Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
GlobalConnect
2.6
377 verifiserte omtaler

GlobalConnect omtaler og erfaringer

Positiv trend

GlobalConnect opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
377 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#56
Forferdelig
GlobalConnect er rangert
#56 av 67 fiberleverandørerer
26%
Dårlig
26% anbefaler GlobalConnect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 377 omtaler om GlobalConnect

FILTRER OMTALER
62
32
32
41
210
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med GlobalConnect?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

For dyrt

Omtale av  Ann K. S. O

Det blir for dyrt , da du må betale for RiksTV i tillegg

Svar fra GlobalConnect
05.07.2024 09:00

Hei Ann, Takk for tilbakemeldingen. Dersom du er misfornøyd med prisen kan vår abonnementsavdeling gjerne tilby en bedre pris for deg. Rikstv kommer som en egen faktura ettersom vi kun fakturerer for internett. Med vennlig hilsen Isabel | GlobalConnect

Connectivity issues for a long time

Omtale av  Vitaly

They have been fixing the connectivity issues for longer than 5 days in a row (I'm not sure when I get the internet back. ). This can happen only if they have really major issues with the network equipment or simply not working on it at all. At the same time, there are no regular updates, and I suspect will be no compensation etc. It was much better before with Lynet. After the acquisition, they significantly raised the prices and made service much worse. If you have a choice, don't use this provider. Unfortunately, the Norwegian market is rather poor, and that's the reason why we have this level of service.

Svar fra GlobalConnect
02.07.2024 11:49

Hi! We apologize for the ongoing connectivity issues you have experienced over the past five days. We understand how frustrating this must be, especially with the uncertainty around when your internet connection will be restored. Unfortunately, I don't have specific insights into your case at the moment. However, if you contact us directly, our team will be ready to assist you promptly. We appreciate your patience and understanding during this challenging period. Thank you for taking the time to share your experience with us. Sincerly Petter | Globalconnect

Hverken eller.

Omtale av  Edward J

Hverken fornøyd eller misfornøyd. Bindingstid med 4-500,- pr.mnd ok. Men etter 12 mnd. 908,-. Går ikke Ann å fryse abonnement, det er dårlig da det eren sommer hytte som brukes 6 mnd. i året.

Svar fra GlobalConnect
02.07.2024 13:07

Hei! Takk for tilbakemeldingen, dette er noe som vi tar med oss videre og vil se på om dette ikke kan bli en mulighet til fremover. Vennlig Hilsen Petter | Globalconnect.

GlobalConnect leverer ikke

Omtale av  Kristian

Nedfall av linje kl. 2130 og ingen beskjed om hvorfor verken på nett, sms eller Mail. Kundeservice stengt selvsagt. Morgenen etter, fortsatt ikke nett og fortsatt ingen beskjed. Ved kontakt hos kundeservice møter man riktignok hyggelige medarbeidere, men som åpenbart ikke kan si noe som helst. Skal «ta det videre» men vet ikke noe om hvorfor, hvor lenge eller hvordan. De kan heller ikke si noe om leverandøren som skal fikse problemet for det er hemmelig (OneCo eller Entel). 3 ganger har jeg purret og like dårlig service/info hver gang. Til 900kr mnd forventer jeg adskillig mer. Bytter nå.

Svar fra GlobalConnect
28.06.2024 15:27

Hei Kristian. Veldig leit å høre at du sitter igjen med en dårlig oppfatning og erfaring med oss. Vi jobber stadig med og forbedre oss og takker for din tilbakemelding. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg med dette men hadde ikke muligheten til å finne deg i systemet basert på navnet her på bytt og ønsker derfor at du kontakter oss på globalconnect.no/kundeservice for videre oppfølging. Vennlig hilsen Helene | GlobalConnect

Alltid noe galt

Omtale av  Anders A

Har vært kunde i 4 år, og hver sommer så blir det problemer. Flere ganger i uken så mister jeg nettet, og må følge med på "fellesfeil"-område på nettsiden deres. Husker en gang for et par år siden hvor de sa internettet gikk fordi det ble for varmt på serverene, og de skulle fikse det. Tydeligvis har de ikke gjort det, fordi det skjer fortsatt. Nåværende problem har vart i 3 dager, og har da vært 3 dager uten internett. Forventet rettetid var i dag kl. 16:00, men nå er klokken 19:00 uten oppdatering. Hold deg langt unna..

Svar fra GlobalConnect
24.06.2024 18:41

Hei Anders, Vi beklager virkelig at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være, og vi ønsker å rette opp i dette så raskt som mulig. Jeg vil gjerne sjekke oppi den fellesfeilen, men finner ingen informasjon her koblet opp mot ditt abonnement. Gjerne kontakt oss når det passer for deg enten over telefon 33 99 01 00 via chat på globalconnect.no/kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. Med vennlig hilsen Isabel | GlobalConnect

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Verste av det verste

Omtale av  Morten K

De er jo så hjelpesløse at jeg lurer på om det er noe galt med de som jobber der. Hjelpes meg!

Svar fra GlobalConnect
21.06.2024 15:57

Hei Morten, Vi beklager virkelig at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være, og vi ønsker å rette opp i dette så raskt som mulig. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg, men jeg finner dessverre ikke noe informasjon her koblet opp i mot et abonnement hos oss. Gjerne kontakt oss når det passer for deg enten over telefon 33 99 01 00 via chat på globalconnect.no/kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Helene | GlobalConnect

Godt fornøyd.

Omtale av  Tb

Godt og stabilt nett. Super wifi. De er rikelige første året også.

Svar fra GlobalConnect
18.06.2024 21:21

Hei Tb, Tusen takk for den positive tilbakemeldingen, denne setter vi stor pris på. Om du ønsker ett nytt tilbud på pris etter kampanjen på ditt abonnement har gått ut, kan du kontakte oss direkte slik at vi kan komme med ett nytt tilbud til deg. Vi kan nås på globalconnect.no/kundeservice Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Styr unna så fremt det er mulig. Useriøs og uærlige

Omtale av  Frode L

Lover og lyger. Når problemer oppstår så kundeservice er de dårligste jeg noen gang har opplevd. Lange ventetider på svar på tlf og flere dager før de svarer på Mail. De har ikke teknikere å sende men forventer at kunden selv skal ta seg fri fra jobb eller sette av dager i tilfelle det skulle passe å svare telefon. Montørene deres kom uten om avtalt tid og monterte fiber på feil ende av huset. De etterlot seg skader på mur og innvendig fiber kabel ble satt opp av hooligans skeivt og hjemboks monterte de midt på veggen skeivt og med svære skruer. All søppel og rester etter trekkerør og montarsje slengte de etter seg inne og ute. Hvor jeg var nødt å rydde etter de når de var dratt. Var nødt å pusse opp veggen inne med sparkel å maling for å reparere skadene etter montør. De gravde ned trekkerør til nabo over min tomt uten tillatelse og de nekter å flytte kabel til naboens hans eiendom for å rydde opp. Rasshåll leverandør for å si det på nordnorsk.

Svar fra GlobalConnect
18.06.2024 08:14

Hei! Vi beklager virkelig at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være, og vi ønsker å rette opp i dette så raskt som mulig. Vedrørende din leveransesak og fibertilkobling, vil jeg først og fremst beklage for den opplevelsen du har hatt. Vi ønsker gjerne å komme i kontakt med deg for å løse denne situasjonen. Vennligst ta kontakt med oss via chat eller telefon, så vi kan se nærmere på hendelsen. Vennlig hilsen, Emil | GlobalConnect

Lang ventetid når problemer opstår.

Omtale av  Peter K

Det funket fint til å begynne med men da alt forsvant tok det flere dager før problemet ble løst.

Svar fra GlobalConnect
14.06.2024 15:11

Hei Petter, Beklager opplevelsen din med nedetiden her. Dessverre tar feilretningen noe tid grunnet tildelese av entrepenør som skal komme ut og løse feilen. Om du opplever noe problemer med tjenesten, gjerne kontakt oss slik at vi kan se på dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Styr unna

Omtale av  Anonym

Dårlig kobling, øker prisene betraktelig uten varsling årlig, og ekstremt uprofesjonelle kundebehandlere

Svar fra GlobalConnect
14.06.2024 08:23

Hei Beklager opplevelsen du har hatt i kontakt med oss. Med tanke på prisøkningen, så vil vi alltid kunne tilbyd alle våre kunder en kampanjeperiode på 12 måender dersom en ønsker ett tilbud på lavere pris. Dersom du ønsker tilbud på dette, så kan vi nås via disse kanalene globalconnect.no/kundeservice Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Masse skjulte kostnader når første året er over.

Omtale av  Bjørn B

Endret pris til nesten det dobbelte uten varsel. Nekter å selge lavhastighets pakkene som tilbys på deres nettside. Sier derfor opp i slutten av måneden og går tilbake til 4g fra Telenor.

Svar fra GlobalConnect
06.06.2024 20:44

Hei Bjørn Beklager at det er kommet økning på din avtale, her virker det som det er kampanjeperioden din som er gått ut. Når det gjelder prisgivning på avtalene som kan tilbys, er det kun vår abonnementsavdeling som har mulighet til å komme med tilbud på dette, og de kan varriere fra området til området Om du ønsker et tilbud på dette, kan vi nås angående dette via vår hjemmeside globalconnect.no/kundeservice Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Anbefales ikke

Omtale av  Per

De har ikke kontroll på sin fiber og kan desverre ikke regnes som en seriøs leverandør i markedet.

Svar fra GlobalConnect
04.06.2024 08:03

Hei Per Veldig leit å høre at du har denne opplevelsen med fiberløsningen. Jeg har dessverre ikke direkte innsikt i saken din, men gjerne kontakt oss direkte slik at vi sammen med deg kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Helene | GlobalConnect

Kostba, utilgjengelige og elendig service

Omtale av  Leif E

Selskapet har byttet navn flere ganger og heter nå Global Conect. De begynte å bruke en tredjepart til fakturering hvilket fordyrer tilbudet for oss i tillegg som det er meget forvirrende å få regninger fra andre enn den du er kunde hos. Så vi jakter på andre som kan tilby samme tjenester til lavere pris og uten eksterne blodsugere som gjør at det blir dyrere for oss.

Svar fra GlobalConnect
30.05.2024 19:23

Hei Leif Beklager opplevelsen som du har hatt her med tjenesten. Når det gjelder pris så kan vi alltid tilby kampanjer til våre eksisterende og nye kunder. Gjerne kontakt oss slik at vi kan få sett på dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Forferdelig dårlig!!🤮🤮

Omtale av  Vidar F

Hadde betalt, har kvittering! Fram til og med Juli! Plutselig forsvant nettet!! Da jeg kontaktet de!! Fikk jeg til svar!!! Du har sagt opp!!?? Hvorfor skulle jeg gjøre det?? Hadde betalt for Juli mnd!! Ganske utrolig!! Er 60 år!! Òg har ikke 1 inkasso!! Siste ord!! Er ikke sagt!!!🤮🤮 Dette er dessverre den hele og fulle sannheten!! Ordbruken er dessverre berettiget!! Kommer aldri til å anbefale dette besynderlige selskap!! Har vitner! Som kan bekrefte dette!! De hevder enda at jeg har sagt opp!!?? Ganske utrolig!! Jeg har forskudd betalt til og med Juli!! Nå er jeg offline!!?? Telia vet at byttet skulle vært i siste uken i Juli!! Bare tragisk og trist!!!

Svar fra GlobalConnect
30.05.2024 19:29

Hei Vidar Beklager din opplevelse med bestillingen her. Har dessverre ikke direkte innsikt i saken din, men gjerne konatkt oss direkte slik at vi sammen med deg kan finne en løsning på dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Ofte nedetid på fiber

Omtale av  Lasse Ø

Alt for mye nedetid i forhold til andre aktører. De er flinke til å sende ut driftsmeldinger men oppdateringen er bare at det er feil på nettet med en ny oppdatering om 2 timer. Oppdateringen er som regel den samme som forrige driftsmeldinger med nytt saksnummer. Dette er såpass problematisk at hjemmekontor ikke er en mulighet da også 5G dekningen der vi bor er meget dårlig. Styr unna dette selskapet om du har mulighet.

Svar fra GlobalConnect
28.05.2024 10:08

Hei Lasse Beklager opplevelsen med tanke på feilene som har kommet. Vi jobber aktivt med å oppdatere til nyeste informasjon når det er kommet inn. Dersom du trenger videre info så kan vi også kontaktes direkte Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ointresserade leverantörer

Omtale av  Markus

Jag skulle få fiber 1a december 2023. Det är nu 22a maj 2024 och jag har fortfarande ingen fiber. I tillägg må jag vara projektleder och ringa Globalconnect och deras underleverantör för att ting skal bli gjort. Man kan ju hoppas på att produkten är bra när de levererar. Men än så länge har det bara kostat mig tid och energi. Undvik.

Svar fra GlobalConnect
25.05.2024 13:33

Hei Markus, Dette høres ikke bra ut og vi må bekalge for opplevelsen du har hatt med oss! Det kan desverre være mye utfordringer når det komemr til leveranse av fiber og det er derfor leveransen kan i noen tilfeller bli noe forsinket, vi ønsker likevel å finne ut av årsaken her og hjelpe deg videre. Det er ikke mulig for oss å diskutere individuelle saker på offentlig forum grunnet personsvernsregler, ta gjerne kontakt med oss direkte så finner vi ut av dette! Mvh Mohammed | GlobalConnect

GlobalConnect

Har tilegnet profilen
GlobalConnect deltar på Bytt.no

GlobalConnect har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
GlobalConnect besvarer omtaler

GlobalConnect har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
GlobalConnect ønsker tilbakemeldinger

GlobalConnect benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR