Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Altibox leverer knall service, aldri noe tull, rask med å fikse opp vis det skal være noe. Aldri hatt noe tull her. vært kunde i flere år og ikke noe store planer om å bytte selskap 1000/1000 linja leverer bra og tv pakken er kjempe bra , tipp topp vurderer du er seriøs leverandør av fiber til ditt hjem ringe Altibox da vel
Har hatt 200/200 nett i flere år. Nå er jeg nødt til å velge enten 100 eller 500. Hvorfor kan jeg ikke velge hastighet på mitt eget nett?
Helt elendig kundeservice. Lite behjelpelig og mener vi trenger «datahjelp» fra noen mer kyndige. Jeg jobber da som IT ingeniør og er mer en nok datakyndig til å vite at der er feil på hjemmedentral eller fiber. Likevel nekter altibox for feil på deres utstyr.
selve tjenesten er bra og leverer bra men for den prisen jeg betaler skulle ha fått bedre service , kunde behandlere på chat eller telefon de klarer ikke å hjelpe med noe fordi de kan ikke bestemme og alt skal betales , veldig forskjell behandling noen kunder får 3 måneder gratis hvis de binder i ett år men en eksisterende kunde må betale for den nye dekoderen 1500 kr .
Hatt Altibox i 2 år nå, ikke hatt 1 kræsj eller ustabilitet Er kjempefornøyd
Helt knall fiber. Trengte litt hjelp av kundeservice i begynnelsen da jeg flytta hit for å få sentralen opp å gå, og de var veldig hyggelige og behjelpelige. Stabil hastighet, meget sjelden og kortvarig nedetid. Prisen er stiv, men verdt det. Savner derfor mulighet for å velge lavere hastighet på fiber, som er 150/150, så betaler sånn sett for mer fart enn jeg trenger.
Leier der det er Altibox inkludert i leia, funket find i noen måneder. Det skal være 500/500 men fikk først rundt 400+/400+ på kabel og 250+ på wifi men sånn plutselig en dag så syns jeg det gikk ikke like fort å laste ned, mellom 80-90 opp og ned. Huseieren ringer og ringer, alt er bra får han høre... og fikk høre om utstyret er eldre enn 5år så kan det være noe, og han sa det er jo det men ikke noe mer, han ringer igjen, får samme svar, alt ser bra ut. helt elendig at de ikke sender ut nytt utstyr når man sier at etter 5år så kan det være noe og her sitter vi med 80/80 når man betaler for 500/500... så jævlig trist
Rett og slett beste internett leverandøren, best backbone i nettet. Leverer linja de skal, sjeldent nedetid. Veldig gode priser dersom man har tilknytning via borettslag el tilsvarende. Pris ser jeg er noe høy dersom man ikke har noe spesiell avtale men desidert beste nettleverandøren, må nesten over på bedriftslinjer og mørkfiber dersom man skal ha noe bedre. Hilsen fibermontør
Er du en av dem med en smule interesse for teknologi, og er fullstendig klar over at wifi kan være ustabilt når hjemmesentralen er plassert i kjelleren, inni et atomsikkert sikringsskap, så er dette selskapet noe for deg. Flere her inne klager på Wifi, men dessverre har de ikke noen andre å skylde på enn seg selv. Gjør litt research, les litt om Wifi, forstå at det nytter ikke at hele blokka er på samme Wifi kanal, og du forventer at stabiliteten skal være på topp! Jeg betaler for oppkobling til Internett, og utfall har ikke eksistert på 7 år utenom planlagt vedlikehold som alltid skjer på natta. Kjører uten hjemmesentral, egen router og wifi access punkt rundt i huset. Kabel til det som kan kables for best stabilitet, for Wifi er aldri en garanti for stabilitet. Skjer det noe med fiberen din inn til boligen er feilretting 1 virkedag etterpå, som ingen av verken Telia eller Telenor har. 24/7 kundeservice har de også som er nyttig for de som behøver dette.
Etter nesten 10 år som kunde har det bare ved et tilfelle vært en uheldig gravemaskinfører som kuttet linjen til noen titalls-tusen abonnenter i 2 dager. Utover det har det vær stabilt og tidvis høyere hastighet enn oppgitt. Har rett og slett aldri trengt å tenke på kapasiteten på linjen. Uproblematisk med 4 pågående videokonferanse-strømmer samtidig, i tillegg til streaming på barnerommene. Gratis bytte av modem ble uoppfordret utført av installatør for å imøtekomme teknisk utvikling, selvsagt med god varsling i forkant. Helt ukomplisert og brukervennlig fiberlinje rett og slett.
Lite løsningsorienterte / kundevennlige. får ikke den farten du betaler for.
Håpløst at de har flyttet instillinger på ruter til mine sider. Masse funksjonalitet er forsvunnet, og blant annet mulighet til foreldrekontroll via Iopsis grensesnittet. Nettet er tidvis ustabilt og prisene stive også.
Betaler for 100-100 de leverer 50-50 (har målt m kabel i ruter) Hadde 30-30 som var mer en nok for meg. Men denne pakken leverer de ikke lenger,? De tror vist jeg kan lese avisen mye fortere om jeg betaler dobbel pris Når de har monopol på en tjeneste trenger de ikke spørre kunden om hvilket behov de har de har full kontroll og gjør akkurat som de vil med priser og hastigheter
I fjor høst ble jeg abonnent hos Eidsiva Bredbånd, de sa ingenting om at jeg bandt meg for 1år. WiFi har fungert noenlunde bra, og ingen problemer med å betale faktura. Så slo de seg sammen (?) med Altibox i Mai/Juni iår, og da begynte de å rote med fakturaene. Jeg har betalt både for Juni og Juli, men det "kan de ikke se"! De har fått en kopi av kvittering fra min bank, men da fant de på en unnskyldning om at det kanskje er banken som har gjort noe galt? 🤔 Det er det ikke, da jeg betalte andre fakturaer samtidig, og der er alt i orden. Alt rotet starta da de slo seg sammen med altibox, så kanskje det er der "skoen trykker", men det har jeg ikke fått noe svar på ennå, da den eneste behandleren er på ferie. Jeg håper på en god løsning mht dette, og at Eidsiva Bredbånd / altibox kan begynne å ta deres kunder på alvor!
Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.
Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.