Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Get leverer 300/300 Mbit/s via fiber. Jeg måler 310/310 Mbit/s og 7-8 ms latency. Etter en måned kan jeg ikke si noe særlig om stabilitet, men foreløpig har jeg 100% oppetid og 100% hastighet. Inteno-routeren EG400 som leveres med er super: Rask Broadcom ARM-prosessor. 256 MB Flash 512 MB RAM WiFi: 802.11ac, 4x4 802.11n, 2x2 Mulighet for felles SSID for 5G og 2,4G. Gid signalstyrke og dekning, men selvsagt ikke i klasse med mesh-nett. LAN: 4 x Gbit ethernet med mulighet for logal bridging av eget utstyr direkte til WAN Lokal admin av router. Leverer akkurat så bra som de påstår.
Hadde en bra ruter som fungerte fint, helt til studentbyen min skulle installere nye rutere, som var Get sine. Etter detta har det bare gått nedover med en forferdelig internettilkobling, der det er nesten å umulig å gjøre noe som krever litt høy internetthastighet. Vil ikke anbefale dette bredbåndet ettersom det undergår alle mulige forventninger et bredbånd skal ha.
Styr unna! Bestilte Get, de kunne ikke levere på 8 uker så jeg avbrøt bestillingen. En måned etter kommer det faktura på 4500,- for «bruddgebyr». Utrolig dårlig kundeservice.
Skjønner ikke hvorfor folk gir så dårlige ratingen her?! Helt topp kundeservice og helt topp Internett!
Tv/Internett forsvinner en søndagskveld klokken 01:00. Ingen å få tak i, ingen feilmelding, takket være en dumsnill kjærring, som tenker at dørselgere også har en jobb har jeg nå fått Norges værste abonnement, og i og med at det var søndag igår, er det akkurat 11 dager siden jeg undertegnet dette. Håper å krangle meg til 10 dagers fristen. Hadde Get for 13 år siden. Må bare si, de er like dårlige nå som da. Anbefaler absolutt ingen å gå for Get.
WiFi er nærmest ubrukelig, holder ikke mål👎 Har ringt kundeservice 100 ganger med samme problem. Går tilbake til Telenor når de kan gi mere hastighet. Aldri mere Get.
Altfor ofte at nettverket krasjer. Idag har bredbåndet vært dødt i over seks timer. Bytter leverandør...
Nettet har vært borte i 7 timer. Kun driftsmelding som sier at de jobber med saken.
Det tar en enighet å laste startskjerm eller bytte kanal. Til tross for 500/500 linje klarer jeg til tider knapt å laste en web side.
Lite positivt å si da de har rotet med masse regninger, nettet ramler inn og ut stadig vekk samt at mesh enhetene de leverer er ubrukelig og ufattelige ustabile. Selv om de har blitt restartet og etc. Anbefales ikke. Tilbake til Viken Fiber.
Tregt og ustabilt nett, dårlig kundeservice. Må fullføre 1.år binding så blir det fiber.
Har hatt totalt 15 måneder med internet problemer med GET. I 2 forskjellige bostander. Kundeservicen er en helt separert avdeling fra hva du bestiller, med kun simple og enkle protokoller som å si at alt ser bra ut, når du tydelig ser at nettet er dårlig. De tilbyr ingen nettverksrelatert hjelp, og du blir alltid avvist av dem med mindre du har lært deg opp til å kunne mer enn dem. Jeg tør ikke tenke på hva som skjer hvis man bestiller en teknikker for en stor sum fra dem. De selger/låner som regel med utstyr som ikke har kapasitet til å gjennomføre den evnen nettet skal ha. Avhenger du av Real-Time oppdateringer, som i spill eller annen aktivitet som krever stabile oppdateringer, så er det ingenting du kan få fra GET som vil fungere, ettersom dette heller aldri blir tilbudt. De vil prakke på deg høyere hastighet for mer penger etter som kundeservice driver også varmt/mersalg. Skal du bare se på Netflix og absolutt ingenting annet kan du være heldig, og få ting til å fungere akkurat bra nok. Jeg tør ikke engang tenke på hvor mange tusen forbrukere som blir svindlet av GET uten å kunne gjøre noe med det, evt inntil bindingsperioden er over.
Har ingen sted å henvende seg når internett blir borte på kveld/helg. Aldri hatt lignende problemer med canal digital. Vurdere å bytte til noen andre. Veldig lei nå.
Har get boks 2. Dårlig Wi-Fi dekning og fjernkontrollen responderer så og si ikke, samtidig som at den er lite brukervennlig. Alt går veldig s a k t e... Er du i kontakt med get over telefon, lover de deg både det ene og det andre, men lite av det som loves stemmer. Kunderådgiver gir ikke beskjed om ekstra fakturering, går rett over avtalegiro uten at du som kunde informeres.
Dessverre har alle borettslag jeg har bodd i valgt Get som deres operatør. Nettet er elendig. Da jeg endelig flyttet et sted jeg slapp å være Getkunde ufrivillig, krevde Get at jeg returnerte ruteren. At jeg hadde kjøpt den, brydde de seg ingenting om.
Planlegger å gå inn i borettslagets styre, og ta på meg jobben med å kaste Get på dør.