Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har nesten utelukkende dårlig erfaring med kundeservice hos Telia bredbånd.Noen kundebehandler e virker tilsynelatende hjelpsomme men resultatet blir nesten alltid det samme, ett mareritt.Det må alltid flere telefonsamtaler til for å få noe til å skje, og det kan gå over en uke til nettet blir reparert.De må ha store interne problemer i denne bedriften, de leverer ikke det jeg forventer og måtte til slutt si opp avtalen.To mnd oppsigelsestid sier de da og ingen refusjon for tapte dager.De klarer heller ikke å gi meg faktura i nettbanken min, slik at jeg får fakturagebyr i tillegg hver måned. Dette er bare litt av mine problemer, og marerittet er nok ikke slutt enda.(oppsigelsestid) De har også opprettet ett nytt kundenummer som trer i kraft etter oppsigelsestid en min nå er utløpt, dette blir vanskelig å komme ut av 😱😠
Nett og tv faller ut flere ganger per dag! Latterlig dårlig! Kommer til å bytte nå. Møkk lei hele Telia!
Har hatt telia 500 i 3 år nå. Hadde problemer én gang - da kom det montør dagen etter og skiftet til nyeste hjemmesentral. Ellers har det vært dønn stabilt. Kundeservice svarer hurtig på chat. TV-løsningen er også veldig bra, selv om vi kun bruker TV over WIFI (noe som i grunnen sier sitt om stabiliteten). Det eneste lille minuset er at man har ganske lite kontroll over ruteren, da den er «desentralisert».
Klarer ikke å levere stabilt nett. Jeg ville byttet øyeblikkelig hvis det ikke var for at borettslaget har tegnet kollektiv avtale.
Har deknings garanti som ikke er verdt en d.......t. Blir lovet alt mulig men de holder ingenting av det.Betaler 799 pr mnd med hastighet på max 200 mps men får ikke høyere enn 10 mps elendige greier.
Vært 14 dager uten nett, ingen forklaring, ingen prøver å ordne det. To ansatte bare smalt på røret da de ikke ville sette over til teknisk. Fått 5 forskjellige svar fra fem operatører. Over en halv times ventetid før de tar telefonen. Svarer frekt på spørsmål og prøver å unnskylde seg. Var 14 dager uten brannalarm og innbruddsalarm uten å få beskjed. Naboen hadde samme problem. 5G nettet bare lader og lagger og detter ut hele tiden. STYR UNNA!
Valgte Telia trådløst bredbånd da Telenor kuttet kobbernettet sitt (ingen fiber i området). Fikk dette sommeren 2021 og det fungerte helt fint frem til desember, det var stabilt og vi fikk den hastigheten som var bestilt. Men i desember startet nettet å være nede da vi kom hjem fra jobb. I begynnelsen gikk det greit å restarte ruter men etterhvert ble det nede lenger og lenger av gangen. Da vi kom til januar ble det helt forferdelig og i praksis var internett nede fra ca kl 14-15 til sent på kvelden. En chat med Telia viste at det var kabelbrudd et sted og at dette ville bli fikset 20. januar. Vi ventet tålmodig men dette ble ikke bedre. Ringte 21. januar og fikk opplyst at det var for mange på i område slik at cellen var overbelastet og dette var det ikke noe å gjøre med men vi kunne si opp uten å gå ut bindingstiden. Da jeg ba om refusjon for dette fikk jeg opplyst at vi kunne få to måneder gratis frem i tid. Etter dette hadde vi ikke mer internett annet enn et par små glimt, så jeg har en teori om at vi ble nedprioritert på nettet. Dette var selvsagt helt uutholdelig og vi syntes det var veldig rart at det ikke var mer info om dette. For å teste ut Telia så ringte vi fra en annen mobil og sa vi bodde i nabohuset og lurte på hvordan det var med trådløst bredbånd. Fikk beskjed om at dette gikk fint i området og at det var god dekning. På spørsmål om dette var stabilt og bra fikk vi bekreftende svar. Når vi da fortalte om vår situasjon ble den vi snakket med meget paff, men påsto at han ikke hadde noen kjennskap til dette. Vi har nå selvfølgelig bestilt trådløst bredbånd fra Telenor, som har alltid på nett garanti ved at man får mobil datapakke hvis det skulle være problemer, så håper det blir bra. Vi er sjokkert over Telia, vi trodde de var en seriøs aktør men å overselge på denne måten, og fortsette med det etter at det er kjent, er helt utrolig dårlig. Så det blir ikke Telia på oss på noen måte i fremtiden.