Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Overholder ikke frister og svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Sindre

Sameiet mitt inngikk avtale med homenet før jul 2021 om installering av fiberbredbånd i bygården vår. Vi ble forespeilet levering innen q1 2022. Per nå har de har ikke engang vært på befaring i gården for å se, og kontaktpersonen vår hos homenet har ikke svart på e-poster på snart 4 uker. Vi er allerede èn uke over fristen for når installasjon skulle vært på plass. Vi sa opp nåværende avtale med Telia for flere måneder siden og står straks fullstendig uten bredbåndstilknytning på grunn av at homenet ikke har formidlet informasjon om forsinkelser osv. Neste skritt for vår del blir å kontakte brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon for å få gått fra avtalen.

Svar fra HomeNet
12.04.2022 12:42

Hei Sindre, Jeg har ikke oversikt over saken din, ei heller hvilket sameie du hører til. Svartid på mail hos oss er opptil 5 virkedager, men dersom saken haster anbefaler vi å kontakte oss via telefon eller chat. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Veldig dårlig

Omtale av  Else

Oppkobling 28 januar som ikke ble bra. Masse tlf og purringer, og ingen ting har skjedd ennå

Svar fra HomeNet
08.04.2022 11:17

Hei Else, Jeg har dessverre ikke tilgang til din kundeinformasjon her, men ta gjerne kontakt med oss direkte via telefon eller chat dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Umulig å kansellere avtale med Home_Net: Ikke inngå avtale med Home_Net!

Omtale av  Johannes

Vi inngikk en avtale om bredbåndsinstallasjon i hytta vår med Home Net juli 2021. Fortsatt (april 2022) er alt på planleggingsstadiet . På grunn av mye trøbbel med vannlekkajse og at vi benytter hytta sjelden.har vi nå beslutttet at vi ikke trenger bredbånd. Siden hele utbyggingen kun er på planleggingsstadiet ønsker vi å kansellere avtalen. Jeg tar kontakt med Home Net kundeservice og møter en kundebehandler, som er så kundefientlig det går an. Uansett hva jeg argumenterer om at vi ønsker å kansellere kontrakten, får jeg hele tiden beskjed om at det vil koste meg kr. 9000,-. Hvis jeg ikke betaler vil fordringen bli sendt til inkasso. For et firma. IUansett hva dere gjør: Hold dere unna HOME_NET. Dessuten er det bare å lese om alle andre som er misfornøyd med HOME-NET

Svar fra HomeNet
08.04.2022 11:17

Hei, Johannes! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til avbestilling av en pågående fiberbestilling i et fortsatt aktivt område er det desverre et påløpenede avbestillingsgebyr på kr 9000 om bestillingen blir angret. Dette står i underskrevet kontrakt samt våre avtalevilkår. Vi forstår at det har tatt lengre tid for oss og levere til ditt område, men vil gjerne informere om følgende løsning: Vi kan utsette faktureringen til oppsigelsestiden hos din nåværende leverandør er over. Når du ser at nettet fra oss er aktivert og i bruk, kan du kontakte din nåværende leverandør for oppsigelse av dine nåværende tjenester. Etter du har fått dato din nåværende leverandør slutter og fakturere deg på kan du kontakte oss igjen med informasjon. Merk at utsettelse av fakturering ikke kan overstige mer enn 3 mnd etter oppkoblingsdato. Nettet vil fortsatt være aktivt og i bruk når fakturering utsettes, her utsettes bare bindingstiden til 12 mnd fra ny dato for fakturering. Om abbonement skal utsettes i opptil 12 mnd fra oppkoblingsdato, vil nettet bli deaktivert og aktivert automatisk på avtalt dato. Her er det bare viktig vi har en dialog sammen og får beskjed fra deg om dette så vi får registrert utsettelse i våres systemer. Dette gjør at du fortsatt kan inngå avtaler med din nåværende leverandør mens du venter på fiberbestillingen fra oss. Dette er en løsning vi har som vil gi deg mulighet til og ha andre internettmetoder i mens vi leverer fiberen hos oss. Vi håper dette kan være en løsning som er av interesse, og at vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (1)

Jeg sa opp home nett ,før jeg fikk home nett.

Omtale av  Kari O

Skal jeg bet for noe jeg ikke har fått.Noe jeg har avbestilt . Home nett ringte m to ganger ,da forklarte jeg at jeg ønsket IKKE home nett . Fordi det var nett der jeg flyttet til. Skal jeg bet. Home nett 2500kr som er gått til inkasso?

Svar fra HomeNet
05.04.2022 14:41

Hei Kari, Jeg er ikke kjent med din sak, men i henhold til våre avtalevilkår vil man faktureres et annulleringsgebyr dersom man sier opp en inngått avtale etter angrefristen på 14 dager er gått ut og før internett er levert til boligen. Dette fremkommer tydelig i avtalen man inngår, samt i våre avtalevilkår. Ta gjerne kontakt med oss direkte dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Graver på tomt det ikke er gitt tillatelse til

Omtale av  Helen

HomeNet er det mest sjokkerende selskapet jeg har vært i kontakt med. En ting er selgeren som ga en rekke løgner om at alle i nabolaget hadde bestilt så jeg ville være eneste uten. Tilfelle var det motsatte, kun noen få hadde bestilt. Da de ba om å grave ledninger i vår hekk sa jeg nei, da jeg var redd for at de skulle ødelegge hekken vår. Et år senere har de gyvet løs på tomten vår uten min tillatelse. Jeg er bare helt stum av sjokk. Fjerner de ikke dette fortløpende blir det advokatmat. NB Styr unna for alt det er verdt!! Det sies at er man fornøyd får én person vite om det, er man misfornøyd får 10 vite om det. I dette tilfelle skal jeg love det er langt fler for dette går over alle grenser.

Svar fra HomeNet
31.03.2022 09:44

Hei Helen, Dette er absolutt ikke noe som skal bli gjort. Vi vil gjerne få ordnet opp i dette, men har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i systemet. Her hadde det vært veldig fint om du kontakter oss direkte på tlf 389 90 100, eller via chat på vår hjemmeside. Mvh Mohammed | Home_Net

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig dekning I huset og meget dårlig kundeservice

Omtale av  Lise A

Leverer ikke det de lover, nettet er dårlig og ustabilt, legger på pris uten grunn, ingen vilje til å ordne opp mm

Svar fra HomeNet
18.03.2022 09:32

Hei Lise, Dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer eller har spørsmål til din faktura er det ønskelig at du kontakter oss direkte via telefon eller chat slik at vi finner en løsning på problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Homenet, opp som en løve, ned som en fell.

Omtale av  Knut

Jeg fikk et avbestillingsgebyr på 2500 kr. Uten noen som helst dokumentasjon. Skrev mail til Homenet at jeg anså dette som et svindelforsøk, og at fakturaen ikke ville bli betalt. Noe Homenet selvfølgelig ga blaffen i, og sendte allikevel inkassovarsel samt stengningsvarsel for min internettforbindelse. Stengningsvarselet mente de var hjemlet i Ecomloven. En lov som Homenet overhodet ikke skjønner noe av. Forøvrig er jeg heller ikke abonnent hos Homenet, og hvordan de eventuelt kunne stenge min internettforbindelse fikk jeg ikke noe svar på...Etter inkassovarselet klaget jeg dem inn for Finansklagenemda, og dagen etter fikk jeg mail fra Homenet at de beklaget inkassovarselet. Og etter ytterlig en uke fikk jeg mail om at de beklaget feilfaktureringen, og at den var trukket. Feilfakturering er forøvrig et galt ord å bruke på fakturaen. De burde skrevet at de beklaget svindelforsøket...

Svar fra HomeNet
15.03.2022 09:46

Hei Knut. Først og fremst må jeg bare beklage for at dette har skjedd. Her må vi bare legge oss flate for at vi har feilfakturert og beklage så mye for dette. Godt å høre at det ordnet seg til slutt. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (4)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR