HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Oppkobling 28 januar som ikke ble bra. Masse tlf og purringer, og ingen ting har skjedd ennå
Hei Else, Jeg har dessverre ikke tilgang til din kundeinformasjon her, men ta gjerne kontakt med oss direkte via telefon eller chat dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Vi inngikk en avtale om bredbåndsinstallasjon i hytta vår med Home Net juli 2021. Fortsatt (april 2022) er alt på planleggingsstadiet . På grunn av mye trøbbel med vannlekkajse og at vi benytter hytta sjelden.har vi nå beslutttet at vi ikke trenger bredbånd. Siden hele utbyggingen kun er på planleggingsstadiet ønsker vi å kansellere avtalen. Jeg tar kontakt med Home Net kundeservice og møter en kundebehandler, som er så kundefientlig det går an. Uansett hva jeg argumenterer om at vi ønsker å kansellere kontrakten, får jeg hele tiden beskjed om at det vil koste meg kr. 9000,-. Hvis jeg ikke betaler vil fordringen bli sendt til inkasso. For et firma. IUansett hva dere gjør: Hold dere unna HOME_NET. Dessuten er det bare å lese om alle andre som er misfornøyd med HOME-NET
Hei, Johannes! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til avbestilling av en pågående fiberbestilling i et fortsatt aktivt område er det desverre et påløpenede avbestillingsgebyr på kr 9000 om bestillingen blir angret. Dette står i underskrevet kontrakt samt våre avtalevilkår. Vi forstår at det har tatt lengre tid for oss og levere til ditt område, men vil gjerne informere om følgende løsning: Vi kan utsette faktureringen til oppsigelsestiden hos din nåværende leverandør er over. Når du ser at nettet fra oss er aktivert og i bruk, kan du kontakte din nåværende leverandør for oppsigelse av dine nåværende tjenester. Etter du har fått dato din nåværende leverandør slutter og fakturere deg på kan du kontakte oss igjen med informasjon. Merk at utsettelse av fakturering ikke kan overstige mer enn 3 mnd etter oppkoblingsdato. Nettet vil fortsatt være aktivt og i bruk når fakturering utsettes, her utsettes bare bindingstiden til 12 mnd fra ny dato for fakturering. Om abbonement skal utsettes i opptil 12 mnd fra oppkoblingsdato, vil nettet bli deaktivert og aktivert automatisk på avtalt dato. Her er det bare viktig vi har en dialog sammen og får beskjed fra deg om dette så vi får registrert utsettelse i våres systemer. Dette gjør at du fortsatt kan inngå avtaler med din nåværende leverandør mens du venter på fiberbestillingen fra oss. Dette er en løsning vi har som vil gi deg mulighet til og ha andre internettmetoder i mens vi leverer fiberen hos oss. Vi håper dette kan være en løsning som er av interesse, og at vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Skal jeg bet for noe jeg ikke har fått.Noe jeg har avbestilt . Home nett ringte m to ganger ,da forklarte jeg at jeg ønsket IKKE home nett . Fordi det var nett der jeg flyttet til. Skal jeg bet. Home nett 2500kr som er gått til inkasso?
Hei Kari, Jeg er ikke kjent med din sak, men i henhold til våre avtalevilkår vil man faktureres et annulleringsgebyr dersom man sier opp en inngått avtale etter angrefristen på 14 dager er gått ut og før internett er levert til boligen. Dette fremkommer tydelig i avtalen man inngår, samt i våre avtalevilkår. Ta gjerne kontakt med oss direkte dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
HomeNet er det mest sjokkerende selskapet jeg har vært i kontakt med. En ting er selgeren som ga en rekke løgner om at alle i nabolaget hadde bestilt så jeg ville være eneste uten. Tilfelle var det motsatte, kun noen få hadde bestilt. Da de ba om å grave ledninger i vår hekk sa jeg nei, da jeg var redd for at de skulle ødelegge hekken vår. Et år senere har de gyvet løs på tomten vår uten min tillatelse. Jeg er bare helt stum av sjokk. Fjerner de ikke dette fortløpende blir det advokatmat. NB Styr unna for alt det er verdt!! Det sies at er man fornøyd får én person vite om det, er man misfornøyd får 10 vite om det. I dette tilfelle skal jeg love det er langt fler for dette går over alle grenser.
Hei Helen, Dette er absolutt ikke noe som skal bli gjort. Vi vil gjerne få ordnet opp i dette, men har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i systemet. Her hadde det vært veldig fint om du kontakter oss direkte på tlf 389 90 100, eller via chat på vår hjemmeside. Mvh Mohammed | Home_Net
Leverer ikke det de lover, nettet er dårlig og ustabilt, legger på pris uten grunn, ingen vilje til å ordne opp mm
Hei Lise, Dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer eller har spørsmål til din faktura er det ønskelig at du kontakter oss direkte via telefon eller chat slik at vi finner en løsning på problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Jeg fikk et avbestillingsgebyr på 2500 kr. Uten noen som helst dokumentasjon. Skrev mail til Homenet at jeg anså dette som et svindelforsøk, og at fakturaen ikke ville bli betalt. Noe Homenet selvfølgelig ga blaffen i, og sendte allikevel inkassovarsel samt stengningsvarsel for min internettforbindelse. Stengningsvarselet mente de var hjemlet i Ecomloven. En lov som Homenet overhodet ikke skjønner noe av. Forøvrig er jeg heller ikke abonnent hos Homenet, og hvordan de eventuelt kunne stenge min internettforbindelse fikk jeg ikke noe svar på...Etter inkassovarselet klaget jeg dem inn for Finansklagenemda, og dagen etter fikk jeg mail fra Homenet at de beklaget inkassovarselet. Og etter ytterlig en uke fikk jeg mail om at de beklaget feilfaktureringen, og at den var trukket. Feilfakturering er forøvrig et galt ord å bruke på fakturaen. De burde skrevet at de beklaget svindelforsøket...
Hei Knut. Først og fremst må jeg bare beklage for at dette har skjedd. Her må vi bare legge oss flate for at vi har feilfakturert og beklage så mye for dette. Godt å høre at det ordnet seg til slutt. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
Fikk nylig tilsendt et gebyr på 1400,- som følge av at ny leietaker i min tidligere leiebolig hadde bestilt montør som monterte opp ny hjemmesentral. Homenet begrunner det i «brudd på avtalevilkår». Det uforståelige er at med så uklare og tvetydige avtalevilkår er det umulig for forbruker å oppfylle sine plikter etter avtalen, når en risikerer gebyr uavhengig av hvilken måte en etterstreber å oppfylle sin del av avtalen. Det er rett og slett helt bak mål at en som forbruker skal måtte betale for noe en annen person har bestilt, selv etter forsikring av homenets kundeservice-medarbeidere om at en ikke vil få noe gebyr dersom en foretar seg det som en blir rådet til (av Homenet selv!). Så, selv om du gjør som du får beskjed om av Homenet som avtalepartner og profesjonell aktør, risikerer du likevel at du sitter igjen med regninga til en annen kunde. For øvrig har undertegnede sendt inn klage til to avdelinger i Homenet damt snakket med flere kundeservice-medarbeidere uten å få noen form for svar eller avklaring i saken. Det fremstår ellers svært uprofesjonelt å pålegge en tidligere kunde et gebyr når internettet ikke har fungert etter kl. 18:00 i 1,5 år. Styr unna!
Hei Amalie, Jeg er ikke kjent med saken din, men dersom vårt utstyr fjernes ved utflytting vil man i henhold til våre avtalevilkår faktureres for utsendelse av montør, samt oppsett av ny sentral da dette utstyret ikke skal kobles ned, men følge boligen. Dette fremkommer også i avtalevilkårene man godtar ved å bli kunde hos oss. Ta gjerne kontakt med oss dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net