Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
500/500 er i praksis 150/160. Til tross for relevant råd fra Kundeservice får man ikke bedre hastighet. Til slutt får man inntrykk av det er såå mange forutsetninger som skal fungere på eget utstyr, at det er eget utstyr det er noe galt med. Og hvis en tekniker fra dem skal komme å måle hastigheten med spesialutstyr (hvorfor trenger dem det?), må det påregnes å betale for dette selv, dersom feilen ikke ligger hos Altibox. Burde ikke Altibox levert dokumentasjon på at de leverer det man betaler for først???
Du får langt fra hva du betaler for. Til og med kablet tv lagger på ett 500/500 abn. Hos kunde service får du bare arrogante jyplinger med standard svar om hva du som kunde forplikter deg til å overholde. Ligg unna og spar deg for masse bryderi!!
Først og fremst vil jeg si at oppfølgingen fra kunderådgiverne deres når man tar kontakt som eksisterende kunde som trenger hjelp når det oppstår feil/problemer i all hovedsak er god. Det er ikke det dette handler om. Det dette handler om er at de på det groveste misbruker sin posisjon som det som i praksis er å inneha monopol på bredbånd flere steder i landet. Som andre her tidligere har beskrevet: De hever stadig prisen og rettferdiggjør dette med å heve minstehastigheten det er mulig å bestille. Minstehastigheten er nå langt over det en vanlig familie egentlig har bruk for. Vi skal nå flytte inn i nytt hus der det akkurat er lagt fiber og de gjør alt de kan for å pushe en dyrere internett og TV-pakke til tross for at vi sier vi kun har bruk for internett. "Kunderådgiveren" (les: Selgeren) ljuger til og med og forsøker å lure meg til å tro at internett og TV blir billigere enn bare internett. De "truer" også med at etableringsgebyr på internett og TV koster 1990,-, mens etableringsgebyr på bare internett "kan hende" blir kostende 3990,-. Det er helt utrolig at det er lov å holde på slik som Viken fiber gjør. Konkurransetilsynet og Forbrukertilsynet bør i aller høyeste grad ta en titt på praksisen til Viken fiber.
Jeg syntes å betale noe dyrt for 150-150 linje, da jeg kuttet ut kanalpakken når tv2 ikke lengre var tilgjengelig.
Mye sitt, dyrt og skyhøye åpningsgebyr pluss meget varierende høflighet på kundeveiledere
Svært rotete menyoppsett.altfor mye info å rot på skjermen samtidig.veldig tungvint å klikke frem og tilbake.har gitt opp.totalt ubrukelig.savner enkelt systematisk oppsett.
jeg har hat Altibox tv og internett i 10 år, nå drog jeg ut stikkontakten på dekoder for med problemer i 10 år og når TV 2 røyk så røyk og dekoderen. Nå er det dukket opp et nytt problem og det er trådløst internett. Jeg betaler for 500-500 men på trådløst får jeg opp 60-30 og når jeg vandrer 5 meter og ut på terassen så detter alt ut. De er arrogante som faen og sier at slik er det på trådløst. Dette kan ikke stemme at man mister 450 mb i hastighet begge veier på trådløst !
Fra første dag har vi hatt problem med faktura med feil adresse, skulle tro det var enkelt å løse... Men nei,... er så lei nå at vi vil bytte leverandør kun pga dette...
Ustabilt nett. Tv fungerer ikke trådløst som lovet. Tv 2 er borte. Tross 2 annbefalte forsterkere til nettet, hjelper det ikke. Altibox ringer aldri tilbake når du forteller om problemer.
Har abonnement på fiber 150/150Mbt/s, men det er bare ren løgn. Hastigheten er gjevn på 77/78 hver gang jeg tar målingen. Den var aldri høyre enn det. Prisen har steg nesten dobbelt, siden jeg har byttet til Altibox, da var prisen på kr. 459. Men det er ingen andre bemerkelige forandringer på levering av tjenesten enn det som står i regningen. Man betaler bare for tall. ikke for tjenesten.
Lokket med lav pris når Telenor skrudde av kobbernettet. Har nå etter gjentatte prisstigninger en internettutgift på det dobbelte av hva vi hadde med Telefon, som leverte omtrent samme hastighet på det tidspunktet. Minste pakke er nå 4 ganger mer enn vi har behov for...
Helt håpløst nett! Det faller ut i ett sett. Nå sist fikk jeg ikke sett innspurten i CL-finalen mellom L.pool og Real M.!!
Minste pakke ble plutselig 10X av hva den var og prisen gikk opp. Dårlig eller altfor dyr tv pakke, og ikke tv2. Får ikke brukt mine egne abbonoment på div strømme tjenester, må tegne bla HBO og/eller Prime igjennom Altibox. Bra med endel gratis strømming da!
Ikke fornøyd. Det er både dyrt og tregt ofte, tross mellom- rask hastighet. Håper kan bytte til billigere selskap snart. Det er blitt dyrere fra en liten stund siden også!🤔🤨
Har flere ganger klaget på dårlig nett og fått da bare til svar at de ikke kan garantere for det trådløse nettverket pga forstyrrelser rundt. Ingen som sa det når de skulle ha oss inn som kunde. Tekniker kom hjem da vi hadde vært uten nett hjemme ca et døgn, krevde kompensasjon da jeg måtte betale for ekstra mobildata, noe jeg mener altibox bør dekke, fikk bare frekke svar tilbake.
Styr unn av! Er så dårlig og ustabil! Å veldig dyrt! Men får dessverre ikke bytta!