Eidsiva Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har i en lang tid slitt veldig med Internett hos Eidsiva Bredbånd, opplever svært elendig hastighet. Jeg har 500 / 500 MB/s, og i følge Speedtest.net har jeg rundt 20-50mb/s. Dette har vart lenge. Hos Eidsiva får jeg alltid til svar om jeg bruker kabel eller ikke. Nei jeg bruker ikke kabel, men Internetten skal fortsatt ikke være så dårlig fordi. Ellers har jeg fått tilsendt flere rutere av leverandøren, men hastigheten er fortsatt dårlig. Sjelden gang kan nettet mitt vist rundt 300 mb/s, sjeldent syn.
Hver gang bruker jeg en halv dag for å komme i kontakt. Feilmelding på innlogging min side. Lang ventetid på kundetelefon. Dårlig telefonlinje med skurr. Dette er likt hver gang. Kundebehandler må ringe tilbake for å få tydelig tale. Akkurat i dag virker det som nettet er delvis nede. Hvis jeg til slutt kommer i kontakt, er kundebehandleren ok. Det nytter ikke at det kommer opp beklagelser over at det er mange som ringer og at oops, noe gikk galt...
Ikke hatt Eidsiva lenge men herregud før ett ustabilt nett. Har 150/150 fiber. Apple-TV 5m fra sentral. Så ikke mulig att legge skylden på avstand. Her er det 100% garantert kapasitets problemer under populære tider på uken og døgnet som er utfordringen før Eidsiva. Tur man har Telia 4G som alternativ. Leser at mange har samme erfaring som meg.
Jeg fikk montert fiber i sommer (2021) med det dyreste abonnementet til kr 1299,- pr/mnd. Siden dag en har nettet gått i bølger, samt at det kutter i 2-3 minutter, før signalene kommer tilbake. Vi har skiftet router en gang allerede, samme resultat. Kontaktet igjen Eidsiva der vi ble enige om å teste router ved å koble direkte i pc. Alt ser bra ut og resultatet er: "du har ekstremt raskt internett". Det stemmer sikkert at hastigheten er bra, men det hjelper lite når signalet faller ut og det går i bølger. Eidsiva mener at problemet er på mitt eget wifi nett, det stemmer ikke. For å være helt ærlig så tror jeg Eidsiva er klar over dette, men de evner ikke å løse problemet. Jeg har virkelig prøvd og har hatt internett siden tidlig 90 tallet, så noen forutsetninger for å uttale meg har jeg. Det ser ut som jeg nå må bytte tilbake til Telenor analog som jeg hadde tidligere, det var alltid stabilt. Eidsiva bør forholde seg til sannheten, så kanskje de ikke mister så mange kunder fremover. Monopoltiden på fiberkabel i mitt område er nå over, så da er det vel bare å gå over til Telenor 5G. Jeg er nok redd at Eidsiva fiber innen kort tid er på historiens skraphaug sammen med Kodak og Blockbuster. Jeg anbefaler derfor ingen dette produktet.
Skulle koble opp kabel TV, men dekoderen fungerte ikke. Satt en time på telefon før jeg fikk kontakt med en kundebehandler. Etter mye krangling sendte de ny dekoder, men da den ankom i dag, fulgte det ikke med fjernkontroll... Ventet en time til på telefon i dag, før jeg fikk kontakt med en kundebehandler, som brukte knapt 20 sekunder på å sette inn en bestilling til fjernkontrollen. Dårligere service har jeg knapt vært borti....
Jeg har prøvd i det vide og brede å komme i kontakt med Kundeservice etter at modemet ble byttet. Multimodemet skal settes i bridgemode og har fast IP-adresse, ikke noe av dette var på plass ved leveransen. Jeg prøver derfor å få dette ordnet, men det ser veeeeeldig dårlig ut! Kan du benytte en annen leverandør så gjør det!
Var unike på lovnader FØR avtalen ble signert. I ettertid er de NULL servise. Har aldri hatt så mye problemer som med Eidsiva som leverandør. Deres « monopol» utnytter kunder på det groveste, med skyhøye priser og elendig produkt. Jeg må bruke KABEL inne i et åpent rom for å få signaler 6 m fra routeren…… Eidsiva bare bortforklarer og er ikke villige til å ta noe ansvar. TV signaler hakker, hopper i program, kjører lyd på høy speed og detter ut. Kvalitet på fiber er dårligere en det billigste internett jeg har hatt noen gang ila 20 år.