på at arkivet vil bli lagt inn igjen og stiller spørsmålstegn ved hvorvidt YA-bank hadde anledning til å fjerne dette. Tidligere kontoutskrifter er heller ikke lenger å finne. Dette er altså en del av problembuketten. I dag har jeg gjort nok et forsøk på å betale regningen min, helt til fånyttes. Klage er sendt, men banken har ikke latt høre fra seg! Det er dessverre ikke mulig å gi mindre enn én stjerne i vurderingene! Oppgraderingen er en skandale, verken mer eller mindre.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig bank. Styr unna!

Omtale av  Kurt O

Fornøyd kunde i mange år, men banken den er i dag er ikke annet enn ELENDIG. Blant annet pga: - Fjernet BankID for alle kunder på kort varsel. Jeg mistet tilgang til egen lønnskonto som følge av dette. - Utenlandsbetaling fjernet. - Ubrukelig nettbank både på desktop og mobil. F.eks. ikke mulig å legge inn meldinger i betalinger. - Elendig kommunikasjon og holdning ovenfor kunder siden de fikk nye eiere og alt gikk ad undas. I tillegg har de like kølsvarte sjeler som alle andre banker som tjener grovt med penger på å markedsføre svindyre forbrukslån til samfunnets svakeste. Karma vil en dag ta eierne i denne banken.

Utilgjengelig, forferdelig nettbankkøsning

Omtale av  Mathias

Banken fungerer rett og slett dårlig, men takk for at dere startet opp med å utfordre storbankene.

Avslutter herved mitt kundeforhold - har vært en bra bank i over 10 år... nå er det krise!

Omtale av  Nils L

Dette har vært en fantastisk bank i mange år for min del. Jeg har hatt alle mine transaksjoner her, betalt regninger og hatt kredittkort. Den tid er forbi. jeg sletter herved mitt kort - og tar ut alle mine penger fra denne banken. Forferdelig bank!

Fra utmerket til elendig bank på få måneder

Omtale av  Hanninall T

Har vært yA bank kunde i rundt 10 år og det har gått brillefint helt til i år. Nå er det snart takk for meg. Først fjernet de utenlandsbetaling uten det har så stor betydning for meg. Men BankID: Herre jemini hvilken seriøs bank er det som ikke tilbyr BankID??? Også nå er det funksjonen til nettbanken. Nå ender det med dobbeltbetaling når du endrer kontonummer for betaling på eFakturaer... kundeservice ser ikke ut til å bry seg med dette, og regner saken som avsluttet iflg e-post til meg...

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Umulig å få hjelp gjennom telefon

Omtale av  Hans P

Umulig å få kontakt på telefon. Kommer ikke inn på mine kontoer, pga. vi har ikke brikke som virker.

Ubrukelig nettbank

Omtale av  Ole

Vanskelig å få oversikt etter fjerning av mobilbank og innføring av ny nettbank

yA Bank har 120 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til yA Bank mener
Har ikke tilegnet profilen
yA Bank deltar ikke på Bytt.no

yA Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
yA Bank besvarer ikke omtaler

yA Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
yA Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

yA Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR