Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ville flytte adresse på bestillingen min. kostet 9000kr

Omtale av  Leo C. A. S. W

Jeg bestilte fiber i et område som aldri ble bygd ut i. Det tok faktisk så lang tid at jeg flyttet i mellomtiden og fant ut at de bygde ut her også. Så kontaktet Homenet for å prøve å flytte bestillingen min over til ny adresse. "Det er ikke noe problem!" sa selgeren på telefonen og flyttet for meg. 1.5 mnd senere får jeg en regning på avbestillingsgebyr på 9000kr på den forrige adressen, selvsagt fikk jeg dette gebyret lenge etter det nye angrefristen hadde gått ut også..

Svar fra HomeNet
09.08.2019 12:26

Hei, det stemmer at ved et flytt så vil det være det samme som en avbestilling av bestillingen på de gammle adressen. Det begyret du får er et som kommer på fiber om man avbestiller utenfor angrefitsten og etter at utbygging har startet. Man kan slippe dette gebyret om man får de som da flytter inn til å ta over din bestilling. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (3)

Intimidating and deceitful

Omtale av  Sid

Had a terrible experience first hand. I had initially heard some reviews of misleading invoicing but based on a suggestion from a previous resident i decided to still go ahead and order a subscription. The signs started to show at the start of the first invoice itself which was for 1800kr. There were charges of 599kr included even for connecting the line at the exchange with the telenor server and rent for the broadband for may, june and july all together! There was no information for this connection fee earlier neither included in any of the initial information exchange. There was an initial charge of 109 mentioned but later i found that it is a monthly cost. So the package wasn't 349 per month as their website claims but 349+109! The broadband is mediocre with slow speed during certain times of the day but being a small family unit our demands are not too high. Finally after two months i decided to cancel the subscription. This made it even worse! I was told that since i had ordered the subscription directly on homenet and not through one of the commission based agents therefore i cannot terminate the contract without paying the full year fee! Furthermore the customer service representative literally said the words "we have to make you pay!"

Nyttig (3)

Billig bredbånd ble dyrt - styr unna!

Omtale av  Stefan

Skulle finne et billig bredbåndsabonnement, og tenkte at 389,- for 20/1 megabit var greit nok. Men - det som står med bitteliten skrift når du bestiller (på mobil selvfølgelig, for du har ikke internett...) er at linjeleie kommer på 109.- i tillegg og at du dessuten binder deg for 12 måneder. Begge deler ble en kjip overraskelse for meg, for teksten var så liten at jeg rett og slett overså den da jeg bestilte. Også kommer selvfølgelig montørgebyr på 599,- og porto på 120,- for et Zhone bredbåndsmodem med begredelig trådløs dekning. Så når jeg nå skal si opp etter 8 måneder, så må jeg betale for selve bredbåndet ut året. Ingen vei utenom sier kundeservice, så fremt jeg ikke for pakket bredbåndet på neste leietaker. Som jeg ikke vet hvem er. Så alt i alt kommer jeg til å betale 782 kr måneden for åtte måneder med "billig" bredbånd.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 12:25

Hei, her er det som du sier ja noen kostnader som kommer utenom kun det abonnementet koster. Jeg ser at dette kan komme overraskende på for noen men det skal hvertfall ha blitt informert om uansett hvilken måte du har bestilt på. Det at du vil få i effektiv måneds pris på 782 kan sikkert stemme. Men når du har 12 mnd binding så er det helt normalt at man må betale ut denne perioden ved en oppsigelse. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (4)

Får ikke riktig fart, og i tillegg er det meget ustabilt

Omtale av  Bernhard

Disse folka ga meg ny bindingstid når he flyttet uten å opplyse om det. Har en 20mb linje, men den ligger i realiteten på 0.6g-9 mb. Etter utallige tlf med kundeservice, og en servicemann på døra som bekrefter at det er ustabilt men ikke vet hvorfor. Har nå krevdt avtale ugyldig samt att den heves med øyeblikkelig virkning og bestilt fra en annen leverandør. ALDRI MER HOMENET!!!

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:42

Hei, er ikke helt sikker på hvordan det er med bindingstid når det kommer til flytt. Men når det kommer til hastighet så ville jeg tatt kontakt med oss om du ikke får den hastigheten du skal ha. Om vi da ikke får løst feilen så stemmer det som du sier at vi blir nødt til å fristille deg. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (3)

Lite troverdig kundeservice. Hver helg den dritten ut. Ingen å ringe til, sier de har fikset

Omtale av  Les

Nå har vi ikke kunne sett på tv eller bruke nett i mnd vis. De sier det skal bli bra, og kundesenter justerer litt her og der sier de. Men det er bare tull. Anbefaler alle oppadgående mennesker til å holde seg unna Homenet om de da ikke liker å bli opphisset av dårlige signaler. Nå bytter vi leverandør.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:42

Hei, her vet jeg ikke helt hva som har skjedd når du har vært i kontakt med oss tidligere. Men om du fortsatt opplever problemer ville jeg tatt kontakt med oss. Vi kan også da undersøke hva som har skjedd når du har meldt inn saker/problemer tidligere. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kranglete hjemmesentral

Omtale av  Rune

Det ble ordnet med borettslaget Internett tv og 1gb Internett både opp og ned, dette virker som det skal så lenge alle kabler blir koblet rett i hjemmesentralen. Man kan ikke klage på farten da, 1gb opp og 1gb ned. Hjemmesentralen er av typen DRG488 som er uten WiFi og uten innebygd ruter, så vil du ha WiFi må en trådløs ruter kobles til hjemmesentralen, noe ruteren absolutt ikke liker, man skal være glad hvis man får over 50mbps, selv om man står rett ved siden av den trådløse ruteren. Prøvd 3 forskjellige rutere og ingen forandring. Tok kontakt med Homenett siden Internett farten vår var utrolig treg en periode som viste seg å være krysskobling. Personen jeg pratet med var hyggelig og behjelpelig nok og det ble litt frem og tilbake med han og teknisk avdeling men fikk ingen svar på hva jeg kan gjøre for å forbedre WiFi farten, fikk bare gang på gang beskjed om å koble kablene rett i hjemmesentralen uten bruk av en trådløs ruter. Trådløst er jo en nødvendighet i disse dager, får jo ikke akkurat koblet nettbrett, telefon mm med kabel. Det blir jo også forferdelig mange kabler hvis alt jeg eier av duppeditter skal måtte kobles direkte til hjemmesentralen, ikke hadde det vært nok uttak på hjemmesentralen heller. Med engang man kobler til en ruter til hjemmesentralen så synker farten betraktelig til godt under 100mb selv om man kobler seg til ruteren med kabel eller trådløst. Har bygd ny spill pc for 3 uker siden og laptopene i huset er ikke året gamle engang så det kan ikke skyldes på gammelt utstyr.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:41

Hei, her høres det veldig ut som om du har en ruter som ikke er laget for hastigheter over 100/100, om man kobler en ruter av denne typen til en linje på 1000/1000 vil man ikke klare å få noe mer enn max 100/100. Når det kommer til det at du måler halvparten av dette på wifi vil dette være avhengig av hvor kraftig din ruter er og da hvor mye forstyrrelser som er i miljøet. Jeg skal ikke stå her og påstå at det ikke kan være som du sier at du har fått en kranglete hjemmesentral, så om din ruter tåler hastigheter opp til 1000/1000 så ville jeg tatt kontakt med oss på telefon så kan vi få sjekket opp i dette. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (1)

Klart avtalebrudd

Omtale av  Stephen

Jeg kjøpte internett og TV gjennom Homenet fra en dørselger. På direkte spørsmål om han kunne garantere meg TV-tilgang i TV-stua kostnadsfritt (Loftsetasje, to etasjer unna modems inngangspunkt) svarte han ja. Dette var en viktig forutsetning for at jeg ville inngå en avtale med Homenet. Da installatører kom for å levere internett og TV fra Homenet installerte de kun modem i sikringsskap i kjelleretasje. På spørsmål fra meg om ikke de skulle montere et tilgangspunkt i TV-stua i loftsetasje svarte de at dette var noe de ikke pleide å gjøre. Da jeg kontaktet kundeservice konstaterte de at de ikke pleier å levere et ekstra tilgangspunkt kostnadsfritt. Dette tar de i så fall betalt 1900 kr for. Med Homenets logikk lagt til grunn forstår jeg det da som at jeg enten må ha TV-stua på samme rom som sikringsskapet (Et 1 kvadratmeter stort teknisk rom), eller at jeg må legge en 15 meter lang nettverkskabel gjennom TV-stua og to etasjer. (Jeg har forsøkt TV-tilkobling via Wi-fi, men jeg får signalfeil. Viasat, som leverer TV-boksen, sier at jeg må ha tilkobling gjennom nettverkskabel) Det eneste positive med dette selskapet er servicemedarbeider på chatten. Hyggelig og tydelig i tilbakemeldinger, selv om jeg var uenig i selskapets policy. Styr unna dette selskapet!

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:41

Hei, Her anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på mail. Vi kan da undersøke så godt som mulig rundt hva som har blitt lovet av selgeren, men det stemmer som du sier at det er noe som normalt koster 1900 kr per kontaktpunkt. Når det settes opp et slikt kontaktpunkt går ikke kabelen tvers igjenom rommene, men den legges så skjult som mulig. Mailen kan sendes til [email protected] Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (2)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR