Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg betaler for 1000/1000 og hjemme internett men får 5/5 og ingen vil undersøke en gang

Omtale av  Mark B

Jeg betaler for 1000/1000 og hjemme internett men får 5/5 og ingen vil undersøke en gang. De påstår at det må være noe galt med ruteren de leverte, men nekter ansvar for den. Det står Nextgentel på ruteren, altså en del av deres produkt. De tar ikke ansvar men kreve betaling av regning i foreveien!! Nextgentel nekter ansvar og nekter å feilsøke fra annet enn pulten.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

God service

Omtale av  Mariela

Jeg tror at det er en god bedrift, bra service og prisen er gungstig

Svar fra NextGenTel
12.04.2023 09:02

Hei Mariela, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med din opplevelse hos oss 😍 Ha en flott dag videre Mvh Christian

Dyrt ift hastighet/ønsker ikke RiksTV

Omtale av  Ritva H. S

For dyrt ift hastigheten jeg får. I tillegg må jeg velge RiksTV hvis jeg vil ha tv, og de kan ikke levere der jeg har fritidsbolig. Nå ser det i tillegg ut til at jeg ikke får byttet

Må vente nesten 6. Måneder for fiberbredbånd.

Omtale av  Marius F

Bestilte fiberbredbånd i desember i fjord, og har nå i mars omsider etter mange omganger med kundeservice fått siste dag i mai for neste trinn i bestillingen. Innen kl. 16 den 30.mai skal enten en operatør komme for å ta en befaring av leiligheten, eventuelt få koblet opp fiber oksen, hvis jeg er heldig. Det vil igjen si at nettet høyst sannsynlig ikke er klart før i juni. Og da snakker vi 6.mnd ventetid. Og som flere her påpeker, har ikke NextGenTel noe de skulle sagt når det gjelder dato for oppkobling. Da har jeg ikke tatt med at du som skal ta over linja fra en tidligere leietager selv må finne ut av hvem som er juridisk eier av linja, og få vedkommende til å skrive under med sin informasjon. Der papiret som blir sendt ut må sendes inn til NextGenTel for videre behandling. Men NextGenTel kan ikke si noe hint om hvem som kan være en juridisk eier av en linje. Det må man som kunde finne ut av selv. Jeg har gått tre ganger med dem for å finne ut av hvem dette kan være, og etter tredje gangen ble det satt en sak for å finne ut av det. Jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste kunden som har opplevd dette. Du må virkelig like å være detektiv på fritiden og ha en masse tolmodigheten. Du må også være forbredt på at alt arbeidet du som kunde gjør kan være bortkastet, dersom papiret du har brukt en del tid på å fylt ut kan forsvinne eller at informasjonen som er gitt ikke blir registrert i firmaet sitt register. Hver gang du tar runden vil du havne bakerst i behandlings- og oppkoblingskøen mot Telenor som selvfølgelig ordner sine egene kunder først. Da blir det fort 4 nye uker å vente, vente på avslag for så å begynne på nytt med denne gjettelelen. Dette har skjedd to ganger, der den tredje gangen plutselig viste seg at eierskifte kunne gjøres med en enkel sms bare du som ny kunde har et nummer som går til riktig juridisk eier. Om jeg hadde vært i kundeservice hadde jeg vært litt flau over egen arbeidsgiver. Det går ikke ann å bruke så lang tid på å gi noen nett, og dessuten virker det ikke som dem har så veldig lyst til å få fortgang i ting heller. Jeg er en tolmodig person og sitter lydig sammen med eieren min NextGenTel og venter på noe godt som kansje kommer. Men er veldig redd for hvordan hastigheten er når nettet først kommer i sommer. Så tenk på dette alle som vurderer NextGenTel som leverandør. De har riktignok gode priser på nettet, om du bare får det noen ganger. Desverre Så kan jeg ikke si at jeg anbefaler dem til andre kunder. Så tenker å forlate skuta før den synker helt. Så får håpe at ordtaket stemmer: De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves;)

Hvorfor eksisterer dette selskapet fortsatt?

Omtale av  Alexander

Kunde"forholdet" startet å sluttet med negativ kundeservice, eller fraværende kundeservice. Når du stiller spørsmål og de svarer på helt andre ting så mangler du enten noe mellom ørene, eller så trenerer de problemet. Når du på toppen er bundet opp i bindingstid har du ingen valg. I mitt tilfelle var det overfakturering og endring av pris uten varsel som ble dråpen, spesielt når de fakturerer for utstyr jeg aldri har mottatt og på toppen ber meg betale for returfrakt for utstyr jeg aldri har mottatt. Skal prisene øke må også service og produkt øke og ikke det motsatte. Håper jeg aldri mer trenger å være kunde her igjen..... Men det er vel en bransje standard dette, er vel svært få kompetente mennesker som har sosial intelligens som ønsker jobbe i den type bransje.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundebehandling !!!!!!

Omtale av  Per

Elendig kundebehandling, lurer kundene med fiktive bindingstider. Styr unna !!!!!!!

Svar fra NextGenTel
22.03.2023 09:10

Hei Per, Her ser det ut til at du har hatt en litt dårlig opplevelse hos oss. Det er selvfølgelig beklagelig. Det hadde vært til stor hjelp hvis du kunne forklart litt mer hva du legger i "fiktive bindingstider". Vi opplever at våre vilkår er tydelige og forståelige, men hvis den opplevelsen ikke deles av våre kunder er vi selvfølgelig svært opptatt av å rydde opp i det. Håper å høre fra deg. Mvh Christian

Dårlig Internett og Dårlig kundeservice

Omtale av  Ashraf

Veldig dårlig kvalitet på Internett og kundeservice svarer ikke og jeg kunne ikke finne en løsning

Svar fra NextGenTel
22.03.2023 09:20

Hei Ashraf, Så kjedelig å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss så langt. Uten at jeg her kan gå i detalj på akkurat din avtale så kan jeg på generelt grunnlag si at vi leverer fiber over Telenor sine fiberlinjer, og trådløst bredbånd over Telia sitt mobilnett, så kvaliteten skal det i utgangspunktet ikke stå noe tilbake på. Det vi vet er at man kan oppleve dårlig WiFi-signal, men dette kommer gjerne av forhold som ikke går på kvaliteten på nettet i seg selv. Et populært tips til å bedre signalet inne er å benytte en Mesh-løsning som forsterker WiFi-signalet i boligen. Dette er utstyr du får kjøpt både hos oss eller på hvilken som helst elektronikkforretning som selger hjemme-elektronikk. Vi vet også at det dessverre kan være tidvis stor pågang til vår kundeservice. Men hvis du kontakter oss via chat´en eller sender en melding via MinSide så slipper du å vente på telefonen og du får relativt raskt svar fra en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice. Jeg håper dette hjelper deg litt på vei, og at du blir fornøyd med bredbånd fra NextGenTel. Mvh Christian

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR