Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter oppkjøpet til Telia i 2018 har jeg merket en markant forverring i både service og kvalitet levert av Get. For det første senket de hastigheten på bredbåndet mitt (samme avtale) enda pris forble den samme. Dette skjer kun for å prøve å få flere kunder over på nye og DYRERE abonemment. I løpet av mine snart fem år som kunde har jeg hatt svært få om noe som helst trøbbel med internettet, men etter overtakelsen av Telia har det vært mye rot og stadige nettverksproblemer. I tillegg er kundeserviceavdelingen blitt stadig dårligere. Hva som får Telia til å tro at dette er måten å holde på og eventuelt skaffe seg nye kunder på, må gudene vite.
Har vært borti problemer der Get AS har vært på eiendommen og gjort feil ved montering. Total ansvarsfraskrivelse. Har prøvd å få saken løst, men de tilbyr kun at de betaler en måned verdt med abonnement. Noe som ikke dekker skadene.
Det er svært sjelden kortere ventetid enn 20 minutter og ofte lengre. Lite empatiske kundekonsulenter som skylder på rutiner og systemer i steden for å høre på deg som kunde og løse problemet.
Avbrudd i lengre perioder uten mulighet for kontakt til service.
Internett fungerer men der stopper det. Dårlig kundeservice, avtaletilbud som går ut hele tiden. Papirfaktura på avtalegiro som nesten er umulig å bli kvitt og lite hjelp fra kundeservice her også. Lang ventetid på telefon. Get har et motto" Kunden har alltid feil og mulig vi kan ta betalt for litt ekstra" (Get bryr seg ikke når de har monopol i området)
De kom på døra etter vi hadde vært misfornøyd kunde for 2-3 pr siden. De tryglet oss om å bli kunde og at alt hadde blitt såååå mye bedre. Niks. Er nå i en tvist ang. avtalebrudd. Jeg har bedt de om å ALDRI kontakte meg igjen. De blir ALDRI bra på noe som helst.
Get har mange som jobber på kundeservice, men de kan som regel sjeldent hjelpe deg når du faktisk trenger det. De er dårlig på å dele informasjon og dårlig på å oppdatere. De har egentlig ingen gode egenskaper og hadde det ikke vært for at GET har monopol hadde jeg byttet med en gang.
Ekstremt treigt nett som detter ut hele tiden. Får ikke hva man betaler for. Elendig kundeservice som tar lang tid å komme gjennom, hvis man i det hele tatt kommer gjennom.
Get Internett har dessverre vært i mitt nettverk den siste måneden og holder ikke opp til noen av mine forventninger. Gaming funker ikke bra med dette, og ihvertfall hvis det er noen andre som streamer i tillegg.
Betaler for 500 Mbps nedlasting, får under 50, og GET prøver å si det skyldes utstyr, evt. feil hos meg. Jeg er koblet på med kabel. Det er GET sitt modem og router. WiFi er håpløst. Dette skyldes selvsagt at GET selger kapasitet GET ikke har.
Det er helt utrolig at et selskap i 2020 kan levere så laber kvalitet. Fiber fra Get? Det er ikke mange trådene i denne fibern, så tregt og ustblit dette er. Monopol situasjon da hele gaten er hooked up på dette skræpet! Teliaskam dette!
Fortsatte abonnementet som huseieren før meg hadde, gjaldt TV og bredbånd. Tok ikke lang tid før det kom SMS om at utstyr tilhørende wifi måtte returneres for å unngå fakturering for dette. Dette kom ut av det blå, for det utstyret jeg hadde i forbindelse med Internett var faktisk utstyr som var nødvendig for å ha nettilgang. Ingen opplysning om hvilket utstyr det gjaldt, om det var fra tidligere abonnent eller meg selv. Har nå en faktura fra Telia/Get fra Lindorff som gjelder akkurat dette, foreligger ingen avtale om noen ting som helst som skal leveres tilbake. Get sender fakturaer uten dokumentasjon via Lindorff, samtidig som all kommunikasjon med dem er håpløs. Har prøvd evigheter med telefon uten å komme igjennom, prøvd chat som bare forsvinner av seg selv, ingen e-post å kommunisere på! Get er via sin pengeinnkrever Lindorff helt håpløst, fatter ikke at det går an å drive i bransjen på denne måten. Så for min del aldri mer Get, og for all del styr unna, du får store problemer med dem!!
Vi har en leilighet på 60 kvadrat og trenger 3 (!!) forskjellige nettverk i leiligheten for at ting skal funke, og også da går det tregt! I tillegg ender vi opp med å miste internettet hele tiden, så dere burde jo faktisk tilby folk å dekke regningen på 4G og, for dette går ikke an!
Inngikk avtale med GET 13.januar, der de tilbød 2 mnd. gratis bredbånd og etter det 779,-/mnd. Men allerede tidlig februar kom den første regningen. Ifølge GET er årsaken forskuddsbetaling, slik at jeg da betaler for perioden mars. Så får jeg regning nå, 59,- mer enn avtalt beløp. Årsaken denne gangen er at jeg har opprettet autogiroavtale MED VARSLING, og denne varslingen må avmeldes via nettbanken min. Har slettet autogiroavtalen med GET, for tenker å opprette en ny. Og vet dere hva, der dukker det ikke opp noe form for alternativer for MED eller UTEN varsling. Føler GET ikke tar kundene sine seriøst og er avtalebrytere. Virker som de alltid finner på unnskyldninger for å skru opp prisene. Bytter leverandør med en gang en annen tilbyder dukker opp i mitt område. Slik de driver på med nå, anbefaler jeg ingen å bli kunde der. Skjerpings, GET!
Jeg er generelt fornøyd med tjenestene Get leverer, og de er veldig konkurransedyktig på pris så lenge det inngås kollektive avtaler. Kundeservice er dessverre preget av svært mye rot hvor de endrer faktura uten å klargjøre dette med meg, de sender meg krav på defekt utstyr de har bedt meg om å kaste, hvor jeg må klage til Forbrukernemnda. Ville brukt en annen leverandør om vi ikke hadde hatt en kollektiv avtale i sameiet.
Internettet går tregt i perioder og faller helt ut flere ganger daglig. Har fått nytt modem, uten at det hjalp. Har snakket med GET som da opplyser at jeg kan få kjøpt noen forsterkere som KAN hjelpe. Dette koster 990,- i etablering og 49,- pr mnd. Eventuelt kan de sende ut en som kan sjekke signalene hos oss. Dersom de da ikke finner noen problemer vil vi bli fakturert for dette besøket. Vi må altså betale en hel masse for å få produktet GET leverer til å fungere, muligens. Jeg er mildt sagt frustrert over kvaliteten på produktet og ansvarsfraskrivelsen hos GET.