yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Elendig kunde service. Prøver å nå dem på tlf., nytter ikke. Skriver inn. Får ikke svar. Må skaffe ny ID Brikke fra annen Bank. Jeg har nå besluttet å bytte Bank.
Etter at resurs bank kjøpte opp banken, er alt som var bra før blitt dårligere og dårligere, rock bottom er nådd etter at de stopper elementære banktjenester som utenlandsbetaling og bank id, dette kaller jeg å dytte kundene foran seg. Begriper ikke hvorfor de gjør det, direkte selvskading. Etter en time i telefonkø kom jeg gjennom og spurte forsiktig hvorfor? svaret var at det skal bytte banksystem, jeg spurte hva slags banksystem? Men det kunne kundeservice ikke svare på. Bytte prosessen er igang..
Overlater til kunden å betale for ny ID-brikke og gir for kort frist til bytte.
Etter at Resursbank overtok, har Yabank krympet sitt tilbud vesentlig: Tilbyr ikke utenlandsbetaling. Tilbyr ikke BankID (!). Kontaktskjema for kredittkort fungerer ikke, man må sende mail. Der får hver henvendelse et nytt saksnummer så det blir vanskelig å samle saksgangen. Mine mailer besvares først etter flere purringer over 5-10 dager, og det skjer ikke noe i saken som banken erkjenner er deres feil, men som de ikke har løst etter over 3 måneder. Har dessverre ikke noe vesentlig positivt som veier opp for ulempene.
Betaling til utlandet er opphørt fra 2019, og kundeservice trenger flere dager for å svare på dette. Å komme i kontakt med kundeservice over telefon er håpløst. - og dersom en er så uheldig å måtte sperre kort så er det samme telefonnummer....
Jeg har et kredittkort hos Ya Bank og har i tillegg også tatt ut en forbrukslån hos de for refinansiering. Valgte de pga lavest rentetilbud på en sammeligningsportal for lån, men hadde jeg vist hvor dårlig opplevelse de tilbyr hadde jeg heller betalt mer renter hos en annen mer seriøs aktør. Elendig grensesnitt på nettbank og app. Utdatert, tungvindt og mangler funksjoner så enkle som å hente ut gamle fakturaer. Du får kun minimumsbeløp opp i nettbanken. Det tror jeg faktisk ikke er lov engang etter nye regler fra finanstilsynet. Refinansieringslån er veldig tungvindt, fremfor å overføre penger til deg for at du da kan nedbetale gjeld med første efaktura vil de ha kid og beløp på hver kreditt som skal refinansieres. Utrolig kjipt, dette skaper masse tull ettersom det tar masse tid å få restbeløp fra alle aktører og da blir nedbetaling feil og du får en ny faktura fra kredittene du har refinansiert på uberegnet renter. Kundeservice er veldig vanskelig å få nådd. Jeg har ventet over 45 minutter i kø på telefon før jeg ga opp. Sender du mail gjennom kontaktform er det heller ikke noe bedre, det tar mange dager før de svarer, om de i det heletatt svarer. Har noen ganger sendt inn henvendelser som har blitt ignorert. De sier alltid at de beklager lang ventetid "pga mye pågang", både på epost og telefon. Det er nå vært "mye pågang" i alle timer i døgnet over flere måneder. Uansett, alt i alt er Ya Bank en av verste bank jeg har vært bort i. Kommer til å kvitte meg med lånet hos de ila noen få dager, nå har jeg hatt nok!
Fungerte helt greit en stund, men nå er det umulig å betale noe som helst på nettbank. Hver gang jeg godkjenner med BankID eller BankID på mobil går det rett tilbake til godkjenningssiden. Har nå godkjent samme betaling 10 ganger uten at det er betalt. Dette har pågått i flere uker.