NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg bor et sted hvor kun ADSL var tilgjengelig som kabelforbindelse. Byttet til Nextgentel fra Telenor i oktober 2019 da Nextgentel reklamerte med at de kunne levere 20 Mbps på min adresse. Rett etter nyttår begynte linjen å bli meget ustabil, hvorpå jeg har klagd til Nextgentels kundeservice. Det skal sies at teknisk kundeservice har vært serviceminded, og har forsøkt etter beste evne å løse problemer online, eventuelt etablert en teknisk utbedringssak. I de siste ukene har linjen blitt enda mer ustabil ved at den har falt ut flere ganger i døgnet. Jeg har forsøkt å resette modem, hvorpå internett har vært oppe noen timer. Jeg har invitert til konstruktive løsninger hvor jeg har utfordret Nextgentel til å levere et produkt tilsvarende Telenors mobilt hjemmenett i påvente av at Nextgentel skal kunne levere fiber på min adresse, uten å få noen positiv respons. Jeg ønsker nå å komme meg ut av avtalen så fort som mulig.
Hei Arne, Godt å høre at du opplevde kundeservice som serviceinnstilt - det er en kvalitet vi etterstreber. Vi kommer snart til å lansere fast mobilt bredbånd til de kundene som ikke kan få fiber - og med et slikt abonnement vil du få høyere hastighet enn vi i dag tilbyr gjennom våre ADSL-abonnement. Vi vil sende informasjon om dette så snart det er klart og jeg håper du gir oss en sjanse på ny teknologi så snart det er klart. Hilsen Samuel i NextGenTel
Jeg har vert lojal kunde i over 10 år. Synes det er dårlig av nextgentel at du må betale for returnering av utstyr når man har lagt igjen såpass mye penger over flere år. Det alene gjør det enkelt for meg å ekskludere nextgentel ved eventuelt fremtidig bytte av leverandør.
ALDRI ALDRI bruk Nextgentel. Elendig på alle punkter. elendig kundeservice, elendig kontroll på faktureringssystemer...
Jeg inngikk ny avtale med oppdatere og øke hastighet på bredbåndet i desember 2019. Det har de ikke klart å gi meg. Elendig oppfølging.
Hei Rasmus, Her har det utvilsomt skjedd en feil - dessverre. Begge parter tjener på at du øker hastigheten og ønsket ditt skal naturligvis bli innfridd. Dersom du ikke har fått hastigheten økt ber jeg om at du tar kontakt med oss. Hilsen Samuel i NextGenTel
Har vært i kontakt med NextGentTel gjentatte ganger grunnet problemer. Da jeg ble kunde understrekte jeg at jeg allerede hadde ruter fra dem jeg kunne bruke, likevel sendte de meg ny ruter de ville jeg skulle betale for (med feiltagelse). Da jeg tok kontakt sa de jeg måtte sende den tilbake, noe som var stress i seg selv. Videre, glemte de å ta betalt for TV-pakken min, så ringte meg en dag og sa jeg måtte betale en bulk sum på mange tusen kroner siden de hadde glemt å sende faktura. Burde kanskje oppdaget dette selv, men hadde avtalegiro så forventet at alt gikk av seg selv. De glemte også å oppdatere bredbåndshastigheten min fra 15/15 til 100/100 da vi inngikk ny avtale med sameiet, så gikk over et år med gammel hastighet selvom jeg betalte for høyere. Hver gang jeg har snakket med dem på Chat kundeservice er det dårlig responstid, men rundt 5 minutter mellom hver gang de svarer, og en svært dårlig og lite entusiastisk språk.
Hei Niko, Jeg beklager utfordringene du har hatt i forbindelse med ruterforsendelse, hastighetsendring og fakturering av TV-pakkene. Jeg har ikke gjennskapen til saken din konkret, men utfra din beskrivelse høres dette ikke ut som noe noen av partene er tjent med og jeg håper alt er løst for deg nå - hvis ikke ber jeg om at du tar kontakt så skal vi finne ut av det sammen. Hilsen Samuel i NextGenTel
Oppgraderte linje. Nextgentel klarte å, ifølge dem selv, å feilfakturere meg i over ett år før de opptaget feilen og har sendt krav på over 5000 kroner i ettertid. Jeg var overbevist om at jeg hadde fått ett godt tilbud, men dengang ei. Hvis du er kunde pass på å få alt skriftlig.
Hei, Selv om vi gjerne besvarer henvendelser over telefon så er jeg helt enig i at det generelt sett er bedre å gjøre avtaler skriftlig da dette er mer oversiktlig for begge parter, men om du har vært i kontakt med oss over telefon så vil alltid loggen være synlig for deg i MinSide-appen vår. Uten gjennskap til saken så høres det ut som det har blitt gjort en feil her og jeg håper du har fått saken din løst - hvis ikke anbefaler jeg at du tar kontakt. Hilsen Samuel i NextGenTel
Jeg har vært kunde i seks år. Har sagt opp. Nå krever NextGenTel at jeg sender tilbake ruteren i posten og at jeg må betale forsendelsen selv. Hvis ikke blir jeg fakturert for ruteren. Toppen på frekkhet. Firmaet burde bekoste frakt hvis de vil ha utstyr tilbake. Antakeligvis går ruteren rett i bosset når den kommer frem. Dette er kun en måte å tyne ut mer penger av kundene. Håper at firmaet går konkurs.