Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Altibox Bredbånd
2.6
435 verifiserte omtaler

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
435 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#57
Forferdelig
Altibox Bredbånd er rangert
#57 av 67 fiberleverandørerer
26%
Dårlig
26% anbefaler Altibox Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 435 omtaler om Altibox Bredbånd

FILTRER OMTALER
67
32
56
86
194
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Super fornøy

Omtale av  Morten

Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.

Ustabilt og dyrt.

Omtale av  Kalle

Altibox er ustabilt og dyrt.Tv løsningen er dårlig med lite utvalg av kanaler. Hadde valgt noe annet hvis jeg hadde hatt anledning til det....

Leverer ikke avtalt hastighet

Omtale av  Frode S. A

Etter å hatt 1000/1000 linje nå i snart ett år så har jeg ikke hatt hastigheter på mer enn 80-85% av dette selv om jeg har betalt full pris. Har tatt måling av nettet flere ganger etter instruksjoner fra de i Altibox. Fikk aksept på at jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha og at de skulle sette opp en teknikker for å se på det. Hva skjer så? Jo, ingen ting! Jeg purrer opp og får til svar om at de har forsøkt å kontakte meg men at jeg ikke har svart på telefonen. Min telefonlogg viser ingen oppringninger. De sier så at jeg kan gjøre en ny måling å sende inn dette på nytt fordi de har slettet all historikk siden jeg ikke svarte, og foresten så vil de belaste meg per påbegynte time dersom de ikke finner noen feil på sin linje. Nå er jeg så oppgitt at jeg har gått tilbake til 500/500 linje. Siden jeg hadde så dårlig opplevelse med dem så skulle jeg få en måned gratis nett. Jeg spurte da hva bakdelen med dette var og da fikk jeg til svar at jeg måtte si ja til ett års binding! Jeg har ikke ord for maken til dårlig kundebehandling.

Elendig!!

Omtale av  Pål

Ustabilt. Må bruke nettverkskabel til to pc’ er på hjemmekontor, Trådløst funker særdeles dårlig.

Skuffende

Omtale av  Gus

Altibox har gode selgere, det skal de ha, det ble lovet mye bedre wifi enn vi allerede hadde, men allerede installatørene påpekte at wifi ikke nødvendigvis ville bli bedre. De hadde rett, det var dårligere enn Telenor. Etter en stund klaget vi og ble rådet til å kjøpe wifi pluss og plassere ut ekstra ruter for besre dekning, det hjalp noe men det er fremdeles dårligere og mer ustabilt wifi enn med Telenor, selv rett ved siden av ruter til tider. Kundeservice er mer et salgsteam virker det som. Vi har ikke nedgravd fiber.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

De har monopol og er fullstendig klare over det.

Omtale av  Henrik

Har fibernett fra altibox. Har fått halvert fiberhastighet helt ut av det blå. Møter en fullstendig ansvarsfraskrivelse når jeg kontakter kundeservice. Feilen må visst ligge hos meg på tross av at alt utstyr er levert fra altibox og jeg ikke har gjort noen endringer. Ikke så mye jeg får gjort med det da jeg både har bindingstid og de er eneste tilbyder av fiber i området. Vi må få avskaffet monopolet på fibernettet på samme måte som det ble gjort med strømnettet! Venter bare på at bindingstiden skal utløpe så jeg kan kjøpe mobilt bredbånd slik jeg hadde før. 4g er mer raskere, mer stabilt og billigere enn altibox sin fiber..

Leverer det de skal, til en pris

Omtale av  Eirik

OK, så er ikke prisen veldig lav. Kunne tenkt meg at prisen lå rundt 1 kr per Mbps for alle abonnementer. • Vi får den hastigheten vi betaler for, gjerne litt mer, hele tiden • IPv6 er tilgjengelig uten tillegg i prisen, og fungerer utmerket • Det har vært et par nedetider det siste året, men tjenesten oppleves ellers som dønn stabil og til å stole på • Med høy stabilitet har vi nesten aldri trengt å kontakte kundeservice HETT TIPS (gjelder alle Internett-leverandører): Unngå å bruke leverandørens hjemmesentral til å dele ut trådløst nett. De billige boksene går varme og blir ustabile. Kjøp heller en egen basestasjon (eller mesh-oppsett med flere stasjoner), så får du helt stabil WiFi. Dette har blitt en super hjemmekontorløsning som gjør det lett å jobbe hjemme.

Dårlig nett og ikke minst dårlig og rotete kundebehandling

Omtale av  Jørgen

Har rett og slett en dårlig opplevelse fra ende til annen. De er frekke når du er i kontakt med dem, og lite kan de faktisk hjelpe deg med. Styr unna.

Altibox var bra

Omtale av  Bror

Etter oppkjøp tror jeg forretningsidén til gml GET er kommet inn utilsiktet. Stadige oppgraderinger av pakker som øker prisen. Innføring av bindingstid eller betal dyrt for å slippe. Vært kunde i 8 år. Lenger å lenger ventetid på kundeservice. Bildene på tv fryser, timeglass snurrer hvis man vil se serier. (Streamer fra tlf istedet) har bra fart på internettet og det er sjelden nede. Det er bra men det betales for i dyre dommer. Ønsker fiber pga hjemmekontor og er •tvunget» til å fortsette. Utrolig å være med på denne turen nedover. Altibox var et fantastisk selskap med meget bra kundeservice, gode priser og en vi er til for deg kultur. Blir spennende å se hvor langt ned det går •og hvor dyrt det blir». Det stopper seg selv på et tidspunkt. Nå «må» man kanskje ikke ha fiber lenger. Er nysgjerrig på Telenor sin løsning.

Ustabilt nett

Omtale av  Andreas

Har nå i hele februar mistet nett med jevne mellomrom. opptil 10 ganger per dag. Helt umulig og spille online. Søple selskap som ikke lar meg sjekke driftstatus for område

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ta tak!

Omtale av  Cato

Når en får så mye negativ tilbakemelding bør det ringe en bjelle hos de ansvarlige i dette selskapet. Har selv ingen annen mulighet for andre tilbydere, og det sier sitt at jeg nå snart har ventet 3 mnd. for en oppgradering av bredbånshastigheten vår..... Stabilitetsmessig er det veldig bra, har ikke opplevd noe nedetid. Skjerpings!

Utnytter monopolstilling, levere ikke hastighet man blir lovet og tilbyr pakker med uønsket innhold

Omtale av  Knut

Overpriset, dårlig. Klassisk kabelleveradør som utnytter monopolstilling til å presse kundene til å kjøpe uønsket innhold til en altfor høy pris.

Si opp! Prisøkning på prisøkning.

Omtale av  Bjørn

Altibox startet med å tilby fibernett til under 500kr nå blir prisen skrudd opp igjen for tredje gang og vi ender opp med det billigste abonnement til en pris av.... 719 kroner. Nå har det gått for langt, og jeg har sagt opp mitt fiber abonnement. Vi har jo selvfølgelig ingen andre som vi kan bytte til så nå blir det deling av nett fra mobilen fremmover. Jeg syntes at det er helt villt at prisene på fiber er dyrere en de fleste mobilbredbåndene på markedet og nå som vi har selskaper som tilbyr 3mb grense etter at du har brukt 150gb (eller 5gb om dagen) for 500kr så er det på tide å bytte.

Får ikke det vi ble lovet

Omtale av  Ragnhild A

Vi hadde Altibox for noen år siden, men byttet til canal digital pga for ustabilt internett. vi ble nå kontaktet av selger fra Altibox som sier alt er nå fikset og oppdatert, så vi tenkte at nå kan vi gå over til fiber igjen. 1 februar startet vi, og har ikke fått sett tv siden da... det spraker, blinker og lyden blir borte. Internettet er bra til tider, men upålitelig. plutselig er nettet så variabelt at vi får ikke brukt det. Pratet med kundeservice i flere dager, ny person hver gang og nye råd blir gitt hver gang, helt ubrukelig.... de har helt klart standard fraser de kommer med. de sier alt ser bra ut og vi må restarte og sjekke kabler!!!! jo da...hvor mange ganger må en restarte da? hvor mange kabler må vi kjøpe? Vi vil bare få dette i orden og få det vi betaler for. Skulle ønske de kunne gitt mer oppfølging når vi har et problem som gjør at vi ikke får brukt produktet vi betaler for.

Mye rot og vanskelig å klage

Omtale av  Jørn T

Installering var problematisk. Når det var løst etter noen å ha tatt noenfridager hjemme, fungerte ikke båndhastigheten. Vi ble nektet servicemann, men fikk dette etter ca 1-2 års klaging med trussel om å bytte leverandør på tross av video opptak av skurr på TV signaler etc. Servicemann oppdaget feilen. Altibox-Viken Fiber frasa seg "ansvar for feilen" på tross av installasjo- booking via Altibox-Viken Fiber. Vi hadde betalte dobbelt og anslår tapet være ca 7000kr. Ingen unnskyldning, ingen erstatning. Kun beskjed om at klagen avvises. Vurderer selvsagt bytte leverandør. Mange forbedringspunkter her som altibox gjerne kunne tatt innover seg

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Du har ingen andre alternativer så de skrur opp prisene om og om igjen

Omtale av  Kyrre

De er absolutt dyrest og pusher hastigheter du rett og slett ikke trenger. Hele tiden rettferdiggjør de prisøkningen med å fjerne laveste pristrinn/hastighet og si man får mer for pengene.

Altibox Bredbånd

Har tilegnet profilen
Altibox Bredbånd deltar på Bytt.no

Altibox Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Altibox Bredbånd besvarer ikke omtaler

Altibox Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Altibox Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Altibox Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR