Novus Systems opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har flyttet fra hus til blokkleilighet, men Novus nekter å la meg si opp den forbruksgjelda på alarmsystemet de lurte meg inn i. De påstår det er 2 ukers angrefrist, men jeg flyttet etter flere mnd. Dette er rent lureri. Ikke gå i fella. Styr unna.
Hei Nina, Det du beskriver reflekterer i grunnen vår eie-modell, hvor du har utført et produktkjøp med betalingsalternativet "rentefri nedbetalingsavtale" via vår bankpartner. Man kan dessverre ikke si opp en kjøpsavtale i Norge etter at angrefristen har utløpt. Angrefrist på 14 dager etter at produktet er mottatt, er også et standardisert norsk kjøpsvilkår. Dersom du mener å ha mottatt misvisende informasjon rundt kjøpsavtalen fra våre kundebehandlere, ønsker vi selvsagt å undersøke og ordne opp i saken med en gang. Vi oppfordrer deg i så fall til å kontakte vår kundeservice på [email protected] eller 69 31 00 10 for videre behandling. Håper dette oppklares! Mvh Novus
Har fått nylig systemet, har hørt naboen og er fornøyd sa naboen
Rock on indeed, Henrik! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Novus
Ikke kjøp noe av dørselgere! Undersøk grundig først om dette faktisk er det rette for deg. Først må du betale både til Novus og til ditt nåværende alarmselskap i oppsigelsestiden (3 mndr), deretter koster det 600 kroner i måneden i 5 år i TILLEGG til den lavere prisen for tilknytning til sentral. Så man skal ha endel penger de første åra. For pensjonister er ofte dette ikke det beste. Dessuten vanskeligere å betjene panelet enn andre på markedet, synes flere. Uønskede alarmer om natten osv. Reagerer veldig på salgsmetoden med å oppsøke folk på døra og prate dem rundt også. For en av våre ble regnestykket umulig å få til i pensjonisttilværelsen, og nå benyttes angreretten slik at Novus pent må komme tilbake og montere det ned igjen.
Hei Heidi, og takk for tilbakemeldingen. Det er trist for oss å høre at du ikke er fornøyd med overgangen til oss og har valgt å benytte deg av angreretten. Dette respekterer vi selvfølgelig. Vi håper allikevel å kunne oppklare litt rundt det du beskriver her. 1. Alle kunder som tidligere har hatt leiealarm, får kompensert for tre måneders oppsigelsestid fra konkurrent eller et beløp på 2000 NOK ved å bli kunde hos Novus. 2. I Novus eier kunden boligalarmen selv, med mulighet for nedbetaling av utstyret i opptil fem år. For tidligere leiekunder kan dette kjøpet oppleves som en høyere kostnad i starten, fordi kunden investerer i utstyret som eiendeler i stedet for å betale på ubegrensede leiekostnader. Når utstyret fra Novus er ferdig nedbetalt, betaler kunden kun for et valgfritt tjenesteabonnement. 3. Alle Novus-kunder blir nøye opplært av installatør for å påse at sikkerhetssystemet er klargjort for enkel betjening via mobilapplikasjon og/eller ulike betjeningsenheter. Dette er en viktig rutine, ettersom boligalarm fra Novus ofte blir skreddersydd for hver enkelt kunde. - Dersom du mener å ha mottatt misvisende informasjon fra oss, ønsker vi selvsagt å undersøke og ordne opp i saken fortløpende. Vi ber deg i så fall vennligst om å kontakte vår kundeservice på [email protected] eller 69 31 00 10 fortløpende. Takk på forhånd. Mvh Novus
Veldig dyrt iforhold til alle andre, helt sikkert bra med tjenestene er i utgangspunktet det samme. Har du masse penger til overs så kjøper du dette.
Hei og takk for din tilbakemelding. Novus sin prisfilosofi er høy inngangspris og lav månedspris. Gjennomsnittskunden har sin boligalarm installert mellom 10-15 år og når vi regner ut mattestykket mot andre aktører kan vi trygt si at våre priser er langt under gjennomsnittet. Spesielt når vi måles mot aktører som leverer tilsvarende trygghetsstandard som oss. Novus konseptet - Vi bryter mot det tradisjonelle leiemarkedet ved at kunden eier utstyret. Vi setter altså en takhøyde på kjøpsprisen for kunden og gir kunden retten til å bestemme. Straks utstyret er nedbetalt frafaller varekostnaden og kunden sitter kun igjen med en rimelig tjenestekostnad. Våre kunder sparer ofte ti-talls tusen kroner på sikt ved å benytte seg av våre løsninger fordi kunden beholder sine tjenester og sitter igjen som eier av en løsning som etter vår mening er «verdens beste alarmsystem». Kontakt oss gjerne på 69 31 00 10 så gir vi deg en mer detaljer forklaring om ønskelig :) Mvh Novus
Byttet akkurat til novus fra sektor alarm, da jeg ble fortalt hvor mye penger jeg sparte på å eie systemet langsiktig. Jeg forsto da at de tidligere røykvarslerene jeg hadde var ubrukelige mot gass, og at jeg betalte over 100 tusen kroner på å leie alarmen til sektor alarm. Meget fornøyd med bytte til å eie noe bedre til en lavere pris
Hei Endre, kjekt å høre du er fornøyd med overgangen til oss! Tusen takk for tilbakemeldingen. Mvh Novus
Hyggelig selger og hyggelig montør. Har hatt Novus i 2 år nå og veldig fornøyd. Det jeg savnet var at Yale dørlås kunne snakke/ kobles sammen med alarmen. Men nå har de fått det, så nå skal jeg kjøpe access modul til låsen slik at Yale kan kobles opp med alarmanlegg.
Hei Karin, tusen takk for tilbakemeldingen etter 2 års erfaring med oss. Det setter vi veldig pris på! Kjekt å høre du fortsatt er fornøyd også! Ønsker deg en videre fin dag. Mvh Novus
Flink selger fikk lokket oss over til Novus og effektiv montør som gjorde jobben sin bra. Etter en liten stund måtte røykvarsler på soverom byttes. Senere har vi hatt flere falske alarmer fra røykvarsler i inngangspartiet. Forklaringen vi har fått er forskjellige. En sier at systemet tester seg selv. Hvorfor må det gjøres om natten og uten beskjed på forhånd? En annen sier at det må støvsuges rundt varsler regelmessig ??? Ikke fornøyd og anbefaler pr idag ikke dette til andre. Vi angrer.
Hei Jan og takk for ærlig tilbakemelding. Dette virket absolutt frustrerende som du beskriver. Vi har sjeldent problemer med løpende falske alarmer hos kunder som ikke har latt seg løse. Kan du vennligst gi oss en ny sjangs til å løse utfordringen ved å sende en beskrivende e-post til [email protected]? Vi undersøker da saken fortløpende. Tusen takk på forhånd! Mvh Novus